Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW konečně osadilo svůj vrcholný model smysluplnými motory. Tedy jedním takovým motorem
29.9.2022 | Petr Prokopec
Dosud byl k mání pouze s elektrickým pohonem, který při vší úctě u takového auta velký smysl nedává. Nově nabídku rozšířily plug-in hybridy s vybájenou spotřebou, které už použít lze. Zejména jde ale o diesel, u nějž je spotřeba jasná a dynamika prakticky neměnná.
Na odhalení nové řady 7 došlo již na jaře letošního roku. Až dosud ale evropská klientela mohla kupovat pouze elektrickou verzi i7, kvůli čemuž mnozí zákazníci raději zamířili do showroomů Audi či Mercedesu. Varianta osazená paketem baterií o využitelné kapacitě 101,7 kWh totiž sice slibuje teoretický dojezd 625 km, ovšem v praxi takové porce nemáte šanci dosáhnout. Výkon 544 koní při hmotnosti 2 640 kg bez řidiče, což je více než u prodlouženého Rolls-Roycu Phantom, při jakkoli agilnější jízdě baterky doslova sežere. A jejich dobíjení je pořád stejný problém.
Nyní se BMW konečně rozhodlo nabídku rozšířit o verze, které dávají větší nebo menší smysl. Zákazníci tak nyní mohou sáhnout po dvou plug-in hybridech, kterým společnost dělá dieselová varianta. Právě na model 740d xDrive si posvítíme především, neboť má potenciál stát se opět tím nejprodávanějším. I na zákazníky s naditými peněženkami totiž doléhá energetická krize a vyšší ceny pohonných hmot.
Dieselová sedmička přitom dostala do vínku vylepšený třílitrový šestiválec, který nově disponuje ocelovými písty. Přepracován byl také systém common-rail, kdy vstřikování s elektromagnetickými ventily zvládá až 12 vstřiků během jednoho zdvihu, a to při tlaku až 2 500 barů. Pohonná jednotka se kromě toho (už pomalu tradičně, šestiválcové diesely BMW toto řešení používají už pár pátků) dočkala 48voltového elektrického okruhu a menšího elektromotoru, který je součástí osmistupňové automatické převodovky. Mild-hybridní pohon je ale dnes v podstatě maximem, kam se lze dostat při touze po spalovacím motoru.
Spalovací část má přitom na kontě 286 koní, elektrická pak dodatečných 18. Špičky obou agregátů se ale zjevně těsně nepotkávají, neboť maximum celé soustavy činí rovných 300 koní výkonu a 670 Nm točivého momentu. Zrychlení z klidu na stovku pak zabere 5,8 sekundy, což z BMW 740d činí nejpomalejší provedení v nabídce. Zároveň však v Evropě půjde o jedinou variantu, u které je jízdní dynamika neměnná. Její spotřeba pak byla dle cyklu WLTP vyčíslena na 6,1 až 6,8 l/100 km.
Co se plug-in hybridů týče, ty samozřejmě těží z laboratorní metodiky, která je od skutečného světa natolik odtržená, že to ani sociální inženýři z Bruselu nemohou nevidět. Nicméně jelikož se rozhodli, že z elektrifikovaných ústrojí udělají jediné čisté, dochází na neskutečné ohýbání reality. Spotřeba obou nových variant 750e xDrive a M760e xDrive se totiž má pohybovat mezi 1 a 1,3 litry paliva na 100 kilometrů. Spotřeba elektřiny je nic a spotřeba při jízdě jen na benzinový pohon po vyčerpání akumulátorů nikoho nezajímá.
Automobilka prozatím nedala k dispozici veškerá data, dieselová verze limuzíny nicméně bez řidiče váží 2 180 kg. Plug-in hybridy pak budou podstatně těžší, neboť v jejich případě je třeba kromě třílitrového benzinového šestiválce počítat také s elektromotorem a baterií o kapacitě 18,7 kWh. Verze 740e přitom celkově disponuje 490 koňmi, provedení M760e pak dokonce 571 kobyl. BMW nicméně dodává, že tyto hodnoty jsou k dispozici pouze krátkodobě.
Znamená to tedy, že stovky nelze za 4,8 sekundy a 4,3 sekundy dosáhnout opakovaně. Stejně tak je jisté, že reálný elektrický dojezd bude nižší než udávaných 77 až 87 kilometrů. BMW si nicméně za opíjení zákazníků rohlíkem nechává patřičně zaplatit. Zatímco diesel startuje v Německu na 114 300 Eurech (cca 2 819 000 Kč), za provedení 750e je třeba dát 123 500 Eur (3 046 000 Kč) a za M760e dokonce 144 tisíc Eur (3 551 000 Kč).
Lze už jen dodat, že diesel je možné objednávat ihned, zatímco v případě plug-in hybridů musíte vyčkat až do 12. října. Ještě větší trpělivostí se nicméně musíte obrnit při samotném čekání na vůz, a to bez ohledu na pohon. Dříve než příští rok na jaře k vám totiž mnichovská limuzína nedorazí.












Dieselová verze řady 7 dává největší smysl. Kromě toho, že je nejlevnější, můžete skutečně počítat s nízkou spotřebou a stálou dynamikou. Foto: BMW
V případě plug-in hybridů nicméně dochází k ohýbání reality. Jejich hmotnost sice značka nezveřejnila, nízká však rozhodně nebude. Za litr na sto kilometrů tedy opravdu jezdit nebudou. Foto: BMW
Zdroj: BMW
Bleskovky
Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
před 18 minutamiNejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025
Nejnovější články
Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
před 18 minutamiJames May ukázal své nové auto. Je tak prťavé, že mu sahá někam k pasu, i když nejde o žádný supersport
před hodinouBlackout ve Španělsku a Portugalsku popsaný z první ruky ukazuje, do jak zoufalé situace nás uvrhlo nedomyšlené zelené šílení
před 2 hodinamiČíňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
včeraVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
včera
Živá témata na fóru
- GTD + STI 05.03. 17:37 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 16:38 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.03. 13:40 - pavproch
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1