Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 1 GT 2014: unikla sériová podoba první předokolky BMW
14.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Model postavený na platformě UKL by mohl dorazit již do Los Angeles. Kromě pohonu předních kol dostane také přeplňovaný 1,5litrový tříválec.
Mnichovská revoluce spojená s modulární platformou UKL1 je očividně tady. Po loňském představení konceptu Active Tourer na autosalonu v Paříži a úniku přední části nárazníku sériové verze zde totiž máme chystané BMW 1 GT v plné kráse. Prozatím se sice jedná jen o snímky uniklé z patentového úřadu, ty však potvrzují jen minimální odklon od zmíněné studie.
Trochu méně odvážný je tak přední nárazník a konzervativnějších tvarů nabraly též koncovky výfuku a litá kola. Povšimnout si samozřejmě můžete rovněž běžné plechové střechy, zatímco koncept nabízel rozměrný prosklený panel. V tomto směru ovšem raději nebudeme vynášet žádné soudy, minimálně střešní okno by totiž do příplatkové výbavy zamířit mohlo.
Tím ale veškeré vizuální diference opravdu končí a my se můžeme přesunout na mechaniku, kterou sice patentové snímky neprozrazují, je ale jasně daná. Řada 1 GT totiž bude prvním novodobým neelektrickým BMW s pohonem předních kol. Obdivuhodné přitom je, že v tomto směru si vedení značky vůbec nepřipouští jedinou pochybnost o ztrátě dynamiky.
„V 90. letech jsme porušili naše tradice, když jsme začali prodávat SUV současně se sedany. Zákazníci ale rychle zjistili, že nepřijdou o jízdní dynamiku, kterou je BMW proslavené. Nevidím proto jediný důvod, proč by se stejný přerod nemohl odehrát při přechodu na pohon předních kol,“ říká Frank Niederlaender, šéf divize pro výrobu předokolek.
Je tedy zřejmé, že sebevědomí automobilce nechybí. Bude ale taková skutečnost? To prý možná uvidíme již v Los Angeles, kde by se řada 1 GT měla ukázat s benzinovým tříválcem pod kapotou. V nabídce ale dlouho osamocená nezůstane. BMW totiž plánuje, že během následujících 10 let by pohon předních kol mělo dostat 40 % veškeré produkce značky.
Vedle první vlaštovky tak záhy uvidíme další, přičemž patřičného rozšíření se má dočkat i samotná řada 1 GT. Kromě základní verze totiž vznikne i model s prodlouženým rozvorem. Ten ale zřejmě zamíří jen do Číny, kde je tato koncepce vyhledávána - proto ostatně má debutovat v dubnu na autosalonu v Šanghaji.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.






Patentové snímky BMW 1 GT se od loňského konceptu Active Tourer liší jen v detailech
Zdroj: Auto Sohu přes CarNewsChina
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejčtenější články
Když Rolls-Royce nechce zákazníkovi prodat jinak elektrický Spectre s motorem V12, může si takové auto nechat postavit od Slováků
4.4.2025Škoda Elroq RS je venku jako sice hezké, ale jinak naprosto zbytečné a nic neřešící 2,3tunové monstrum
4.4.2025Podívejte se, co musí vydržet nový supersport, aby ho pustili na silnice. Auto v rámci vývoje doslova utýrají
4.4.2025Arabský majitel McLarenu spojil slavnou automobilku s dosud neznámým startupem, působí to jako zoufalý pokus o záchranu
4.4.2025Zájem Němců o elektromobily zůstává u dna, jejich nařizování odmítají úplně. Jsou si velmi dobře vědomi jejich nedostatků
4.4.2025
Živá témata na fóru
- GTD + STI 05.03. 17:37 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 16:38 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.03. 13:40 - pavproch
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1