Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW i3 2017: facelift prodloužil dojezd na 300 km, ale jen v Evropě
2.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
S bateriemi o kapacitě 33 kWh má mnichovský elektromobil takřka o dvě třetiny delší dojezd než dosud. Ovšem pouze dle cyklu NEDC.
Na BMW i3 byla před pár dny upřena pozornost kvůli poklesu prodejů, k nimž v počátku letošního roku došlo. Při té příležitosti jsme mohli zmínit i modernizaci, jenž byla pro mnichovský elektromobil naplánována. Její odhalení aktuálně máme za sebou, pročež můžeme konstatovat, že jedinou velkou novinkou je instalace většího paketu baterií. S nimi je přitom svázána jistá kontroverze.
Než se k danému problému dostaneme, nejprve zmíníme, že BMW i3 nově může dostat lithium-iontové baterie od Samsungu, jejichž kapacita narostla z 25 kWh na 33 kWh. Automobilka přitom dodává, že těmito akumulátory je možné osadit i veškeré již dosud vyrobené exempláře. Stejně tak jsou k dispozici rovněž u varianty i3 REX. A aby toho nebylo málo, pak původní paket zůstává v prodeji, logicky za nižší cenu.
Tato vyšší kapacita baterií přinesla zvýšení dojezdu, a to takřka o dvě třetiny. Nově tak i3 má zvládnout na jedno dobití až 300 kilometrů namísto předchozích 190. Ovšem jen dle normovaného cyklu NEDC, v čemž, jak asi již tušíte, se skrývá ona kontroverze. Na takovém americkém trhu totiž dojezd nově narostl pouze na 183 km z původních 130, tedy asi jen o 40 %. Tyto hodnoty jsou přitom reálnější, jak ostatně BMW dále naznačuje v tiskové zprávě.
Američané mají totiž dojezd 183 kilometrů garantován i za špatného počasí se zapnutou klimatizací či vytápěním. Pokud byste tyto podmínky aplikovali na Evropu, pak dle značky vylepšené i3 zvládne „pouze“ 200 km. Je tedy evidentní, s čímž lze ve skutečném světě počítat. Ne zcela reálný je tím pádem i celkový udávaný dojezd varianty REX, která má zvládnout 450 km díky navýšení kapacity o 150 kilometrů při konzumaci benzinu.
Není to přitom jediná stinná stránka, která je s novými bateriemi spojena. Dále je třeba zmínit, že ačkoliv jejich velikost zůstává nezměněna (a tudíž je možná ona instalace do již vyrobených vozů), hmotnost narostla o 50 kilogramů. BMW i3 tak nově zvládá zrychlení z klidu na stovku za 7,3 sekundy, tedy o desetinu pomaleji. V případě varianty Range Extender se pak sprint zhoršil dokonce o dvě desetiny na 8,1 s.
Tím jsou veškeré kontroverze u konce, pročež jen zmíníme, že standardní doba dobíjení činí až deset hodin pro základní BMW i3 nebo osm hodin pro REX. Mnichovská značka však nově přichází z rychlodobíjecí 11kilowattovou stanicí, která dodá bateriím složeným z 96 individuálních článků jejich plnou kapacitu za dvě hodiny a 45 minut.
Závěrem pak jen dodáme, že ceny na německém trhu činí 34 950 Eur (cca 945 000 Kč) v případě BMW i3 vybaveného původním paketem baterií, respektive 39 950 Eur (1 080 200 Kč) u verze REX. Modernizované provedení pak vychází na 36 150 Eur (977 500 Kč) či 41 150 Eur (1 112 700 Kč). Rozdíl tedy činí 32 500 Kč.




























BMW i3 dostalo nově do vínku baterie o větší kapacitě, jimiž mohou být vybaveny i existující vozy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
dnesHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- PP v Suzuce získal Johann Zarco 11:09
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
Nejčtenější články
Elektrické Kie nekupuje v USA už skoro nikdo, prodeje se během pár měsíců propadly na směšná čísla
4.7.2025Nová Mitsubishi pro Evropu budou zjevně už jen předělané Renaulty, na tomhle to ale skoro není poznat
4.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Další firma slibuje převratné nové baterky s bleskovým dobíjením, reálně ale auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
4.7.2025Porsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovací motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
4.7.2025
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub