Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 2 Gran Tourer: krtek dostal delší rozvor, pojme až sedm osob
11.2.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Prodloužená a zvýšená verze mnichovského MPV s předním pohonem se chystá do Ženevy. Už nyní však známe vše, včetně kouzel třetí řady sedadel.
Loňský rok byl pro automobilku BMW revoluční především díky radě 2 Active Tourer, která se stala prvním modelem značky (vyjma elektromobilu i3) využívajícím pohonu předních kol. Dle očekávání ale nezůstalo jen u něho, neboť mnichovské MPV zaměřené na získávání nových zákazníků od konkurence jen pár měsíců po premiéře dostalo do vínku také pohon všech kol xDrive a trojici nových motorů navrch. Viděli jsme už i verze ověšené M paketem, ale daleko větší zájem vzbudily první informace o sedmimístnému provedením.
Zatím zřejmě nejvariabilnější model automobilky, který bude schopen pobrat početnější než obvyklou rodinu, se nyní představuje v plné parádě. Spolu s názvem 2 Gran Tourer přichází o 214 milimetrů prodloužená a 53 milimetrů zvýšená karoserie, jíž naměříme na délku 4 556 mm, na šířku shodných 1 800 mm a na výšku pak 1 608 mm. Ve shodě se zmíněným růstem se novinka dočkala také prodloužení rozvoru o 11 centimetrů na konečných 2,78 metru, z něhož budou v největší míře těžit cestující na zadních řadách sedadel. Ti se také dovnitř budou soukat skrze delší dveřní otvory.
Pokud byste si však mysleli, že bude sedm míst už v základní výbavě, pak se bohužel mýlíte. BMW 2 GT si v základní výbavě totiž přiváží stejnou pětici sedadel, jako verze 2 AT, přičemž třetí řadu (čítající zbývající dvě místa) nabídne za příplatek. Nedá se však očekávat, že by na nich šlo o bůh ví jak velké místo k životu, už podle fotografií půjde spíše pro nouzové posezení, které budou využívat rády leda děti. V případě jejich nepotřeby bude zadní lavici možné sklopit do podlahy a následně - po dodatečném sklopení druhé řady - získat téměř rovnou plochu bez schodu.
Mezi další praktické aspekty nové varianty patří také v podélném směru posuvná druhá řada, jejímž pohybem v rozsahu 130 milimetrů budete schopní poskytnout dodatečný prostor na kolena těm za vámi nebo naopak sami sobě. Tímto způsobem lze také při sklopené třetí řadě měnit objem zavazadelníku, který dosahuje v základu 645 litrů a může být zvětšen až na 805 litrů. V případě, že budou sedadla v podlaze, pak je k dispozici až 1 905 litrů pro batožinu. Jen dodejme, že Active Tourer nabízel 468 až 1 510 litrů.
Dělení třímístné lavice druhé řady je pro BMW provedeno typicky, a sice v poměru 40:20:40, bonusem však je možnost uchytit na ní až trojici dětských sedaček naráz. Ve fotogalerii je patrná i početná armáda odkládacích prostorů, které mohou být navíc rozšířeny některými prvky z originálního příslušenství. Praktické jsou však také výklopné stolečky nebo prostor ve dveřích, který pojme i 1,5litrovou lahev.
Stejný objem mají také tříválcové pohonné jednotky verzí 216i (k ní neznáme zatím detaily), dále 218i o výkonu 100 kW (136 koní) a z naftové strany nabídky pak 216d o výkonu 116 koní (85 kW). Zbytek z celkových pěti přeplňovaných pohonných jednotek zastoupí dvoulitrové čtyřválce, a sice benzinový ve verzi 220i (192koní/141 kW), naftový pak najdeme pod předními kapotami 218d (150 koní/110 kW a 330 Nm) a 220d xDrive (190 koní/140 kW a 400 Nm), přičemž poslední zmíněná verze bude mít osmistupňový automat ZF a pohon všech kol. Díky tomu také zvládne sprint 0-100 km/h za 7,6 sekundy a maximálku 218 km/h.
Jen pro doplnění, základní benzinová verze 218i s 220 Nm točivého momentu podle tabulkových technických údajů zvládá zrychlení na stovku za 9,5 sekundy a rozjede se až na 205 km/h. Čtyřválcový dvoulitr ve 220i s 280 Nm pak rozpohybuje Gran Tourer na stokilometrovou rychlost za 7,6 sekundy a dosprintuje na 223 km/h.
S výjímkou 220d xDrive přijde zbytek modelů ve standardu se šestistupňovou manuální převodovkou, kterou bude možné za příplatek nahradit za šestistupňový automat Steptronic, u 220i pak osmikvaltem. Nový minivan, který se ukáže naživo poprvé už v březnu na autosalonu v Ženevě, samozřejmě nabídne zájemcům možnost volby jedné ze čtyř individualizačních výbavových linií - Advantage, Sport Line, Luxury Line a nejdravější M Sport.
Podle posledních informací se tahle novinka nepodívá do USA, ale náš trh tedy rozhodně nemine. S heslem „světově první prémiové kompaktní vozidlo pro sedm lidí“ se nás bude krtek snažit přesvědčit o tom, že jde o plnohodnotný model s roztočenou modrobílou vrtulí. Asi marně, do prodeje se přesto dostane už v průběhu letošního roku.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.
BMW 2 Gran Tourer je o 21 centimetrů delší než Active Tourer, to aby mohl pojmout až sedm lidí. Na příplatkové třetí řadě sedadel si ale pohodlí udělají jen děti
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 10 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nejnovější články
- I Rivian vidí, jak elektromobily ztrácí půdu pod nohama. Propouští další lidi, jeho akcie se propadly už o 93 procent
před 4 hodinami - Čínští komunističtí pohlaváři dostanou novou luxusní limuzínu, odporná není jen tím, komu bude sloužit
před 5 hodinami - Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před 7 hodinami - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 8 hodinami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva