Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bentley do limitované novinky pro 18 boháčů nabízí audiosystém, který stojí víc než celá nová Octavia Combi
3.9.2023 | Petr Prokopec
Pokud máte pocit, že se vám vede dobře, když jste si před pár dny objednali novou Octavii Combi, brát vám to nebudeme. A upřímně gratulujeme. Existují ale lidé, kteří si za cenu takového auta koupí do svého vozu leda pár reproduktorů.
V posledních letech začaly některé luxusní automobilky posílat na trh jednu limitovanou edici za druhou. Ve srovnání s minulostí ovšem již nejde pouze o zakázkový lak či odlišnou kůži v interiéru, velmi movitá klientela z řad největších boháčů si nyní může pořídit standardní techniku oděnou do zcela specifické karoserie. Tu pak pochopitelně doprovází nejen odlišná kabina a třeba i zvýšený výkon motoru, ale také velmi odlišná cena.
Přesně touto cestou se vydalo i Bentley, které déle již dva roky ladí formu vrcholnému modelu Batur. Ten bude vyroben pouze pro 18 boháčů z celého světa, přičemž celá produkce byla dávno rozprodána. Zákazníci přitom museli vytáhnout z kapsy minimálně dva miliony dolarů, tedy zhruba 45 milionů korun. Za to pak mohou očekávat 750 koní, za jejichž produkcí stojí dvanáctiválcový motor a jenž z této limitky dělají nejsilnější silniční Bentley, jaké kdy vzniklo.
I kvůli tomu nebyl vývoj opravdu ponechán náhodě. Batur se tedy musel vypořádat jak s drsným povrchem, tak i s rychlostmi přes 300 km/h na mnoha světových okruzích. Mimo to jej Britové po více než 600 hodin vystavili solárnímu záření, které je ekvivalentem pětiletého pobytu v rozpálené arizonské poušti. A s patřičnou péčí se nakonec hodlají věnovat i samotné výrobě, kdy nejprve nějakou chvíli zabere individualizace, čtyři měsíce pak připadnou na samotnou montáž.
Na jeden z příplatkových prvků se značka rozhodla poukázat nyní. Jde o audiosystém Naim, který počítá se 20 reproduktory a má být výsledkem 10 tisíc hodin inovací. Největší práci dle značky daly ty středopásmové, u kterých bylo zapotřebí vyřešit co nejméně rušivé přechody mezi soprány a basy. Skrze softwarovou simulaci a analýzu materiálů pak bylo dosaženo ideální frekvence, díky které má být zvuk nově nejenom ostřejší, ale zároveň také dunivější.
Pokud ovšem kdokoli ze zákazníků po této aparatuře zatouží, musí vytáhnout z kapsy dalších 32 tisíc dolarů, tedy asi 715 tisíc Kč. To je o dost více peněz, než na kolik vás dnes vyjde nová Octavia Combi (od 659 900 Kč), ve Spojených státech lze pak levněji pořídit třeba i VW Golf GTI (30 530 USD, asi 682 tisíc Kč). Je tak vlastně třeba se ptát, zda má audiosystém Naim skutečně takovou cenu, jakou si Bentley účtuje. I když takovou otázku si asi nikdo z oněch 18 bohatých zákazníků nepoloží.
Nad celou věcí se ovšem lze zamyslet ještě z jednoho úhlu pohledu. Kolik z oněch lidí Batur vůbec použije? Dané číslo se bude s neochvějnou jistotou limitně blížit nule. Spíše se tedy lze ptát, jaký má vlastně smysl investovat potenciál do hrstky tak omezeně použitelných aut, smířit se ale asi musíme s představou, že zkušenosti nabyté při vývoji takových specialit se nějakým způsobem propíšou do budoucích obyčejnějších modelů. I když mluvit u Bentley o obyčejnosti hraničí s kacířstvím. Názor si ale jako vždy udělejte sami.
















Limitovaný Batur se dočká exkluzivního audiosystému Naim, za kterým stojí 10 tisíc hodin inovací. Pokud jej ovšem kterýkoliv z 18 zákazníků bude chtít, musí navíc zaplatit totéž, nač by jej vyšla nová Octavia i s benzinem na dobrých 25 tisíc najetých kilometrů. Foto: Bentley
Zdroj: Bentley
Bleskovky
Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
včeraNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.20251914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marc Marquez v pátek dvakrát havaroval včera 16:32
- Na čele je po pátku v Assenu Filip Salač včera 15:20
- Rabat místo MacKenzieho? 26.6.2025
- Jako lídři přijíždějí do Assenu Marc Marquez, Gonzalez a Rueda 26.6.2025
- Časový program v Assenu 25.6.2025
Nejčtenější články
Mercedes léta cpe do upadající třídy C nedůstojné motory 1,5 a chce za ně velké peníze. Teď s tím končí, ale možná ne u nás
28.5.2025Hyundai chystá návrat do Ruska, dochází mu totiž čas, musí to stihnout ještě letos. A není v tom samo
28.5.2025Přijela pouť, ale pekelně rychlá: Nejnovější BMW vypadá opravdu podivně, nic lepšího ale v jeho třídě prostě nekoupíte
29.5.2025Pokus Mazdy o nové řešení elektromobilu předčasně skončil jako totální propadák. U nás se loni prodalo 6 aut, letos 0
29.5.2025BMW se chystá změnit design úplně každého auta, které vyrábí, dokonce i nedávno představených novinek
29.5.2025
Živá témata na fóru
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.26. 15:37 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 06.26. 14:22 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 06.26. 12:55 - abernas
- kola e89+Tiguan+Scout 06.26. 11:04 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom