Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 2 Active Tourer: první předokolka BMW je tu, s až 231 koňmi
14.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto, videa) Radikální odklon od tradic je spojen s platformou UKL1. K dispozici bude ve třech výbavách a zatím jen se třemi motory.
Zemětřesení v zažitých tradicích je definitivně tady. Poté, co BMW začalo s výrobou SUV a co z jeho výrobních linek začaly sjíždět modely vybavené pohonem všech kol, automatickou převodovkou a dieselovým motorem, zde máme další hřebíček do rakve image BMW coby výrobce technicky vytříbených automobilů zaměřených především na řidiče. Mnichovská automobilka se zkrátka stále častěji vydává do oblastí, které jsou pro zapřísáhlé fanoušky tabu. Nad rozlitým mlékem ale nemá cenu hořekovat, a tak se na první neelektrickou předokolku BMW pojďme podívat pěkně zblízka.
Ještě než ovšem zamíříme k holým faktům, měli bychom připomenout, proč vlastně tento model spadá pod řadu 2, ačkoliv ta měla původně zahrnovat pouze kupátka či kabriolety. Vůči řadě 1 se ovšem mnichovská novinka pyšní mnohem většími rozměry (s délkou 4 342 mm, šířkou 1 800 mm, výškou 1 555 mm a rozvorem 2 670 mm do značné míry kopíruje Mercedes-Benz třídy B) a bude také podstatně dražší. A proto je prý posun do „vyšší kategorie“ oprávněný.
Navzdory karoserii MPV a pohonu předních kol, jež souvisí s platformou UKL1, bychom se přitom měli dočkat typických mnichovských detailů. Tedy ledvinek a dvoudílných kruhových světlometů na přídi a legendární Hofmeisterovy kličky na zadním bočním oknu. Ve vzhledu se pak pak odráží i tři provedení, ve kterých bude BMW tento model nabízet.
První zvaná Sport Line přichází s černými doplňky, speciálními sacími otvory nebo 16- a 17palcovými koly. Uvnitř pak nechybí sportovní sedadla. Vyjma toho je možné sáhnout po provedení Luxury Line, které sází na litá kola stejné velikosti. S nimi ovšem páruje chromové doplňky zvenčí i uvnitř, kůží obšitý volant nebo speciální čalounění. Vrchol pak představuje řada M Sport, která přihazuje aerodynamický bodykit, černou čelní masku, sportovní podvozek snížený o 10 milimetrů nebo 17- a 18palcová kola. Vevnitř pak najdete sportovní volant, sedadla, antracitové čalounění stropu či unikátní lišty dveřních prahů.
Vyjma toho nemá uvnitř již standardně chybět sklopné opěradlo předního sedadla, zatímco ta zadní lze různorodě polohovat či posouvat. Objem zavazadlového prostoru pak závisí na jejich sklopení, kdy základem je 468 litrů a maximem 1 510 l. Z příplatkové výbavy lze pak sáhnout třeba po head-up-displeji nebo službách systému ConnectedDrive.
V rámci motorového prostoru budou od počátku k dispozici tři pohonné jednotky. První z nich je 1,5litrové tříválcové turbo, které se objeví ve verzi 218i a jež slibuje průměrnou spotřebu 4,9 l/100 km, sprint z klidu na stovku za 9,3 sekundy a nejvyšší rychlost 200 km/h. Po stránce výkonové přitom nabízí 136 koní a 220 Nm točivého momentu.
Mnohem potentnější je ovšem druhý benzinový motor. Ten v modelu 225i ze dvou litrů objemu a čtyř válců doluje 231 koní a 350 Nm, což stačí k 6,8sekundovému sprintu na stovku a 235kilometrové maximálce. Spotřeba pak byla vyčíslena na 6 l/100 km, což je o třetinu vyšší hodnota, než jaké by se vám mělo dostat v provedení 218d.
To nabízí 150 koní a 330 Nm, přičemž pohybovat se v průměru má za 4,1 l/100 km. Akcelerace mu přitom trvá 8,9 sekundy, zatímco rozlet zabrzdí omezovač ve 205 km/h. Tím ale naše dnešní představení končí, další pohonné jednotky by totiž měly dorazit až později, stejně jako pohon všech kol xDrive.
Po stránce cenové asi budeme více vědět po ženevském autosalonu, kde si BMW 2 Active Tourer odbude svou veřejnou premiéru. Do prodeje by pak mělo zamířit v létě, přičemž podle prohlášení značky slibuje opravdovou revoluci mezi modely s pohonem předních kol. Na test jsme tedy opravdu zvědavi.









První předokolka BMW v Ženevě lákala i na objemný zavazadlový prostor
První klasická předokolka BMW se představí na autosalonu v Ženevě. Do prodeje pak zpočátku zamíří jen ve verzích 218i, 225i a 218d
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejčtenější články
Nová elektrická platforma VW od začátku počítá s tím, že může použít i spalovací motor
8.6.2025K mání je dokonalý symbol německé automobilové nestřídmosti 80. a 90. let, bizár v každém směru je dnes vzácností skoro za milion
8.6.2025Honda chystá nové nejefektivnější motory světa. Mají reálně jezdit za 4 litry na sto a ještě zlevnit
8.6.2025Jinak nepříliš ceněné Ferrari postavené na míru prezidentovi firmy se prodalo za pořádný ranec, interiér má jako žádné jiné
8.6.2025Data z technických kontrol ukazují, jaké ojeté Hyundai i30 se nejvíc vyplatí. Ideální volba se už pár let nevyrábí
8.6.2025
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 07.08. 08:30 - Vrooom
- Rychlodotazy 07.07. 22:55 - rhinos
- Cyklistické vlákno 07.07. 12:41 - Vrooom
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan