Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW do roku 2014: 10 úplně nových modelů a plug-in hybrid v každé řadě
14.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Budoucnost BMW nebude jen o radosti z jízdy. Plánům dominují plug-in hybridy, elektromobily a předokolky. Bude to ještě BMW, jak jej známe?
Člen představenstva mnichovské automobilky BMW Herbert Diess, který je odpovědný za vývoj, nedávno poskytl rozhovor domácímu dvoutýdeníku Auto Motor und Sport. Přestože se ve svých odpovědích z pochopitelných důvodů nemohl vyjadřovat pregnantně, pár zajímavých informací o budoucnosti mnichovské firmy přece jen prozradil.
Herbert Diess se předně pustil do rozboru aktuální produktové ofenzivy značky. „Do konce roku 2014 představí koncern BMW Group dvaadvacet nových modelů, přičemž deset z nich nemá přímého předchůdce,“ přednesl Diess a jmenoval i konkrétně. „Celosvětově posiluje segment SUV a to i Číně. Mám za to, že tento trend ještě posílí a my se jej budeme důsledně držet třeba tím, že v roce 2014 představíme model X4.“
Šéf vývoje se nevyhnul ani otázce nových vozů s pohonem předních kol, které významně mění dosavadní charakter značky. Podle něj se ale o žádný problém nejedná. „V dlouhodobém horizontu budou modely s pohonem předních kol jistě přibývat. To je v pořádku. Vaše otázka navádí k tomu, že tradiční pohon zadních kol nebude hrát u BMW dominantní roli, ale tak tomu není, protože řady 3, 5 nebo 7 budou i nadále používat klasickou koncepci. Přesto i u aut s pohonem předních kol naplníme požadavky zákazníků na radost z jízdy,“ oponoval Herbert Diess.
Automobilka BMW se však mění nejen co do nabourávání konzervativních hodnot spojených s koncepcí, ale rovněž pohonu jako takového. Pod legislativním nátlakem vypouští své nejlepší atmosférické motory a nahrazuje je přeplňováním, ani to ale není vše. „Předpokládám, že tváří v tvář ambiciózním cílům snížení emisí oxidu uhličitého a nastávajícím přísnějším předpisům budeme z dlouhodobého pohledu zavádět technologii plug-in hybridů do všech modelových řad,“ odtajil Diess.
Jeden z dotazů logicky směroval také k elektromobilům, „zhroucení jejich trhu“ a zda „nepřichází model i3 v nevhodnou dobu“. Herbert Diess však překážky nevidí: „Vůbec ne. Snažíme se být v této oblasti průkopníkem,“ říká a jedním dechem vysvětluje i důvody. „Kombinace konvenčních a alternativních pohonů se budeme snažit plnit budoucí limity nastavené ve Spojených státech a Evropské unii. Pokud mají naše auta splnit hranici CO2 100 g/km, stanovenou EU do roku 2020, elektromobily a plug-in hybridy mít musíme,“ dodal šéf vývoje dokladujíc, že vývoj nových aut je dnes zasvěcen evropským regulacím a nikoli požadavkům trh.
Pozoruhodné přitom je, že jako členu soukromého podnikatelského subjektu není Herbertovi Diessovi cizí ani „pozitivní státní intervence“. Na otázku, co si myslí o státní podpoře elektromobilů, jako je BMW i3, odpověděl sice oklikou, ale poměrně srozumitelně a mezi řádky i s lehkou narážkou na domácí politiku: „Elektromobilita je podle nás dalším velkým krokem. Pokud z ní někdo chce udělat globální exportní artikl, bude muset vytvořit především podmínky na domácím trhu. A ten bude možné na začátku zrealizovat jen pomocí motivace.“
Na závěr interview přišla řada také na systémy automatického řízení, které do sloganu „radost z jízdy“ zrovna nezapadají, BMW se však ani jim vyhýbat nebude. „Při řízení máte situace, které zrovna zábavné nejsou. Třeba při postávání v zácpě nebo na silnice se značně limitovanou rychlostí. BMW i3 proto dostane asistenta, který bude schopen převzít řízení v podélném i příčném směru, kupříkladu při popojíždění v zácpě. Této oblasti se zkrátka věnuje intenzivně a chceme pohnat vpřed třeba systém automatického parkování v garážích,“ dodal ke konci šéf vývoje Herbert Diess.
Tohle je podle šéfa vývoje BMW budoucnost, se kterou je nutné počítat
Zdroj: Auto Motor und Sport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
před 5 hodinami - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024
Nejnovější články
- Dvě nejexkluzivnější SUV světa od Ferrari a Lamborghini si to konečně rozdala ve sprintu, o vítězi rozhodly centimetry
před 2 hodinami - Firmy rozvážející balíky zjistily, že přechod ze spalovacích dodávek na elektrické bude složitější, než čekaly
před 4 hodinami - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
před 5 hodinami - Tesla vyhodila i neuvěřitelně oddané zaměstnance, jeden z nich dokonce spal na parkovišti a myl se v práci, aby jí dal maximum
před 7 hodinami - O bobra míň nebude. BMW řadu 4 nezařízne, chce lidi nechat dál si vybírat to, po čem touží
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.28. 14:31 - brnenska.odchytova
- S větrem ve vlasech.... 04.27. 16:57 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 16:45 - řidičBOB
- Audi A6 C7 převodovky 04.27. 09:49 - Snowman000
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz