BMW 3 G20: nová generace půjde s dobou, standardní verze už nenabídnou šestiválce

Příští řada 3 srazí hmotnost o 80 kg a pod kapotou u verze M3 nabídne okolo 500 k. To ale bude z hlediska zajímavých motorů téměř vše, jinde zavládne downsizing.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW 3 G20: nová generace půjde s dobou, standardní verze už nenabídnou šestiválce

21.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

BMW 3 G20: nová generace půjde s dobou, standardní verze už nenabídnou šestiválce

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Příští řada 3 srazí hmotnost o 80 kg a pod kapotou u verze M3 nabídne okolo 500 k. To ale bude z hlediska zajímavých motorů téměř vše, jinde zavládne downsizing.

Novou generaci BMW řady 3 jsme nedávno zmínili v souvislosti s chystaným koncem stávajícího kombíku ve Spojených státech. K tomu má dojít v červnu 2019 a další detaily k nové trojce ho jen potvrzují. Verze pro USA totiž bude totiž vyjíždět z nové továrny v Mexiku a v té Američany okrajově žádanou verzi trojkové řady nebude BMW vůbec vyrábět. Dovoz z Evropy, kde už běžné modely této řady pro USA vůbec nebudou vznikat, též nepřipadá v úvahu, takže tím máme celou tajenku vyřešenou.

Evropa by nové kombi znovu měla dostat, i když zcela jisti si nemůžeme být ani tím. Pro BMW není jednoduché vyvinout model, který se bude prodávat pouze na jediném trhu, byť se jedná o celou Evropu. Na vyřčení verdiktu má ovšem mnichovská automobilka dostatek času, neboť budoucí řada 3 Touring by se měla objevit až těsně před koncem dekády.

Sedan s kódovým označením G20 ale dorazí již přespříští rok, přičemž těžit bude zejména ze zkušeností, které BMW získalo s novou řadou 7. Ta se pyšní bezpočtem nových technologií, její prodeje jsou ovšem prozatím zklamáním. Důvodem je přitom vzhled až příliš připomínající předchůdce. Chystaná řada 3 by proto se stávajícím provedením neměla hrát hru na hledání pěti rozdílů, ale vsadí na větší odklon.

Není to ovšem jediná věc, která bude aplikována díky existenci většího modelu. Dále můžeme počítat s příchodem modulární architektury CLAR (Cluster Architecture), se kterou dorazí větší flexibilita a vyšší tuhost. Komponenty z karbonu se u běžných trojek zcela jistě neobjeví, hmotnost by i tak měla oproti současnému modelu poklesnout o zhruba 80 kilogramů. To jistě bude mít pozitivní vliv na dynamiku, spotřebu i ovladatelnost.

BMW ale nehodlá vše obětovat pouze na oltář sportovna, pročež nemá budoucí řada 3 zanevřít ani na komfort. Počítat proto máme hlavně s novými aktivními stabilizátory, dále dorazí účinnější brzdy a průlom se chystá také v oblasti světlometů - vpředu bude možné za příplatek sáhnout po laserech, vzadu pro změnu po organických diodách. Ty by přitom v dané době mohly být již součástí standardu.

Vraťme se ale na moment ještě k oné platformě CLAR, která byla hned ze začátku uzpůsobena různým druhům pohonu. Hostit tak dokáže benzinové a dieselové motory, hybridní i ryze elektrické ústrojí, stejně jako palivové články. Dosaženo toho bylo za pomoci unikátního modulu, který se nachází uprostřed mezi nápravami. Souběžně s tím dojde také k usazení baterií do podlahy kvůli nižšímu těžišti.

Alternativní modely jsou zejména v případě elektromobilu namířeny přímo proti Tesle, mají dostat akumulátory o kapacitě 90 kWh a tím dojezd přes 500 kilometrů. Plug-in hybrid by pak měl nabídnout lepší jízdní dynamiku a spotřebu než současné BMW 330e, na variantu s palivovými články ovšem bude třeba vyčkat až do roku 2025. Zjevně tedy bude součástí až té následující generace.

Klasické benzinové modely budou pro změnu osazeny 1,5litrovými tříválci a dvoulitrovými čtyřválci, u nichž se s atmosférickým plněním rozhodně nepočítá. A nepočítá už se ani s šestiválci, ne pro běžné modely. Šestiválcové motory se nastěhují pouze pod kapoty modelů M340i a M3, podobně jako dnes u dvojkové řady. V prvním případě lze očekávat 340 koní a 500 Nm, ve druhém pak minimálně 500 koní díky 48voltovému systému a elektrickému kompresoru.

V případě dieselů bude pokryta škála od varianty 316d až po vrcholné provedení M340d, které bude nejspíše taktéž jediným používajícím třílitrový šestiválcový motor. Ten by měl nabídnout okolo 320 koní a 650 Nm točivého momentu.Nabídka převodovek by měla zahrnovat šestistupňové manuály, osmistupňové automaty, k dispozici budou pohony zadních či všech čtyř kol.

Přesunout se můžeme do kabiny, kde se počítá s digitálním přístrojovým štítem, head-up displejem a centrální obrazovkou. Ovládání bude dotykové, nicméně BMW počítá také s instalací celé řady senzorů, jež budou snímat gesta či pohyby očí. Chybět nebude ani ovládání pomocí hlasu, samotná architektura se ovšem oproti venkovnímu designu bude držet více při zemi.

Závěrem pak jen zmíníme nabídku bezpečnostních systémů, které se taktéž nechají inspirovat větší řadou 7. Počítat tedy můžeme s automatickým parkováním, které vám umožní vjezd a výjezd z úzkých prostor. Kromě toho dorazí také asistenční program Traffic Jam, který vám má dovolit autonomní pohyb do rychlosti 60 km/h a dokonce krátkodobé spuštění očí z vozovky.

BMW minulý týden oznámilo zmíněnou výstavbu nové továrny, kde se bude příští řada 3 také vyrábět. Tento podnik má vykrýt vozy, jenž se aktuálně montují v Jihoafrické republice. Tamní továrna se pro změnu od roku 2019 přeorientuje na model X3, jehož produkci BMW s ohledem na stávající zákaznické trendy hodlá navýšit.


BMW 3 G20: nová generace půjde s dobou, standardní verze už nenabídnou šestiválce - 1 - BMW 3 2018 novy render 01BMW 3 G20: nová generace půjde s dobou, standardní verze už nenabídnou šestiválce - 2 - BMW 3 2018 novy render 02
Chystané BMW 3 G20 se již ukázalo na neoficiálních ilustracích...

BMW 3 G20: nová generace půjde s dobou, standardní verze už nenabídnou šestiválce - 3 - BMW 3 2018 prvni spy foto 01BMW 3 G20: nová generace půjde s dobou, standardní verze už nenabídnou šestiválce - 4 - BMW 3 2018 prvni spy foto 02BMW 3 G20: nová generace půjde s dobou, standardní verze už nenabídnou šestiválce - 5 - BMW 3 2018 prvni spy foto 03BMW 3 G20: nová generace půjde s dobou, standardní verze už nenabídnou šestiválce - 6 - BMW 3 2018 prvni spy foto 04BMW 3 G20: nová generace půjde s dobou, standardní verze už nenabídnou šestiválce - 7 - BMW 3 2018 prvni spy foto 05BMW 3 G20: nová generace půjde s dobou, standardní verze už nenabídnou šestiválce - 8 - BMW 3 2018 prvni spy foto 06BMW 3 G20: nová generace půjde s dobou, standardní verze už nenabídnou šestiválce - 9 - BMW 3 2018 prvni spy foto 07BMW 3 G20: nová generace půjde s dobou, standardní verze už nenabídnou šestiválce - 10 - BMW 3 2018 prvni spy foto 08BMW 3 G20: nová generace půjde s dobou, standardní verze už nenabídnou šestiválce - 11 - BMW 3 2018 prvni spy foto 09BMW 3 G20: nová generace půjde s dobou, standardní verze už nenabídnou šestiválce - 12 - BMW 3 2018 prvni spy foto 10
...která vychází z výše zmíněných informací i špionážních snímků

Zdroj: Autobild

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše