Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 2 Cabrio představeno. Střechu složí za 20 s, stovku pokoří za pět
10.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Nové mnichovské kabrio bude k mání se dvěma převodovkami a čtyřmi motory. Ve verzi M235i nabídne až 326 koní.
Jsme sice teprve v polovině týdne, přesto je v rámci novinek opravdu živo. V pondělí byl představen nový Jaguar XE, včera přišla řada na Mercedes-AMG GT a dnes si pro změnu můžeme prohlédnout BMW 2 Cabrio. Jeho vzhled však již není takovým překvapením jako u předchozích dvou kousků. Špionážní fotky totiž ukázaly mnohé, stejně jako se dalo vydedukovat, že otevřená verze nebude příliš vzdálena od stylu, v jakém je vyvedeno kupé.
Naše představení můžeme začít prvkem, kterým se oba sourozenci liší nejvíce. Tedy plátěnou střechou, již lze složit nebo naopak nasadit za 20 sekund. Učinit tak přitom můžete i na dálku skrze klíček, nebo během jízdy při rychlostech do 50 km/h. Sáhnout lze po třech barevných variantách (černá, antracitová, hnědá), přičemž ve srovnání s předchozím BMW 1 Cabrio dostanete o 5 dB nižší hlučnost na předních sedadlech a o 7 dB na zadních.
Ve srovnání s předchozím kabrioletem pak došlo také ke zvětšení zavazadlového prostoru, který při nasazené střeše pobere 335 litrů (+30 l), při složené pak 280 litrů (+20 l). BMW se přitom snažilo, aby vyhovělo hlavně hráčům golfu, kteří dovnitř naskládají dva bagy. Opomenuti však nebyli ani surfaři či snowboarďáci, jimž se dovnitř bez problémů vejdou prkna. A to díky tunelu v zadních sedadlech.
Když už jsme u porovnání s předchůdcem, zmínit můžeme také venkovní rozměry. Ty počítají s délkou 4 432 mm, což představuje nárůst o 72 mm. Šířka pak narostla o 26 milimetrů na 1 774 mm, rozvor o 30 milimetrů na 2 690 mm, rozchod předních kol o 41 milimetrů na 1 521 mm a rozchod těch zadních o 43 milimetrů na 1 556 mm.
V rámci motorového prostoru budou k dispozici čtyři pohonné jednotky, z toho tři benzinové a jedna dieselová. Producentem sazí je přitom verze 220d, kterou pohání dvoulitrový čtyřválec naladěný na 190 koní a 400 Nm točivého momentu. K mání přitom bude s manuálem či automatem, přičemž stovku zvládne za 7,5 sekundy, respektive za 7,4 s.
Prakticky tytéž časy evidujeme také u modelu 220i produkujícím 184 koní, v jeho případě však můžeme počítat s vyšší spotřebou (diesel jezdí v průměru za 4,1-4,7 l/100 km, základní benzinová verze za 6,2-6,8 litru). Ještě o úroveň výše je pak BMW 228i Cabrio, jehož 245 koní zvládne stovku za 6,1 s (resp. 6 sekund) a spotřebuje 6,6-6,8 l/100 km.
Absolutním vrcholem řady je pak provedení M235i, které jako jediné dorazí s třílitrovým šestiválcem. Ten na zadní kola pošle 326 koní, přičemž v kombinaci s manuálem zvládne stovku za 5,2 sekundy a spotřebuje 8,5 litru paliva. Verze osazená osmistupňovým automatem pak ke zrychlení potřebuje jen 5 sekund, přičemž spotřeba byla vyčíslena na 7,9 l/100 km.
Všechny tyto verze by měly být k mání od února příštího roku, přičemž kromě standardní výbavy budete moci sáhnout také po paketu Track Handling zahrnujícím sportovní podvozek, brzy a 18palcová kola. Pro verzi M235i je pak připraven i mechanický samosvorný diferenciál, zatímco ostatní modely bude možné osadit rovněž pohonem všech kol xDrive.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.











































































BMW 2 Cabrio bude k mání ve verzích 220d, 220i a 228i, přičemž prozatímním vrcholem se stane provedení M235i naladěné na 326 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
První majitel najel s novým Volvem za 21 let přes 1 milion kilometrů. Celou dobu jezdil k jednomu dealerovi, toto ho u něj čekalo za odměnu
8.8.2025Poslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
5.8.2025BMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
4.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Další automobilka procitla ze zeleného opojení. Plány na elektrickou budoucnost zrušila, spalovací bestseller nezabije
včeraNěkdo zavřel vzácné Lamborghini na 40 let do obýváku. Museli mu probourat cestu ven zdí, aby ho mohl prodat za 42 milionů
včeraPrvní test už to říká naplno: Tohle nové Audi je horší než jeho předchůdce
včeraBílá vrána za miliardu: Jediná takto továrně lakovaná ikona Ferrari je na prodej, ani 999 milionů na ni vážně stačit nebude
včeraRozklad Lotusu pokračuje. Nový šéf po čtyřech měsících skončil, ten předchozí nevydržel ani rok
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva