Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 740e iPerformance: hybridní verze plně odhalena, za 2 litry vážně nepojede
16.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová varianta řady 7 je k dispozici ve třech provedeních. Všechny dostaly 326 koní, 500 Nm a elektrický dojezd nižší než 50 kilometrů.
Řada 7 byla dosud k mání pouze v benzinovém či dieselovém provedení. Nově zájemci dostanou na výběr také hybridní provedení, které navíc bude k dispozici ve třech verzích. Varianty 740e iPerformance a 740Le iPerformance počítají s pohonem zadních kol, model 740Le xDrive iPerformance spoléhá na obě nápravy. Pohonné ústrojí se ovšem již u všech provedení bez ohledu na pohon či rozvor neliší.
Základem je přeplňovaný dvoulitrový benzinový čtyřválec, který dává k dobru 258 koní. Pomocnou ruku mu poté podává elektromotor integrovaný do osmistupňové automatické převodovky, se kterým přichází 113 koní. Celkově soustava nabídne s 326 koní a 500 Nm točivého momentu, což verzi 740e stačí ke zrychlení na stovku za 5,4 sekundy. Model s prodlouženým rozvorem je o desetinu pomalejší.
Souběžně s tím můžeme zmínit normovanou spotřebu, o které si samozřejmě v reálu můžete nechat pouze zdát. Výrobce dle evropské metodiky počítá s elektrickým dojezdem v rozmezí 44 až 48 kilometrů, což se následně projevuje na dvoulitrovém až 2,2litrovém průměru. Realitu to vážně nevykresluje. Opomenout zmínit pak nesmíme ani lithium-iontové baterie o hrubé kapacitě 9,2 kWh (a čisté kapacitě 7,4 kWh).
Tím jsme ovšem se zadokolkami hotovi, přesunout se tak můžeme k BMW 740Le xDrive iPerformance. Jeho hnací ústrojí i akumulátory jsou shodné, v rámci jízdní dynamiky však vozu naměříme při sprintu na stovku jen 5,3 sekundy. Elektrický dojezd se pak má pohybovat mezi 41 a 45 kilometry, spotřeba byla vypočítána na 2,1 až 2,5 l/100 km v závislosti na velikosti litých kol.
Ve všech třech případech se na levém předním blatníku nachází zásuvka pro externí nabíječku, uvnitř se pro změnu hybridní modely pyšní tlačítkem eDrive určeným pro přepínání mezi jízdními režimy. V automatickém se spalovací jednotka přidává ke slovu po překročení 80 km/h nebo při prudké akceleraci, elektrický mód je pak omezen nejvyšší rychlostí 140 km/h.
Zmínit ještě musíme usazení baterií pod zadními sedadly, načež zavazadlový prostor pobere 420 litrů. Samotné akumulátory lze pak skrze domácí zásuvku dobít za čtyři hodiny, BMW i Wallbox celou činnost „zkrouhne“ o 60 minut. Kromě toho je pak možné v rámci programu BMW 360° Elekctric očekávat přístup k partnerským dobíjecím rychlostanicím, vše je ale třeba zaplatit.
Ceny přitom na německém trhu startují na sumě 91 900 Eur (cca 2 484 000 Kč), navýšit je ovšem můžete o pakety M Sport, Pure Excellence nebo BMW Individual Design Composition. Dále je možné sáhnout po celoprosklené střeše nebo masážních sedadlech vpředu i vzadu.
Hybridní BMW řady 7 vstupuje na trh ve třech verzích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Na Sachsenringu začal letošní šampionát IDM včera 20:00
- Účastníci IDM v SBK a SSP včera 15:00
- BMW ASA: automatické řazení pro motocykly včera 13:13
- Grand Prix Kazachstánu odložena na pozdější termín včera 11:46
- IDM letos bez Michala Práška 2.5.2024
Nejnovější články
- Náklady na provoz elektromobilů dramaticky převyšují ty spojené s provozem spalovacích aut, říká konečně komplexní studie
před 4 hodinami - Zapomenutá silniční stíhačka od Peugeotu se ze z nouze ctnosti stala cenností, dodnes krásné kusy stojí majlant
před 6 hodinami - Vlastnictví vzácného Mercedesu ze začátku milénia ruinuje i boháče, jen výměna brzd je stojí miliony
před 7 hodinami - Američané chystají opulentní tank pro civilisty, do pancíře z kompozitu zabalí oázu luxusu
před 9 hodinami - Ohromující susperjachtu Porsche s 4 663 koňmi nikdo nechce ani po obří slevě, koupit ji půjde ještě levněji
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva