Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 328 Hommage: novodobá pocta bavorské legendě
21.5.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Od představení slavného BMW 328 letos uplyne plných 75 let. BMW při té příležitosti představilo novodobou interpretaci s přídomkem Hommage.
Zdá se, že pro tento víkend máme o zábavu postaráno. U břehů italského jezera Como se totiž koná tradiční soutěž elegance spojená s jménem luxusního hotelu Villa d'Este (neplést se stejně pojmenovanou, u nás zřejmě známější kulturní památkou v Tivoli). Ano, máme na mysli Concorso d'Eleganza Villa d'Este, jak zní název celé akce v italštině, kde se tradičně představuje řada automobilových skvostů minulosti, současnosti a někdy i budoucnosti. Vzhledem k zaměření našeho magazínu nás zajímají především poslední dvě zmíněné skupiny a i mezi nimi se letos objeví několik atraktivních vozů. Den před začátkem akce bylo odhaleno jedinečné Ferrari Superamerica 45 a jen těsně před ní Aston Vantage V12 s kabátkem od Zagata. Dnes vám můžeme představit třetí aktuální zajímavost, byť je už svým jménem svázána s modelem starým tři čtvrtě století - BMW 328 Hommage.



Pokud vám vůz na první pohled něco připomíná, ale původní BMW 328 jste nikdy neviděli, nejde o chybu v Matrixu. Dnešní 328 Hommage totiž není tak docela nové auto, jde o přepracovaný koncept Vision ConnectedDrive, který automobilka představila letos na autosalonu v Ženevě. Základní pojetí obou vozů je tak v podstatě totožné, Hommage se ale proti ženevskému konceptu vyznačuje řadou menších odlišností, jenž odkazují na původní 328. Nepřehlédnutelné jsou především úzké, vertikálně orientované přední ledvinky, které si na dnešních BMW v této podobě místo již nenacházejí. Výrazným odkazem jsou i kožené řemínky na přední kapotě a design kol z lehkých slitin. Také absence dveří i subtilní čelní sklo s vybráním ve svém středu se snaží připomenout letošního jubilanta.
Hommage se tak jako původní 328 i novodobý koncept Vision ConnectedDrive snaží zůstat maximálně lehkým vozem, a tak je většina jeho viditelných částí vyrobena z plastu vyztuženého karbonovými vlákny (CFRP), který je lehčí a pevnější než hliník. Výsledkem je pohotovostní hmotnost pouhých 780 kilogramů, která vozu kombinaci s relativně umírněným, níže specifikovaným motorem, dodá jistě ohromující dynamiku.
Také interiér působí velmi lehkým dojmem, není v něm prakticky nic. Krom minimalistické přístrojové desky uvnitř najdeme jen dvojici „budíků” (v tomto případě skoro doslova...) a opět řadu výjimečných materiálů - zejména karbon, hliník a kůži.
Pod kapotou se kupodivu nenachází žádný tříválcový diesel, elektromotor, hybridní soustava nebo cokoli podobného. Za přední nápravou si našel místo klasický třílitrový, atmosféricky plněný zážehový řadový šestiválec, tedy motor, který k BMW patří stejně jeho modro-bílá vrtule v jeho logu. Automobilka nezveřejnila žádné další detaily o motoru samém ani o tom, co ve spojení se zbytkem vozu dokáže, a tak si můžeme jen postesknout, že právě tento motor bude postupně zcela vyřazen z nabídky BMW pro jednotlivé modely a nahradí jej přeplňovaný čtyřválec N20. Alespoň že se jakožto typ se světem loučí v novodobé inkarnaci modelu, který se významně podílel na tvorbě jeho skvělé pověsti.
Další detaily této specialitky můžete navnímat z rozsáhlé fotogalerie, kterou přikládáme. Najdete v ní i téměř 30 snímků původní 328 v několika provedeních na dobových fotografiích i novějších záběrech. Pokud odhalíte další detaily, kterými se lidé od BMW nechali inspirovat při tvorbě 328 Hommage, budeme rádi, když na ně upozorníte v diskuzi.
BMW 328 Hommage 2011
Video se studií 328 Hommage
Původní BMW 328 z třicátých let minulého století
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 09:13
- Hakim Danish místo Yamanaky 08:40
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními včera 20:23
- Kdo je Mattia Rato? včera 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky včera 11:00
Nejnovější články
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
před hodinou
Bývalí technici Tesly přišli s vlastním sporťákem dřív, než Musk dokončil svůj nový Roadster, o kterém už 8 let básní
před 2 hodinami
V dalším státě po sérii útoků zrušili všechna pevná měření rychlosti, přiznali, že jimi jen dojí řidiče
před 4 hodinami
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 5 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
včera
Živá témata na fóru
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
- Kúpa jazdeného Audi A6 45 TDI quattro Sport VS Volkswagen Arteon 2.0 TDI R-Line 11.03. 08:48 - otiscavin
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
- BMW Divize 11.03. 08:33 - pavproch
- Jednostopé okénko 11.02. 22:21 - M.Z.
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.02. 17:10 - řidičBOB
