Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 740e iPerformance: hybridní verze plně odhalena, za 2 litry vážně nepojede
16.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová varianta řady 7 je k dispozici ve třech provedeních. Všechny dostaly 326 koní, 500 Nm a elektrický dojezd nižší než 50 kilometrů.
Řada 7 byla dosud k mání pouze v benzinovém či dieselovém provedení. Nově zájemci dostanou na výběr také hybridní provedení, které navíc bude k dispozici ve třech verzích. Varianty 740e iPerformance a 740Le iPerformance počítají s pohonem zadních kol, model 740Le xDrive iPerformance spoléhá na obě nápravy. Pohonné ústrojí se ovšem již u všech provedení bez ohledu na pohon či rozvor neliší.
Základem je přeplňovaný dvoulitrový benzinový čtyřválec, který dává k dobru 258 koní. Pomocnou ruku mu poté podává elektromotor integrovaný do osmistupňové automatické převodovky, se kterým přichází 113 koní. Celkově soustava nabídne s 326 koní a 500 Nm točivého momentu, což verzi 740e stačí ke zrychlení na stovku za 5,4 sekundy. Model s prodlouženým rozvorem je o desetinu pomalejší.
Souběžně s tím můžeme zmínit normovanou spotřebu, o které si samozřejmě v reálu můžete nechat pouze zdát. Výrobce dle evropské metodiky počítá s elektrickým dojezdem v rozmezí 44 až 48 kilometrů, což se následně projevuje na dvoulitrovém až 2,2litrovém průměru. Realitu to vážně nevykresluje. Opomenout zmínit pak nesmíme ani lithium-iontové baterie o hrubé kapacitě 9,2 kWh (a čisté kapacitě 7,4 kWh).
Tím jsme ovšem se zadokolkami hotovi, přesunout se tak můžeme k BMW 740Le xDrive iPerformance. Jeho hnací ústrojí i akumulátory jsou shodné, v rámci jízdní dynamiky však vozu naměříme při sprintu na stovku jen 5,3 sekundy. Elektrický dojezd se pak má pohybovat mezi 41 a 45 kilometry, spotřeba byla vypočítána na 2,1 až 2,5 l/100 km v závislosti na velikosti litých kol.
Ve všech třech případech se na levém předním blatníku nachází zásuvka pro externí nabíječku, uvnitř se pro změnu hybridní modely pyšní tlačítkem eDrive určeným pro přepínání mezi jízdními režimy. V automatickém se spalovací jednotka přidává ke slovu po překročení 80 km/h nebo při prudké akceleraci, elektrický mód je pak omezen nejvyšší rychlostí 140 km/h.
Zmínit ještě musíme usazení baterií pod zadními sedadly, načež zavazadlový prostor pobere 420 litrů. Samotné akumulátory lze pak skrze domácí zásuvku dobít za čtyři hodiny, BMW i Wallbox celou činnost „zkrouhne“ o 60 minut. Kromě toho je pak možné v rámci programu BMW 360° Elekctric očekávat přístup k partnerským dobíjecím rychlostanicím, vše je ale třeba zaplatit.
Ceny přitom na německém trhu startují na sumě 91 900 Eur (cca 2 484 000 Kč), navýšit je ovšem můžete o pakety M Sport, Pure Excellence nebo BMW Individual Design Composition. Dále je možné sáhnout po celoprosklené střeše nebo masážních sedadlech vpředu i vzadu.




































Hybridní BMW řady 7 vstupuje na trh ve třech verzích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
včeraSpalovací „dinosaurus” si vzal zpátky všechny klíčové světové rychlostní rekordy, stačila vlastně drobnost
13.8.2025Při hodinové honičce jako z GTA dva muži zmizeli policii s pomocí čtyřech aut včetně těžkého tahače s cisternou
12.8.2025
Nejnovější články
Čínská Octavia se začala prodávat v novém a pro Škodu je to další rána. Ještě víc než dřív nabízí za pouhých 300 tisíc Kč
před 11 hodinamiAutor stylových sporťáků stvořil stejně stylový kombík s motorem V12, za patřičnou sumu vám ho postaví i s manuálem
včeraJak reálně fungují levná auta slavných značek, která se mimo EU prodávají hluboko pod 200 tisíc Kč? Tento Nissan stojí 150
včeraToyota s novými spalovacími motory počítá opravdu ve velkém, dostanou je dokonce i elektromobily
včeraKterá ze značek skupiny BMW má nejmladší zákazníky? Na první pohled to překvapí, hned na ten druhý to ale dává smysl
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva