Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bentley otočilo. Přichází s novým čistě spalovacím vrcholem ve chvíli, kdy už žádné takové auto přijít nemělo
3.6.2025 | Petr Prokopec
Měl s ním být amen, po konci dvanáctiválců značka otevřeně sekla také s ryze benzinovými osmiválci. Pak se ale asi lekla toho, co spáchala, a tak tu máme tohle - novou Bentaygu Speed oproštěnou o jakoukoli formu elektrifikace.
Ještě před pouhou dekádou Bentley prohlašovalo, že bude posledním výrobcem dvanáctiválců na světě. Takový motor si ale už u britské automobilky od loňská neobjednáte, zatímco od řady konkurentů jej pořád dostanete. Také úzkoprofilovou britskou klasiku v mezičase ovládlo dogmatické jednání rezignující na snahu uspokojovat přání klientů, kteří jasně dávali najevo, že po elektrickém nebo hybridním pohonu zase tak moc netouží.
Původní plány přesto zamířily do koše a podle těch nových měl být se spalovacími Bentley do roku 2030 amen. V uplynulých dvou letech tak značka ledu poslala nejen motor W12, ale dokonce i čistě benzinový osmiválec. A oznámila, že nově již budou k mání pouze hybridní vozy. Na to ovšem zákazníci neodpověděli jásotem, nýbrž úprkem. Prodeje se tak v loňském roce propadly o 21,5 procenta, zatímco zisk poklesl dokonce o 37 procent. Jasně se tak ukázalo, že nová strategie nefunguje, a tak přišla další změna.
Jakkoli se tedy ještě vcelku nedávno zdálo, že Bentley realita nezajímá a zelenou káru bude tlačit dopředu, i kdyby z ní padaly jen exkrementy, ekonomická realita nakonec dožene každého. Nově tak na světě můžeme přivítat SUV Bentayga ve verzi Speed. Ta byla k mání už dříve, nicméně o její pohon se staral zmiňovaný dvanáctiválec. S tím je ale skutečně konec. Pokud ovšem s ohledem na dosavadní kroky značky čekáte hybridní techniku, čeká vás další překvapení, tentokrát vlastně milé.
Bentayga Speed totiž sice přešla na čtyřlitrový osmiválec, ovšem ten na rozdíl od Continental GT Speed a Flying Spur Speed nepočítá s žádnou elektrickou asistencí. Přesto je výkonnější než W12, na všechna čtyři kola totiž posílá 650 koní. Zrychlení na stovku tak novinka zvládá za 3,6 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost činí 310 km/h. V obou případech přitom rovněž dochází k překonání dvanáctiválcového předchůdce.
Lepší dynamika přitom nejde jen na konto výkonnějšího motoru, ale i nižší hmotnosti. Osmiválcová Bentayga Speed má totiž na kontě 2 465 kg, což není zrovna málo, stále je to ovšem o 43 kilo méně než dřív. Kdyby přitom na palubu zamířil hybridní pohon, šplhalo by se naopak někam ke 3 tunám. I kdyby tedy kombinace V8 a elektromotoru nabídla o 130 koní víc jako třeba u Continentalu GT Speed, zvýšená hmotnost by v reálném světě vše negovala.
Skoro se tak zdá, že Britové dostali rozum, po jednom kroku správným směrem je ale ještě plně do nebes vynášet nebudeme. Aktuálně tak jen dodáme, že Bentley u novinky rovněž upravilo jízdní režim Sport, který nyní o 15 procent více přitvrzuje podvozek. Kosmetické změny jsou pak minimální a omezují se na zatmavené světlomety a jinou paletu barev karoserie, zatímco v případě interiéru lze hovořit převážně o specifickém čalounění s ozdobným prošíváním.
Pokud zákazníkům standardní výbava nestačí, mohou v rámci té příplatkové zvolit třeba karbon-keramické brzdové kotouče. Ovšem jen za předpokladu, že zároveň zvolí 23palcová kola, aby se pod ně výkonné brzdy vůbec vešly. Standardní sportovní výfukový systém pak může nahradit výfuk Akrapovič, který počítá se čtyřmi koncovkami místo dvou a řádně jadrným zvukem. S cenami startujícími na 219 000 GBP, tedy asi 6,45 milionu Kč, ale může ještě pořádně zamávat zakázková divize Mulliner.




















Bentayga Speed je sice už jen osmiválcová, v současnosti je to ale ta správná z nouze ctnost. Oproti předchůdci je totiž rychlejší, zároveň díky absenci jakékoli formy elektrifikace nebude tak ztrácet na hodnotě a dráždit klienty nechtěným řešení pohonu. Foto: Bentley
Zdroj: Bentley
Bleskovky
Poslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
včeraBMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
4.8.2025Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Nový rekord Locatelliho v Suzuce včera 10:00
- Rozhodnutí IRRC se u mnohých setkává s nepochopením 4.8.2025
- Oficiálně Moto2: MSi Racing se loučí s Ericem Fernandezem a představuje Unaie Orradreho 4.8.2025
- Bez hvězd: Mistrovství světa superbiků hrozí vykrvácením 4.8.2025
- WorldSSP Balaton Park, 3. den: Historická neděle pro Dánsko 4.8.2025
Nejnovější články
Donald Trump se veřejně vysmál ostudné změně image Jaguaru, otevřeně řekl to, co si myslí asi 99 procent lidí
před hodinouPodoba nového VW T-Roc kompletně unikla ještě před oficiální premiérou, fešácký zevnějšek doplňuje hodně laciný interiér
před 2 hodinamiOjetá Škoda Fabia nestojí moc a levné jsou i její opravy. Navíc nabízí motory, o kterých se té současné ani nezdá
včeraNěmecké automobilky s brutálním propadem zisků čelí hororovému scénáři. Sami Němci shrnuli, co rozhodne o jejich osudu
včeraProdejce Fordu ztratil zábrany a řekl, proč byste systém start-stop měli vypnout před každou jízdou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva