Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW i3 2017: facelift prodloužil dojezd na 300 km, ale jen v Evropě
2.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
S bateriemi o kapacitě 33 kWh má mnichovský elektromobil takřka o dvě třetiny delší dojezd než dosud. Ovšem pouze dle cyklu NEDC.
Na BMW i3 byla před pár dny upřena pozornost kvůli poklesu prodejů, k nimž v počátku letošního roku došlo. Při té příležitosti jsme mohli zmínit i modernizaci, jenž byla pro mnichovský elektromobil naplánována. Její odhalení aktuálně máme za sebou, pročež můžeme konstatovat, že jedinou velkou novinkou je instalace většího paketu baterií. S nimi je přitom svázána jistá kontroverze.
Než se k danému problému dostaneme, nejprve zmíníme, že BMW i3 nově může dostat lithium-iontové baterie od Samsungu, jejichž kapacita narostla z 25 kWh na 33 kWh. Automobilka přitom dodává, že těmito akumulátory je možné osadit i veškeré již dosud vyrobené exempláře. Stejně tak jsou k dispozici rovněž u varianty i3 REX. A aby toho nebylo málo, pak původní paket zůstává v prodeji, logicky za nižší cenu.
Tato vyšší kapacita baterií přinesla zvýšení dojezdu, a to takřka o dvě třetiny. Nově tak i3 má zvládnout na jedno dobití až 300 kilometrů namísto předchozích 190. Ovšem jen dle normovaného cyklu NEDC, v čemž, jak asi již tušíte, se skrývá ona kontroverze. Na takovém americkém trhu totiž dojezd nově narostl pouze na 183 km z původních 130, tedy asi jen o 40 %. Tyto hodnoty jsou přitom reálnější, jak ostatně BMW dále naznačuje v tiskové zprávě.
Američané mají totiž dojezd 183 kilometrů garantován i za špatného počasí se zapnutou klimatizací či vytápěním. Pokud byste tyto podmínky aplikovali na Evropu, pak dle značky vylepšené i3 zvládne „pouze“ 200 km. Je tedy evidentní, s čímž lze ve skutečném světě počítat. Ne zcela reálný je tím pádem i celkový udávaný dojezd varianty REX, která má zvládnout 450 km díky navýšení kapacity o 150 kilometrů při konzumaci benzinu.
Není to přitom jediná stinná stránka, která je s novými bateriemi spojena. Dále je třeba zmínit, že ačkoliv jejich velikost zůstává nezměněna (a tudíž je možná ona instalace do již vyrobených vozů), hmotnost narostla o 50 kilogramů. BMW i3 tak nově zvládá zrychlení z klidu na stovku za 7,3 sekundy, tedy o desetinu pomaleji. V případě varianty Range Extender se pak sprint zhoršil dokonce o dvě desetiny na 8,1 s.
Tím jsou veškeré kontroverze u konce, pročež jen zmíníme, že standardní doba dobíjení činí až deset hodin pro základní BMW i3 nebo osm hodin pro REX. Mnichovská značka však nově přichází z rychlodobíjecí 11kilowattovou stanicí, která dodá bateriím složeným z 96 individuálních článků jejich plnou kapacitu za dvě hodiny a 45 minut.
Závěrem pak jen dodáme, že ceny na německém trhu činí 34 950 Eur (cca 945 000 Kč) v případě BMW i3 vybaveného původním paketem baterií, respektive 39 950 Eur (1 080 200 Kč) u verze REX. Modernizované provedení pak vychází na 36 150 Eur (977 500 Kč) či 41 150 Eur (1 112 700 Kč). Rozdíl tedy činí 32 500 Kč.




























BMW i3 dostalo nově do vínku baterie o větší kapacitě, jimiž mohou být vybaveny i existující vozy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
včera
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- ESRR 2026 - 2x Hořice včera 17:37
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP včera 11:34
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? 30.10.2025
- Týmy a jezdci WSBK 2026 30.10.2025
- Vyhazov manažera komplikuje Salačovu pozici 29.10.2025
Nejčtenější články
Neobvyklou vývozní Škodu 130 L v dodnes krásném originálním stavu nikdo nechce, prodávající musel s cenou dolů
2.10.2025
Nissan v krizi prodává, co může. Zbavuje se dokonce i jednoho z nejúspěšnějších fotbalových klubů, který před 53 roky založil
2.10.2025
Mechanik rozebral legendární výkonný motor Toyoty po najetí 668 tisíc km a ukázal, jak vypadá zevnitř
2.10.2025
Šéf Xiaomi přiznal, jak firma dala tak rychle dohromady své vlastní auto. A není to to jediné, čím překvapil
2.10.2025
Příklad VW táhne: Americké automobilky prodaly spoustu elektrických aut samy sobě, aby na poslední chvíli ohnuly dotační mechanismy
3.10.2025
Živá témata na fóru
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
