Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW dochází nápady, kam by ještě pláclo znak divize M. Poslední umístění je už docela zoufalé
15.6.2024 | Petr Prokopec
Víc pruhů, víc Adidas. Podle tohoto hesla už pěkných pár pátků jede BMW, akorát místo pruhů přidává znaky divize M. Nové oblíbené místo je vážně bizarní, ve spodních partiích přídě nedává velký smysl.
Současné BMW M2 je podle mě jedním z nejhůř vypadajících bavoráků vůbec. Stojí za tím hlavně čelní a zadní nárazník, kdy automobilka u obou přistoupila po stranách na integraci velkých „kapes“. V důsledku toho ale kupé působí tak, že někdo vzal štíhlého atleta a navlékl jej do trenýrek boxera těžké váhy. Na tyto partie jsem si nezvyknul ani dvacet měsíců po debutu druhé generace. A dokud BMW nepošle komické nárazníky do důchodu, může se dvojkové kupé jízdně projevovat sebelépe, přesto si mě nezíská.
Pohled na design nicméně může mít každý svůj, a tak je možné, že tento vůz má naopak vaše sympatie. V takovém případě nejspíš uvítáte, že v rámci aktuální modernizace nechalo BMW venkovní kabát em-dvojky prakticky nedotčený. Neměnil se ani design litých kol, pouze došlo na osvěžení palety barev a příchod tmavě lakovaných koncovek výfuku. Lehce jiné je pak ještě označení vozu na víku zavazadelníku a čelní masce, tím je ovšem designový přerod u konce.
Uvnitř mnichovští znovu přistoupili k tlačítkové čistce, což ani tentokrát nevítáme. Na středové konzoli jich už mnoho nenajdete, BMW totiž sune ovládání veškerých funkcí na dotykovou obrazovku. Lze sice uznat, že kabiny aut poté vypadají elegantně, z pohledu zákaznického je ovšem dané řešení nepraktické a pramálo intuitivní. Navíc se člověk nemůže ubránit pocitu, že značka něco takového dělá jen proto, aby ušetřila při výrobě a i díky ovládáním všeho přes palubní menu mohla od zákazníků dodatečně kasírovat peníze za zachování některých funkcí či jejich aktivaci.
Multifunkční ovladač iDrive naštěstí zůstal na svém místě, stejně jako je možné objednat M2 také s manuálem. Šestistupňová převodovka je dál spojena s třílitrovým šestiválcem, stejně jako osmistupňový automat. Výkon motoru ovšem poskočil ze 460 na 480 koní. Stovku tak verze s ručním řazením zvládne za 4,2 sekundy, s automatem jste o dvě desetiny rychlejší. Maximálku 250 km/h lze ovšem navýšit na 285 km/h bez ohledu na to, jakou skříň jste zvolili.
Podobnými změnami jako M2 prošlo i běžnější dvojkové kupé. To bude v Evropě znovu k mání ve verzích 218i, 220i, 230i a M240i xDrive, což je překvapivé hlavně kvůli onomu písmenu „i“ v názvu. BMW jej totiž u benzinových aut už začalo odstraňovat, aby tím údajně nemátlo zájemce o elektromobily. Že něco takového je nesmysl, asi nemusíme dodávat. Reálně tu spíše máme záměrnou snahu o pravý opak, neboť se nyní spíše stane, že lidé omylem koupí elektromobil.
U znaků se ale ještě chvíli musíme zastavit, a to kvůli verzi M240i. Ta disponuje 374 koňmi, ovšem jelikož na rozdíl od M2 nejde o zadokolku, nýbrž o čtyřkolku, dokáže s časem 4,3 sekundy vrchol pěkně potrápit. Standardem je pro ni přitom osmistupňový automat, stejně jako pro zbytek modelů. BMW nicméně nově znak „M“ nalepilo na spodní část nárazníku, nikoli na ledvinky, což vypadá opravdu zvláštně, jak poznamenávají i kolegové z Motor1. V poslední době jako by automobilce došly nápady, kam ještě slavné logo plácnout, a tak dochází i k podobně zoufalým nápadům.
Mluvčí značky k tomu uvedl, že BMW chtělo sladit vizáž svých aut po celém světě. V Číně mnichovští usazují daný emblém právě na nárazník. A protože prodeje dvojkové řady jsou na tomto trhu zhruba třikrát nižší, než je tomu v Evropě, bylo rozhodnuto, že starý kontinent se musí Říši středu podřídit. Je to nelogické, na druhou stranu ale značka zřejmě touží po nakopnutí čínských registrací, a pokud bude tomuto trhu takto pochlebovat, možná se i růstu skutečně dočká.
Neděje se tak nicméně poprvé, BMW již v minulosti v souladu s kontroverzně přijatým designem některých svých novinek přiznalo, že rozporuplný přijde daný vzhled pouze Evropanům, nikoli Američanům či Asiatům. Ke starému kontinentu se tak automobilka zjevně dál otáčí zády, což sice zarmoutí, ale nepřekvapí.













M2 prošlo lehčí modernizací... Foto: BMW
...stejně jako výchozí dvojková řada. Nejvíc u ní zaujme přesunutí loga M dolů, přijde nám to absurdní a zbytečné. Foto: BMW
Zdroje: BMW, Motor1
Bleskovky
Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
včera„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025
Nejnovější články
Finové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
před 5 hodinamiJaponci začali prodávat prťavé laciné auto pro jednoho. Je tak malé, že ho můžete naložit do normální dodávky
před 7 hodinamiProdeje prvního elektrického Rolls-Roycu se propadají o 60 procent z roku na rok, majitelé během hrstky kilometrů tratí miliony
před 8 hodinamiFiat našel využití pro svou upadající slavnou značku, začal prodávat lidové Maserati. Za jeho cenu je to terno
před 10 hodinamiMansory není nic svaté, svými úpravami zprznilo i největší současný propadák Mercedesu
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.13. 18:48 - Brus
- Policejní kontroly a měření 06.13. 18:29 - Truck Daškam
- Rychlodotazy 06.13. 15:25 - řidičBOB
- VZKAZY 06.13. 14:29 - abgx1
- kola e89+Tiguan+Scout a Thule 06.13. 12:52 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 06.13. 12:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.13. 12:02 - řidičBOB
- BMW Divize 06.12. 09:57 - Vrooom