Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka
17.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Příští řada 7 staví na karbonu a kromě hmotnosti zmenší i své rozměry. Pod kapotou ale nadále nabídne motor V12, chystá se prý i verze M Performance.
S příchodem nových materiálů a technologií začíná být hmotnost ještě větším tématem než doposud. Platí to i pro BMW, které v posledních letech nechalo své modely narůst na váze natolik, že bychom některé z nich mohli považovat i za obézní. Konec tomuto nelichotivému stavu by ale již v roce 2015 měla přivést nová řada 7, která se má postavit aktuálně odhalené třídě S a stát se podle šéfa vývoje mnichovské automobilky Herberta Diesse technicky nejvyspělejším BMW v celé historii.
Tyto finesy ovšem nebudou zaměřené pouze na rozmazlování pasažérů, dotýkat se budou i záležitostí pod povrchem. Tradiční ocelová konstrukce tak bude muset udělat prostor struktuře zformované více z hliníku a karbonu. Díky tomu by základní verze měla výrazně zredukovat stávajících skoro 1 900 kg hmotnosti. Ze zákulisí přitom zaznívá, že ručičky vah by dokonce mohly poklesnout i pod 1 670 kil, které váží stávající pětka. Tím by se nová Sedmička vrátila někam na úroveň první (E23) a druhé generace (E32).
S novými materiály a technologickými řešeními pak navíc bude možné maximalizovat vnitřní prostor, aniž by bylo třeba zvětšovat venkovní dimenze. Proto nové BMW řady 7 ve srovnání se stávající verzí dokonce pár milimetrů ztratí - délka má činit 5 010 mm namísto stávajících 5 079, šířka poklesne na 1 815 mm (-87 mm) a výška na 1 425 mm (-4 mm). Tedy, tolik alespoň říkají prozatímní spekulace, které nelze potvrdit či vyvrátit. Jistotou ale je, že kromě této standardní verze zůstane v nabídce i prodloužená.
V rámci motorů lze počítat s výběrem benzinových šestiválců, osmiválců a dvanáctiválců, zatímco po stránce dieselové bude k mání pouze třílitrová pohonná jednotka v různých fázích naladění. Chybět by samozřejmě neměl ani benzino-elektrický hybrid, stejně jako se sportovním vrcholem stane verze M Performance používající 4,4litrový přeplňovaný motor V8 s vyšším než standardním výkonem - právě tento model by se totiž měl postavit novému Mercedesu S 63 AMG.
Standardem pro všechny modely bude devítistupňová automatická převodovka ZF, která bude výkon přenášet na zadní kola. Pohon všech kol xDrive by měl být k mání za příplatek stejně jako dnes. Do prodeje by přitom nová řada 7 (označovaná interně G11) měla dorazit na sklonku roku 2015, krátce po svém debutu na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu.


Příští BMW řady 7 má ztratit na hmotnosti i rozměrech, zatím se jeho prototypy po silnicích pohybují jen s velmi silným maskováním
Další špionážní fotky chystané nové sedmičky si můžete prohlédnout na webu Wolrdcarfans.com
Stávající hmotnost základního BMW 730i činí 1 840 kg, v případě modelu 760Li pak dokonce 2 250 kg. To se ovšem v budoucnu má zásadně změnit
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 6 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Honda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
před 2 hodinamiBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
před 3 hodinamiPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 5 hodinamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 6 hodinamiUSA kompletně ruší regulace postavené kolem emisí CO2. Nejen pro svět aut je to dramatická změna
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva