Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M opravdu osadí M5 pohonem 4x4, s manuály už moc nepočítá
6.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sportovní divize BMW vidí v systému 4x4 značný prodejní potenciál. V rámci budoucnosti pak hovoří pouze o automatických převodovkách.
O budoucnosti sportovní divize německé automobilky jsme si mnohé řekli již včera, kdy se naše pozornost stočila na možnou elektrifikaci. Její příchod je sice nezbytný, hned tak k němu ovšem nedojde. Pokud ovšem budeme mluvit o rozšíření pohonu xDrive, pak již máme tu čest s mnohem bližším časovým úsekem. Šéf produktového oddělení BMW M Carsten Pries totiž uvedl, že rovná třetina modelů řady 1 a 2, za které je zodpovědné oddělení M Performance, má ve vínku právě systém pohonu všech kol.
Pokud navíc do dané rovnice dosadíme úspěch Mercedesu-AMG, který má právě s modely osazenými systémem 4x4, pak je asi nad slunce jasné, proč hodlá značka z Mnichova, respektive její divize z Garchingu, nabízet plnohodnotnou konkurenci. Nejpravděpodobnější první vlaštovkou je přitom příští a možná i současná generace BMW M5, u které 75 extra kilogramů, jež systém xDrive váží, nebude až tak velkým problémem. Sedan je hodně těžký bez něj.
Méně jistý si je ovšem Pries příchodem pohonu všech kol pod kapotu menších modelů, neboť u M3 a M4 zákazníci preferují právě co nejnižší hmotnost. Zajímavé ovšem je, že to se již netýká týmu, který má na starosti převodovky. Jeden z členů tohoto oddělení, Brend Barbisch, totiž aktuálně hovoří pouze o automatických převodovkách. Tedy těch skříních, které váží o poznání více než manuál, se kterým se v budoucnosti u BMW počítá čím dál tím méně.
Barbisch totiž uvedl, že v rámci příštích modelů M divize se značka bude rozhodovat zejména mezi běžným osmistupňovým automatem a dvouspojkovou sedmistupňovou verzí. První z nich sluší zejména BMW X5 M a X6 M, neboť umožňuje plynulejší jízdu ve městě v nízkých rychlostech, zatímco sedanům a kupátkům padne lépe do noty automat M DCT, který je lehčí a zároveň řadí o nějakých sto milisekund rychleji.
Neznamená to ovšem, že by BMW automaticky u příštích generací těchto modelů sáhlo vždy po té převodovce, kterou byl osazen předchůdce. Barbisch dodává, že volba je vždy individuální, přičemž tým se rozhoduje pokaždé nanovo při vývoji nového vozu. Klidně je tedy možné, že za pár let dojde k prohození či rozšíření osmistupňového automatu kvůli vyššímu nabízenému komfortu. Otázkou ovšem je, zda zákazníci skutečně upřednostní pohodlí před lepším zrychlením.





Prozatím jsou systémem xDrive osazeny pouze modely BMW X5 M a BMW X6 M. Značka však plánuje rozšíření pohonu všech kol také pro M5. Zároveň již příliš nepočítá s manuální převodovkou
Zdroj: Car Advice poprvé a podruhé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
před hodinou
Lamborghini konečně začalo vyrábět svůj „levný” hybridní sporťák, podívejte se na něj na montážní lince
včera
Muž ukradl autobus MHD. Jezdil s ním i s lidmi normálně po městě, dokonce nenechal nastoupit člověka s propadlou „síťovkou”
16.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Zítra začínají testy MotoGP ve Valencii včera 22:47
- MS-Supersport 2026: 8 značek, 29 jezdců - 2 Češi včera 09:00
- Šampioni 2025 včera 09:00
- Další vítězství Bezzecchiho s motocyklem Aprilia 16.11.2025
- Nečekané vítězství pro Izana Guevaru, 14. Salač 16.11.2025
Nejnovější články
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
před hodinou
Podívejte se, diesely nejsou mrtvé, poslední novinka VW pro Evropu má pod kapotou motor V6 TDI
před 3 hodinami
Ford Focus potichu skončil ve výrobě, továrnu zavřou. Firmě nestál ani za jednu ušmudlanou fotku
před 4 hodinami
Nový šéf promluvil o budoucnosti Renaultu. Překvapivě odporuje EU, zrušením regulací chce snížit ceny aut o víc než třetinu
včera
Ceny klasických aut v poslední době prudce klesly, jen tyto modely dál rostou na hodnotě
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
