Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW chystá velkou změnu ve značení svých modelů, tradice budovaná od 70. let má být minulostí
16.5.2023 | Petr Miler
Nedá se říci, že by označení bavoráků neprocházela v průběhu času jistými změnami, pár konstant ale po dekády existuje. Třeba ta, že označení typu M135i skrývá benzinový model. Dál už to tak být nemá.
Označení jednotlivých modelů BMW byla po dekády velmi srozumitelná. Když jste si ještě v 90. letech koupili BMW 328i, mohli jste si být jisti, že dostanete trojkovou řadu s motorem o objemu 2,8 litru, která spaluje benzin. A když se z tohoto vozu později stal typ 330i, bylo to proto, že zdvihový objem motoru byl zvýšen na 3,0 litru. Tohle už dnes nefunguje.
Nebudeme říkat, že tento přístup neznal výjimek ani v dávnější minulosti, až s příchodem nového milénia se ale z výjimky stalo pravidlo. U řady 3 generace E90 se tak model 335i pyšnil jen třílitrovou jednotkou, ale dostal označení 35i, protože přeplňování mělo zaskočit za půl litru objemu. Dnes si M135i říká auto s dvoulitrovým čtyřválcem, to už snad ani raději nebudeme komentovat. A čísla celkově ztratila vazbu na objem - takový model i4 M50 má objem válců 0 litrů, svým elektrickým pohonem si ale má hrát na něco jako pětilitr.
To už je pro konzervativní fanoušky značky docela chaos, nyní se ale chystá další změna tak trochu z opačné strany, která je znovu zmate. Motivací jsou opět elektrické modely značky, pro které se vžilo písmeno „i”. A BMW zjevně nechce, aby se dál vyskytovalo na spalovacích vozech.
Zmiňuje se o tom už tradičně dobře informovaný uživatel BimmerPostu s přezdívkou ynguldyn, který říká, že BMW brzy vypustí „i” z názvů svých benzinových modelů. Tohle označení automobilka zavedla už v 70. letech minulého století, aby odlišila verze, které používají karburátory, od těch, jež se pyšnily vstřikováním paliva. Časem se ale íčko stalo univerzálním označením benzinových variant, teď ale leze do zelí těm elektrickým.
Písmeno tak tak má podle ynguldyna z označení zážehových variant prostě zmizet. Hatchback 118i nové generace se tedy má stát verzí 118, zatímco sportovní M135i se změní na M135. Zda se totéž stane i se všemi dalšími modely, není v tuto chvíli jasné, BMW má nejdříve s pomocí jedničky zkoumat, co na to řekne klientela.
Ačkoli jde v tuto chvíli o nepotvrzenou informaci, kterou automobilka odmítla komentovat, už dřívější registrace na evropském patentovém úřadě odhalily 43 nových názvů modelů BMW, ve kterých bylo písmeno „i” přesunuto na začátek označení. Benzinová verze příští jedničky by si tedy měla říkat třeba 120, zatímco ta elektrická by nesla jméno i120. Jak moc je to chytré nebo šťastné, posuďte sami.



BMW M135i se má tímto způsobem jmenovat naposledy. Další iterace má přijít s označením M135 a zahájit tak novou éru označování bavoráků, v níže íčko bude používáno jen před jmény v případě elektrického pohonu. Foto: BMW
Zdroj: Bimmerpost
Bleskovky
 Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
 před hodinou
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
Nejnovější články
 Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
 před hodinou
 Jaguar zrušil letošní premiéru své údajně revoluční novinky, nedivili bychom se, kdyby tuhle příšeru odpískal nadobro Jaguar zrušil letošní premiéru své údajně revoluční novinky, nedivili bychom se, kdyby tuhle příšeru odpískal nadobro
 před 2 hodinami
 Volkswagen se poprvé po letech propadl do ztráty, za kvartál odepsal desítky miliard Volkswagen se poprvé po letech propadl do ztráty, za kvartál odepsal desítky miliard
 před 4 hodinami
 Legendární „Sennova” Honda se skutečně vrátí i s motorem V6 bez turba a ručním řazením, má to jen jeden háček Legendární „Sennova” Honda se skutečně vrátí i s motorem V6 bez turba a ručním řazením, má to jen jeden háček
 včera
 Korejská Škoda Kamiq v bazarech láká nízkými cenami. Dost prostoru nabízí i s motory, které nové už nekoupíte Korejská Škoda Kamiq v bazarech láká nízkými cenami. Dost prostoru nabízí i s motory, které nové už nekoupíte
 včera
Živá témata na fóru
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter