Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bentley Continental GTC V8: aristokrat bez střechy a jen na čtyři válce
9.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Britská značka prezentuje v Detroitu levnější způsob luxusní přepravy v kabrioletu Continental - v GTC se objevuje nový bi-turbo osmiválec.
Ačkoli tato novinka nebyla předem avizována, zase tak moc překvapivá není. O existenci levnějšího a úspornějšího čtyřlitrového osmiválce, který Bentley plánovalo sdílet s nejvýkonnějšími Audi S6, S7, S8 a RS6 modely S od Audi, víme docela dlouho a několikrát jsme o něm již psali a podrobně jsme popsali rovněž jeho systém vypínání válců. Od poloviny prosince není neznámý ani jeho nositel Continental GT V8 a tak byla jeho tak trochu dekapitovaná verze logickým pokračování ve snaze snížit pokutované emise.
Kalibrace motoru v kabrioletu nevybočuje z mantinelů nastavených kupé. Také tady 4,0 TFSI V8 bi-turbo disponuje výkonem 507 koní dostupným v 6 000 ot./min. a točivý moment 660 newtonmetrů v rozmezí os 1 700 do 5 000 ot./min. Dynamikou zatím nemůžeme sloužit, Bentley se ještě nepochlubilo, ale od 4,8 s na sto a maximálky 303 km/h udávaných pro kupé se bude GTC odlišovat řádově pouze v jednotkách.
Stejně tak to bude platit asi i pro průměrnou spotřebu, jejíž hodnotu jsme v době představení kupé neznali a jen podle nádrže a udávaného dojezdu jsme to odhadovali na jedenáct litrů. Nebyl to zase tak špatný tip, Bentley zveřejnilo 10,5 l/100 km a u kabrioletu to asi nebude zásadně jinak. Vycházíme přitom z toho, že ve spotřebě u dvanáctiválce není rozdíl mezi GT a GTC a v obou případech činí 16,5 l.
Jak můžete vidět, parametry pro Continental GTC V8 zatím nejsou kompletní, protože naše informace k tomuto vozu nepochází z oficiálních zdrojů. Pokud vás tedy hračka pro šetřivé milionáře zajímá, zůstaňte naladěni, rozhodně ještě budeme aktualizovat.
Tip: Přečtěte si náš první test Bentley Continental GTC 2012 s motorem W12.












V kabrioletu asi bude zajímavé poslouchat, jak se systém odpojení válců projeví na akustice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
před 6 hodinamiUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Taka Nakagami v Mugellu místo Mariniho včera 16:51
- Toprak porazil v úvodu Bulegu včera 15:00
- Thompsonovo premiérové vítězství, 26. Svoboda, Novotný crash včera 14:30
- Vyhrál lokalmatador a lídr šampionátu Manzi, 22. Vostatek včera 13:06
- Superpole superbiků vyhrál Bulega včera 11:19
Nejčtenější články
Někdo 38 let téměř jen v garáži schovával auto koupené za statisíce, teď ho prodal za víc než 5 milionů
16.5.2025Další výrobce elektromobilů padá ke dnu i se svými unikátními vychytávkami, došly mu peníze a je v nucené správě
16.5.2025Čínské Porsche za cenu Škody na ulici zavalil rozjetý náklaďák, auto přesto zůstalo dál funkční
16.5.2025Indové prodávají toto zajímavě střižené nové SUV za 207 tisíc Kč, auta jsou tak nesmyslně drahá jen v Evropě
16.5.2025Apple dostal nový CarPlay do prvního auta a řekl, co bude s tím dosavadním. Má bezprecedentní kontrolu nad vozem
17.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva