Bizarní 720koňový sporťák za 10 milionů chce vládnout silnici, terénu i okruhům

Kříženci aut různých typů jsou v posledních letech oblíbenou kategorií, málokdo ale zašel ve spojování zdánlivě nespojitelného tak daleko, jako Lafitte Supercars s X-Roadem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Bizarní 720koňový sporťák za 10 milionů chce vládnout silnici, terénu i okruhům

19.1.2020 | Mirek Mazal

Bizarní 720koňový sporťák za 10 milionů chce vládnout silnici, terénu i okruhům

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Kříženci aut různých typů jsou v posledních letech oblíbenou kategorií, málokdo ale zašel ve spojování zdánlivě nespojitelného tak daleko, jako Lafitte Supercars s X-Roadem.

Společnost Laffite Supercars sídlící v americkém New Yorku figuruje mezi aktivními automobilkami teprve třetím rokem. Vzhledem k nedávnému založení jsme zatím neměli šanci slyšet o žádném převratném projektu z její dílny, nyní ale nastal čas obeznámit se s ambiciózním křížencem aut mnoha typů.

Američané vypustili do ringu prazvláštní automobil zvaný X-Road, který duchovně navazuje na francouzský klínovitý supersport Mega Track ověšený výbavou pro abnormálně rychlou jízdu po silnicích i mimo ně. Více než pětimetrové kupé z Aix-les-Bains mělo aerodynamický tvar skrývající to nejlepší z techniky okruhových závodů i rallye.

Nový X-Road tak snese závodní nasazení napříč všemi druhy povrchů. Celkem 4,29 metru dlouhá karoserie měří do šířky 2,14 metru a střecha narostla do 1,52 metru nad zemí. Od jakéhokoliv povrchu pod koly dělí dvojčlennou posádku speciální sedmnáctipalcové pneumatiky. Mohutně vypadající kupé žene za nosem 6,2litrový osmiválec GM dostupný v několika výkonových verzích s až 530 kW (720 koní).

Nejsilnější provedení váží jen 1 300 kilogramů, 230 km/h udávané maximální rychlosti bude dáno spíše zpřevodováním či bezpečnostními limity. O přenos energie se stará sekvenční pětistupňová převodovka, i když auto může být volitelně vybaveno šestistupňovou automatickou skříní. Zvláštní je absence 4x4, i když pohon zadních kol jistě šetří hmotnost, přesto autoři slibují vládu vozu na silnicích, v terénu i na okruzích.

Laffite Supercars plánuje uspokojit jen 30 zákazníků, za příplatek mladá výrobna dokáže vůz přeměnit i na elektromobil. Ceny nejsou lidové, benzínového provedení stojí od 465 tisíc dolarů (10,5 milionu Kč), plně elektrická varianta vyjde na 545 tisíc dolarů (12,3 milionu Kč). První dodávky jsou plánovány na konec letošního roku.


Bizarní 720koňový sporťák za 10 milionů chce vládnout silnici, terénu i okruhům - 1 - Laffite XRoad foto prvni 01Bizarní 720koňový sporťák za 10 milionů chce vládnout silnici, terénu i okruhům - 2 - Laffite XRoad foto prvni 02Bizarní 720koňový sporťák za 10 milionů chce vládnout silnici, terénu i okruhům - 3 - Laffite XRoad foto prvni 03Bizarní 720koňový sporťák za 10 milionů chce vládnout silnici, terénu i okruhům - 4 - Laffite XRoad foto prvni 04Bizarní 720koňový sporťák za 10 milionů chce vládnout silnici, terénu i okruhům - 5 - Laffite XRoad foto prvni 05Bizarní 720koňový sporťák za 10 milionů chce vládnout silnici, terénu i okruhům - 6 - Laffite XRoad foto prvni 06Bizarní 720koňový sporťák za 10 milionů chce vládnout silnici, terénu i okruhům - 7 - Laffite XRoad foto prvni 07Bizarní 720koňový sporťák za 10 milionů chce vládnout silnici, terénu i okruhům - 8 - Laffite XRoad foto prvni 08Bizarní 720koňový sporťák za 10 milionů chce vládnout silnici, terénu i okruhům - 9 - Laffite XRoad foto prvni 09Bizarní 720koňový sporťák za 10 milionů chce vládnout silnici, terénu i okruhům - 10 - Laffite XRoad foto prvni 10Bizarní 720koňový sporťák za 10 milionů chce vládnout silnici, terénu i okruhům - 11 - Laffite XRoad foto prvni 11Bizarní 720koňový sporťák za 10 milionů chce vládnout silnici, terénu i okruhům - 12 - Laffite XRoad foto prvni 12Bizarní 720koňový sporťák za 10 milionů chce vládnout silnici, terénu i okruhům - 13 - Laffite XRoad foto prvni 13Bizarní 720koňový sporťák za 10 milionů chce vládnout silnici, terénu i okruhům - 14 - Laffite XRoad foto prvni 14
Laffite X-Road má hodně sebevědomí a dává to znát

Zdroj: Laffite Supercars

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše