Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bentley Continental GTC 2012: inovovaný Conti konečně i bez střechy
24.8.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Ještě se vám slunce nad hlavou nezajídá? Pak by se vám mohl líbit nový, střechy zbavený Conti GTC. Doma jej můžete mít ještě letos.
Čerstvě demaskovaný Continental GTC, který se jako prakticky všechny aktuálně prezentované novinky objeví na frankfurtském autosalonu, zůstává věrný látkové střeše. Věrnost náleží také jeho technickému původu. Beze změn přebírá motor, převodovku a pohon všech kol uzavřeného modelu GT.
Kupé loni prošlo rozsáhlou modernizací včetně posílení pohonné jednotky a rozšíření rozhodu obou náprav (vpředu o 41 mm, vzadu o 48), kterou Bentley vydává za zcela nový vůz. Nebudeme se teď zdržovat rozborem, zdali Britové fabulují či nikoli, spíše si zopakujeme, co to pro potenciálního klienta znamená.
Pod přední kapotou GTC s několika vrstvami zvukové izolace trůní dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec o objemu 6,0 litru s výkonem 575 koní a nejvyšším točivým momentem 700 newtonmetrů. W12 je kombinován výlučně se šestistupňovou automatickou převodovkou ZF 6HP28 s technologií „Quickshift”, která podle sdělení Bentley dokáže zkrátit čas potřebný k přeřazení o padesát procent oproti automatu v minulé generaci.
Za normálních podmínek na silnici rozděluje systém pohonu všech kol sílu motoru v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy, což má být dle automobilky opatření „významně potlačující nedotáčivost při výjezdech ze zatáček a zlepšující ovladatelnost plynem“. Odvaha prezentovat něco takového v případě „rekreačního“ automobilu vážícího bez pěti kilogramů 2,5 tuny vyžaduje nesmírnou dávku pochopení, na druhou stranu se snahy podobného druhu vždycky cení.
Když už jsme u hmotnosti, novince se oproti výběhovému typu povedlo zhubnout, i když jen o zanedbatelných 45 kg. Nějak podobně to vidí i Bentley, které přední hliníkové blatníky Continentalu nevydává za výsledek snahy o úsporu hmotnosti, ale vystavuje je jako zářný příklad úspěšného zvládnutí technologie lisování tohoto kovu do komplikovaných tvarů (tzv. Super Forming).
Podtrženo sečteno, poměr výkonu ke hmotnosti se beztak zlepšil, takže nový Continetal GTC akceleruje na 100 km/h za 4,8 s, 160 km/h zdolá za 10,9 s a při použití 98oktanového benzínu firma udává maximální rychlost 314 km/h. Předchůdce s výkonem 560 koní byl pomalejší jen o 2 km/h ale při sprintu na stovku potřeboval 5,1 s.
Nejsem si zcela jist, zdali není zmínka o spotřebě u auta aristokratického typu opovrženíhodné faux pas, ale pro zajímavost si to mezi námi říct můžeme. Bentley uvádí průměrných 16,5 litru, tedy o pět deci méně než bylo v tabulce starší verze.
Jak už se stalo dobrým zvykem, Bentley opět slibuje bezprecedentní kvalitu ušlechtilých materiálů a hlavně rozsah ručního zpracování, které se dnes už nevidí. K mání je sedmnáct odstínů vysoce jakostní kůže nebo sedm druhů kořenového dřeva, ale nezapomnělo se ani na modernu. Třeba dotykový displej, 30GB harddisk, audio Naim nebo příplatkový systém integrovaný do předních sedadel a foukající vyhřívaný vzduch na šíje cestujících.
Navzdory skutečnosti, že tu máme zbrusu nový vůz, kterému zbývají do oficiální prezentace ještě tři týdny, automobilka už bere objednávky a slibuje, že jej stihne odevzdat do konce roku. Pokud vás tato možnost zaujala, připravte si alespoň 170 060 Eur (cca 4,15 milionu Kč), což je cena, za níž by vůz měl být k mání po celé Evropě.













Bentley Continental GTC 2012
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 8 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
dnesNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 5 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 7 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 8 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před 10 hodinamiLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha