BMW 1 2018 dostane přední pohon, vrchol M1 xDrive a 365 koní

Více prostoru u příští řady 1 zajistí platforma UKL1 od Mini. Vůz spolu s ní dostane přední pohon, M1 bude čtyřkolkou s 365 koňmi.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW 1 2018 dostane přední pohon, vrchol M1 xDrive a 365 koní

10.6.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

BMW 1 2018 dostane přední pohon, vrchol M1 xDrive a 365 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Více prostoru u příští řady 1 zajistí platforma UKL1 od Mini. Vůz spolu s ní dostane přední pohon, M1 bude čtyřkolkou s 365 koňmi.

Nejmenší neelektrický nositel roztočených modrobílých vrtulí už se pozvolna začíná připravovat na příchod nové generace. Spolu s ní má dojít na radikální změnu, které se nadšenci obávali - dostane pohon přední nápravy. Podle dřívějších průzkumů prováděných v roce 2010 údajně 80 procent majitelů vůbec nevědělo, proč je řada 1 nejdražší - netušilo, že se vše odvíjí od toho, že jde o model klasické koncepce - tedy s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Nevíme, jestli je tohle podstatné, neboť klíčové nám přijde být chování vozu, které řidič vnímá, i když koncepci nedokáže pojmenovat.

BMW si ale myslí, že to podstatné je, nebo jde o záminku a argumentuje tím za změnu, ke které ji tlačí okolnosti úplně jiné. Ve skutečnosti je jednička jediným vozem své kategorie, která něčím takovým disponuje. Audi spolu s MQB pokračuje jako předokolka a Mercedes třídy A stejně tak. Navíc tu máme auta, jako je Fiesta ST a nové Mini, u nichž k zábavě nic jiného ani není potřeba. Ať už ale bude BMW 1 nakonec v tomto ohledu jakékoliv, zřejmě vzejde z platformy UKL1, se kterou už silnice brázdí už Mini a krtkoidní MPV 2 Active Tourer. Dříve ještě přivítáme s pohonem přední osy nové X1, což se odehraje v příštím roce.

Zpět ale k jedničce. Podle prvních spekulací a informací by měla novinka vypadat atraktivněji, dostat užší LED světlomety a také ostřeji střiženou masku chladiče. S novou platformou dostane i delší rozvor, a sice takový, aby překonala pětidveřové Mini. Spolu s tím vzroste samozřejmě vnitřní prostor včetně zavazadelníku. Kromě prostoru se od třetí generace očekává nižší hmotnost. Konkrétně jen 30 kilogramů odpadne vyjmutím hřídele k zadním kolům, o další úspory se postarají lehčí materiály v čele s hliníkem. Jednička by měla být také pohodlnější než Mini a soustředit se primárně na komfort.

Pod kapotou se objeví nová modulární rodina přeplňovaných motorů, přičemž ty prozatímně známé přijdou od Mini. Bude se jednat o 1,5litrové tříválce a dvoulitrové čtyřválce s nízkou papírovou spotřebou resp. emisemi CO2. Pokud nám něco může trochu zvednout náladu, pak snad jedině verze M1, která bude technikou i výkonem směřovat přímo proti A 45 AMG od Mercedesu. Dostane prý také pohon všech kol (zřejmě nazvaný xDrive) s elektronicky ovládanou lamelovou spojkou a dvoulitrový benzinový turbomotor s výkonem 365 koní. Zřejmě bude mít i systém e-boost k rychlejšímu roztáčení turba. Přesto si nejsme jisti, jestli se na rok 2018 těšíme...

Mercedesu CLA bude konkurovat řada 1 v provedení sedan, vznikne však primárně jakoé třídveřový a pětidveřový hatchback. Můžeme se také začít připravovat na příchod příští generace řady 2, která zřejmě bude kráčet po stejné technické stezce - coby kupé a kabriolet. Při příchodu nové jedničky v roce 2018 by mělo být konkurentem kromě zmíněných třeba i Infiniti Q30 a nová generace Volva V40, která dorazí v roce 2016.


BMW 1 2018 dostane přední pohon, vrchol M1 xDrive a 365 koní - 1 - BMW 1 2018 FWD info 01BMW 1 2018 dostane přední pohon, vrchol M1 xDrive a 365 koní - 2 - BMW 1 2018 FWD info 02
BMW řady 1 dostane v roce 2018 přední pohon, nejsilnější verze M1 ale bude čtyřkolkou přesně namířenou na A 45 AMG od Mercedesu

Zdroj: Auto Express

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.