BMW do roku 2018: prakticky celé portfolio bude stát na dvou platformách

U malých modelů hodlají v Mnichově do budoucna nabízet pouze pohon předních kol, velké si ponechají hnanou záď. Průsečíkem bude systém xDrive.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW do roku 2018: prakticky celé portfolio bude stát na dvou platformách

5.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

BMW do roku 2018: prakticky celé portfolio bude stát na dvou platformách

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

U malých modelů hodlají v Mnichově do budoucna nabízet pouze pohon předních kol, velké si ponechají hnanou záď. Průsečíkem bude systém xDrive.

O mnichovské automobilce jsme dnes již hovořili v souvislosti se třetí generací roadsteru Z4. Ta však není jedinou novinkou, modernizovaných modelů se na nás totiž řítí mnohem více. Rošádu nabídky přitom odstartuje již letos sedan řady 3, který se dočká faceliftu. Ten po stránce venkovní spočívá hlavně ve výměně nárazníků a čelní masky, v rámci motorového prostoru se očekává příchod lehce poladěných čtyřválců a šestiválců. Jestli se nomenklatura změní pro všechny trhy, nebo jen v USA, zůstává otázkou - možné je také pouze první varianta.

Od příštího roku ovšem bude mít BMW opravdu napilno, neboť stejnou kúrou, jaké se podrobí sedan, obdaří také kombík. Verze Gran Turismo by se ovšem tato modernizace dotknout neměla, liftback místo toho přijde na řadu až někdy v příštích dvou či třech letech. Tedy zhruba ve stejné době, na kterou je naplánován facelift kupé, kabrioletu a Gran Coupe řady 4 - ty se dostanou „pod kudlu“ v roce 2016.

Rok 2015 ale není vyhrazen pouze faceliftům, ale také zcela nové generaci řady 7. Ta dorazí nejen s kódovým označením G11, ale rovněž s novou platformou 35up. Ta by v rámci snížení hmotnosti měla přejít od vysokopevnostní oceli k hliníku, který v případě střechy, kapoty a víka zavazadelníku doplní karbonová vlákna. Zlepšena by tak zároveň měla být ijízdní dynamika.

Samotný design nové sedmičky pak ovlivní koncept Vision Future Luxury, který se představil letos v Pekingu. Jak přitom naznačují mnohé zdroje ze zákulisí, tato studie by neměla stát předobrazem pouze sedanu, ale i zvažovanému kupé, jež by bylo titulované jako řada 9. Automatický systém parkování či vylepšený adaptivní tempomat bychom ale měli nalézt u obou verzí.

Otázkou ale samozřejmě je, nakolik reálný příchod kupé je. Šéf amerického zastoupení BMW Ludwig Willisch totiž letos uvedl, že automobilka nic takového nechystá, v tomto ohledu však mohl klidně mlžit. Jisté je tedy pouze tolik, že sedan dostane pod kapotu nejen stávající (byť modernizované) agregáty, ale také hybridní technologii. Možný je pak i malý čtyřválec.

Tím ovšem novinky pro příští rok nekončí, tou další by mělo být nové BMW X1. O něm jsme se zmiňovali vcelku nedávno, aktuálně tedy zopakujeme jen ty základní ingredience, ze kterých se bude péct. V motorovém prostoru tedy budou čekat hlavně dvoulitrové čtyřválce, které doplní jak tříválce, tak i hybridní technika. Opomenout pak nesmíme ani platformu UKL1.

Přesunout se můžeme do roku 2016, ve kterém bychom se kromě faceliftu BMW 3 GT a řady 4 měli dočkat rovněž modernizace SUV X5. Mnohem zásadnější ovšem bude příchod nové pětky, která stane na stejné platformě 35up jako výše zmíněná sedmička. Mix hliníku a karbonu lze ovšem do budoucna čekat také u řady 6, stejně jako se posléze objeví také u BMW řady 3.

Vraťme se ale zpátky k pětce, u které modernizace v roce 2016 počítá jen se sedanem a kombíkem, zatímco verze GT přijde na řadu o 12 měsíců později. V jejím případě bychom se přitom měli dočkat upuštění od komplikovaného víka zavazadelníku, místo nějž dorazí klasické páté dveře. Pod kapotou všech modelů pak máme čekat benzinové, dieselové i hybridní motory.

Rok 2017 ovšem ještě neopouštíme, vyhrazen je totiž také sedanu řady 1. Ten bude rovněž postaven na platformě UKL1, počítat tedy opět můžeme s pohonem předních kol, který v několika případech nahradí systém xDrive. Tento model by přitom měl být přímou odezvou na Audi A3 sedan a Mercedes CLA, které se zhruba v té době dočkají modernizace.

Tím jsme se dostali k samotnému závěru našeho článku, ve kterém zmíníme modely i5 a X7. Elektromobilu bychom se přitom měli dočkat již v roce 2017, přičemž půjde o praktičtější pětidveřové a pětimístné provedení BMW i3. SUV X7 pak pro změnu hodlá ubytovat až sedm pasažérů, přičemž dorazit by mělo na přelomu let 2017 a 2018.

Tento model by se přitom měl vyrábět stejně jako ostatní sourozenci s písmenem „X“ v názvu v americkém Spartanburgu, do kterého značka investovala miliardu dolarů (cca 20 mld. Kč) na rozšíření produkčních linek. Další miliarda pak míří do mexické továrny San Luis Potosi, kde se pro změnu má vyrábět nová generace řady 3. Ta však dorazí až v závěru dekády.


BMW do roku 2018: prakticky celé portfolio bude stát na dvou platformách - 1 - BMW 7 2015 spionazni foto 01BMW do roku 2018: prakticky celé portfolio bude stát na dvou platformách - 2 - BMW 7 2015 spionazni foto 02
Příští BMW řady 7 bude prvním modelem značky, který použije novou modulární platformu 35up

BMW do roku 2018: prakticky celé portfolio bude stát na dvou platformách - 3 - BMW X1 2015 spy foto 03BMW do roku 2018: prakticky celé portfolio bude stát na dvou platformách - 4 - BMW X1 2015 spy foto 04BMW do roku 2018: prakticky celé portfolio bude stát na dvou platformách - 5 - BMW X1 2015 spy foto 05
Druhá generace BMW X1 bude pro změnu stát na platformě UKL1, která počítá s pohonem předních, případně pak všech čtyř kol

BMW do roku 2018: prakticky celé portfolio bude stát na dvou platformách - 6 - BMW X7 2014 spy 01 BMW do roku 2018: prakticky celé portfolio bude stát na dvou platformách - 7 - BMW X7 2014 spy 03BMW do roku 2018: prakticky celé portfolio bude stát na dvou platformách - 8 - BMW X7 2014 spy 02BMW do roku 2018: prakticky celé portfolio bude stát na dvou platformách - 9 - BMW X7 2017 Spartanburg ohlaseni vyroby 01
Chystané SUV X7 by roj novinek mnichovské značky pro příští čtyři roky mělo uzavírat. Vyrábět se bude ve Spartanburgu, který kvůli tomu čeká nákladná inovace

Zdroj: Auto News

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.