Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 3 2015: tříválcový facelift na 159 nových fotkách, známe i české ceny
20.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Za inovovaný sedan s tříválcem pod kapotou dáte 811 200 Kč. Vrcholná verze 340i je pak k mání minimálně za 1 281 800 Kč.
Modernizace BMW řady 3 již není žádnou ryzí novinkou. Veskrze drobný vizuální facelift jsme tak již mohli i porovnat s předchozím provedením. Nyní ovšem nastal čas, abychom se k mnichovskému modelu vrátili. Značka totiž momentálně v rakouském Achenkirchu hostí mezinárodní představení, pročež tu máme novou rozsáhlou fotogalerii. Na té se ukazuje sedan v nové verzi 340i, který do vínku dostal modrý lak Mediterranean Blue a světlé kožené čalounění Dakota Oyster.
Může se přitom zdát opravdu paradoxní, že s ohledem na ono minimum změn (zvenčí jde víceméně jen o nové světlomety, lehce přeprofilované nárazníky, odlišná litá kola a pozměněnou paletu barev) BMW pustilo do světa tak rozsáhlou galerii. Důvodem je ale možná právě ten fakt, abychom si na více než půldruhé stovce nových fotek daný rozdíly oproti předchozímu provedení lépe prohlédli.
O to kurióznější ovšem je, že snímky motorového prostoru, jež by mapovaly ten největší odklon vůči předchůdci, BMW poněkud šetří. Posvítit si totiž můžeme pouze na třílitrový šestiválec, který dává k dobru 326 koní a 450 Nm. Na základní 1,5litrový tříválec však mnichovská automobilka zjevně příliš hrdá není, čemuž se nelze divit. Přeci jen 136 koní a 220 Nm příliš lákavě nevypadá a tři válce už vůbec.
Oč méně obrazového materiálu však v tomto ohledu máme, o to více můžeme posloužit tištěným slovem. K dispozici totiž máme i české ceny faceliftu. Začít přitom můžeme právě tříválcovou verzí BMW 318i, který zvládá zrychlení z klidu na stovku za 8,9 sekundy a nejvyšší rychlost 210 km/h. Za sedan přitom platíte 811 200 Kč, kombi Touring je o 41 600 korun dražší.
Přesunout se můžeme k výkonnějšímu modelu 320i, který do vínku dostal dvoulitr o výkonu 184 koní a 450 Nm. Toto provedení startuje jakožto zadokolka na sumě 930 800 Kč, v případě verze xDrive je pak třeba připlácet 65 tisíc korun. Opětovně je přitom možné zvolit i kombík, který s jednou hnanou nápravou vychází na 972 400 Kč, cenový rozdíl u verze xDrive je zachován.
Dále na řadě je BMW 330i, v jehož případě dvoulitrový motor již produkuje 252 koní a 350 Nm. Ceny v ten moment startují na sumě 1 038 700 Kč, provedení xDrive osazené standardně osmistupňovým automatem (dosud pokaždé byla řeč o verzích s manuálem) již vychází na 1 160 900 Kč. Kombi je pak dispozici od 1 080 300 Kč, respektive od 1 202 500 korun.
Tím se dostáváme k benzinovému vrcholu, kde najdeme v úvodu zmiňované provedení 340i. To zvládá stovku za 5,1 sekundy, přičemž se rozjede na maximálních 250 km/h. V základu je opět k mání také s manuálem, s nímž jakožto zadokolka startuje na 1 281 800 Kč. Znovu je přitom možné zvolit také variantu s pohonem 4x4, stejně jako lze sáhnout po kombíku.
Dieselovou stránku věci zastupuje na základní úrovni BMW 316d, které je k dispozici od 876 200 Kč. Pod kapotou lze v takové chvíli počítat s dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 116 koní, silnější verze 318d startuje na sumě 924 300 Kč. Řeč přitom dosud byla pouze o sedanu, kombi Touring je v prvním i druhém případě dražší o 41 600 korun.
Dále k mání je varianta 320d, která ve standardní formě dostala do vínku 190 koní. Ve variantě EfficiencyDynamics byl dvoulitrový turbodiesel odladěn na 163 koní, cena přitom v obou případech dosahuje sumy 998 400 Kč. Výkonnější model je přitom možné spřáhnout s pohonem xDrive, v té chvíli ovšem již platíte 1 063 400 Kč.
Vybírat můžete ještě mezi vrcholnými variantami 325d, 330d a 335d, kdy druhé dvě jmenované již pohání třílitrový šestiválec. Ten může produkovat 258 nebo 313 koní, které standardně přenáší pouze osmistupňový automat. Ceny startují na sumách 1 294 800 Kč, respektive 1 430 000 Kč, pokaždé je přitom řeč pouze o verzi sedan.
Stejně jako ve všech předchozích případech i vrcholné modely je možné spojit s praktičtější karoserií, přičemž o cenách vás nejlépe poinformuje oficiální konfigurátor. Ten ale samozřejmě na oficiálních webových stránkách značky najdete i pro sedan.
Nové fotografie faceliftovaného BMW 3 2015

































































































Všechny generace BMW řady 3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 9 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejčtenější články
Elektrické Kie nekupuje v USA už skoro nikdo, prodeje se během pár měsíců propadly na směšná čísla
4.7.2025Nová Mitsubishi pro Evropu budou zjevně už jen předělané Renaulty, na tomhle to ale skoro není poznat
4.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Další firma slibuje převratné nové baterky s bleskovým dobíjením, reálně ale auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
4.7.2025Porsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovací motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
4.7.2025
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub