Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 750d dostane diesel se čtyřmi turby, vykřešou 395 koní
8.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová pohonná jednotka si odbude premiéru v nové verzi řady 7, poté ji ovšem dostane i menší pětka a všechna větší mnichovská SUV.
Mnichovská automobilka se v posledních letech velkou měrou zabývá hned dvěma oblastmi, z nichž ta karbonová nám dělá jen radost. Se stále četnějším užíváním kdysi exotického materiálu totiž konečně letí hmotnost v posledních letech hodně otylých modelů BMW k zemi. Tento trend ovšem na straně druhé vyvažuje změna koncepce motorů, kdy namísto vysokootáčkových atmosférických agregátů dostáváme jednotky přeplňované s mnohem nižším objemem a počtem válců. Situace dokonce zašla již tak daleko, že v Evropě již žádný model značky bez turba nekoupíte, a to se ještě před pár lety jednalo o jednoho z největších odpůrců nuceného plnění, alespoň u benzinových jednotek.
Vrcholem mnichovských snah je dnes ale diesel - třílitrový, šestiválcový a s trojitým přeplňováním, který je znám pod označením N57D30S1. Počítat v jeho případě můžeme s výkonem 381 koní v pásmu 4 000 až 4 400 otáček a točivým momentem 740 Nm, který je k dispozici v rozmezí 2 000 až 3 000 ot./min. Rozhodně tedy nejde o žádného chudáka, který by měl při stoupání problém s dýchavičností. Právě naopak lze v jeho případě počítat s působivou jízdní dynamikou, kdy kupříkladu sedan M550d zdolá stovku za 4,7 sekundy a rozjede se na 250 km/h.
Pro BMW však zjevně i takové hodnoty nejsou dostačující, pročež v Mnichově již začali s vývojem nového agregátu značeného B57 TOP nebo B57S. Neslyšíme o něm prvně a ani dnes vám nemůžeme nabídnout detailní specifikace, nicméně o hlavním posunu již víme. Namísto trojitého přeplňování se totiž mají objevit turba čtyři. Zda ovšem půjde o klasické přeplňování či zda jedno či dvě dmychadla budou zprvu roztáčené elektricky, to je prozatím ve hvězdách.
Zajímavé přitom je, že přidáním jednoho turba nedojde k výraznějšímu nárůstu výkonu, neboť aktuálně zdroje mluví „pouze“ o 395 koních. Jde tedy jen o nepatrný posun, zvláště v porovnání s rozdílem, jakého BMW dosáhlo v případě výše zmiňovaného motoru oproti standardnímu nadvakrát přeplňovanému turbodieselu N57D30TOP, který kupříkladu pod kapotou modelů 35d a 40d dává k dobru 313 koní a 630 Nm.
Jsme tedy zvědavi, zda nakonec realita bude ještě lepší či nikoliv. Na slavnostní odhalení takové pohonné jednotky ale nebudeme muset dlouho čekat, neboť premiéra se má odehrát již příští rok. Zpočátku bude turbodiesel se čtyřmi turbodmychadly nabízen v modelu 750d jako vrchol dieselové nabídky této stále čerstvé novinky, posléze by však měl zamířit také pod kapotu řady 5 a SUV X5 a X6. A dorazí-li očekávaná X7, pak se nepochybně objeví i v té...






Třílitrový turbodiesel s trojitým přeplňováním je pro BMW evidentně málo. Značka tak nově chystá šestiválec s turby čtyřmi, i když výkon zásadně výše neposune
Zdroj: BMWBlog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
před 10 hodinamiAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2 a MotoGP v Brně 16:28
- Zamíří Aron Canet do WSBK? 15:07
- Aleix Espargaro obhajuje Somkiata Chantru včera 10:49
- Závody MotoE v Assenu vyhráli Mantovani a Zaccone 30.6.2025
- Marc Marquez vyhrál Dutch TT 29.6.2025
Nejčtenější články
Průmyslové tragédie, o kterých se nemluví: Continental zavírá továrnu v menším městě, dopady na něj a okolí jsou drtivé
1.6.2025Majiteli začala reznout nová Alfa Romeo pouhý rok po její koupi, dealer na to říká, že je to normální
2.6.2025Známý fotograf ukázal, jak to dnes vypadá na dubajských vrakovištích, je to skutečně úplně jiný svět
2.6.2025Nejsilnější Ferrari dneška s 1 000 koní vyzvalo na souboj dva upravené německé kompakty. Dostalo „čočku”, na kterou v Itálii nejsou zvyklí
2.6.2025Z primitivních parkovacích kamer se stává prokletí automobilek, do servisů svolávají miliony aut kvůli jejich selháním
2.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva