Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW i9 2016: ostřejší a výkonnější verze i8 oslaví sté narozeniny BMW
26.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaná novinka vymění 1,5litrový tříválec za třílitrový šestiválec. Kromě toho dostane i silnější elektromotor, počítat lze s působivou dynamikou.
Přespříští rok 7. března mnichovská automobilka BMW oslaví sté výročí. To je stoprocentně důvod k pořádné oslavě, stejně jako můžeme počítat s nadělováním dárků fanouškům. Tak trochu jsme přitom počítali s tím, že by značka mohla znovu vzkřísit označení M1. Nakonec se ale zdá, že místo čistokrevného sportování budeme mít co do činění s tím druhem sportu, který příliš neškodí životnímu prostředí. Tedy alespoň podle dobové propagandy.
Pokud vám výše zmíněné řádky cosi naznačují, pak máte pravdu, automobilka skutečně hodlá rozšířit řady své divize „i“. Očekávat přitom máme nový model i9, o kterém se rovněž nezmiňujeme poprvé. Jenže zatímco dříve měl být takový vůz čtyřdveřovým kupé, nyní se počítá spíše s tím, že půjde o ostřejší verzi BMW i8. Karbonové šasí by mělo zůstat zachováno, karoserie ale o poznání drsní.
Mimo to se počítá s tím, že 1,5litrový tříválec TwinPower Turbo dostane větší objem a že silnější bude také elektromotor. Otázkou ovšem je, jaký agregát bychom v útrobách vozu měli očekávat - podle dohadů však půjde o nový třílitrový šestiválec, který by měl debutovat pod kapotou příští generace BMW řady 7. Ta se přitom objeví již v příštím roce.
Zpět ale k hybridní novince, u které můžeme počítat s výkonem vyšším než 362 koní, točivý moment pak dozajista překoná stávající hodnotu 570 Nm. Akcelerace na stovku by tak nemusela zabrat ani 4 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost by mohla překročit typicky německých 250 km/h.
To je ale víceméně vše, co se o novince ví. BMW i9 ovšem nebude jediným vozem, který rozšíří řady i-divize. Dalším takovým se má stát model i5, který si pro změnu jako základ vezme stávající elektromobil i3. Oproti němu ale naroste v rámci délky i rozvoru.


















BMW i8 poslouží jako základ mnohem ostřejšímu a vizuálně agresivnějšímu modelu i9. Ten má dorazit v roce 2016 jako dárek k oslavám firemních stých narozenin
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes nevyužitý, krásně zachovalý VW Passat B5.5 ve verzi, kterou nezastaví ani konec světa, přesto stojí drobné
před 9 hodinamiZnačka, která svým novým vozům už nedává zadní okna, svolává auta do servisů, protože v nich lidé nevidí dozadu
před 11 hodinamiSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraŠkoda je vážně mimo realitu. V době, kdy jiní zkouší na takové kontroverzní kroky zapomenout, hrdě přichází s duhovým Elroqem
včeraMechanik rozebral jeden z největších držáků mezi motory po 350 000 km a nenašel téměř žádné opotřebení. Když „odejde”, je to vždy záhada
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva