Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M4 DTM 2014: speciál s výkonem 487 koní a fantastickou aerodynamikou
2.3.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Nové M4 pro seriál DTM odstartuje do sezóny 2014. Hmotnost dosahuje i s řidičem jen 1 110 kilogramů, výkon 487 koní produkuje atmosférická V8.
O očekávaném kupé M4 z Mnichova jste si toho u nás mohli přečíst nespočet, od úniků přes detaily o technice a podrobné oficiální představení až po první videa se zvukem výfuků nebo nedávné fotografie z jízd na sněhu. Jenomže nyní se dostává na scénu také závodní derivát M4 pro DTM. Ten je poháněn atmosféricky plněným osmiválcem, nikoli tedy třílitrovým řadovým šestiválcem S55 B30 přeplňovaným dvojicí turbodmychadel, jaký vozí pod přední kapotou sériové M3 Sedan a M4 Coupé.
Vývoj nového závoďáku začal před loňskou sezonou a nyní je definitivně připraven představit se na konci března při příležitosti oficiálních testů v Budapešti. Poté bude před ostrými starty k vidění ještě jednou v polovině dubna na německém okruhu Hockenheim. Fandové motorsportu a na něj odkazující divize M BMW mají důvod k oslavě. Rozhodně se bude na co koukat, jelikož nový speciál pro závody Deutsche Tourenwagen Masters postavený na základech BMW M4 váží s použitím lehké konstrukce pouhých 1 110 kilogramů a to dokonce s řidičem za volantem. K tomu přičtěte nezbytně dechberoucí aerodynamické vlastnosti a přítlak, který bude držet vůz na dráze doslova jako přilepený.
Závodní vůz z Mnichova je 4 775 milimetrů dlouhý, 1,95 metrů vysoký a jen 1,2 metru vysoký, přičemž stojí na osmnáctipalcových kovaných kolech omotaných pneumatikami Hankook. Ty zadní bude pořádně trápit přeplňování prostý čtyřlitrový osmiválec P66 o výkonu 480 koní a točivém momentu 500 Nm, který vozu umožňuje zrychlit z klidu na stokilometrovou rychlost za méně než 3 sekundy. Točivý moment přenáší na zadní kola šestistupňová sekvenční převodovka, které samozřejmě nechybějí pádla na volantu. V pravém slova smyslu bychom to čistokrevným volantem nenazvali, ale s náležitě ostrým řízením bude asi fungovat dobře.
Na trati bude M4 DTM těžit ze stavitelného podvozku s dvojitými lichoběžníky a zavěšením pushrod. Tlumiče samozřejmě také bude moci závodní tým nastavovat. Jiné než famózní nemůže být hydraulicky ovládaná brzdová soustava s větranými kotouči a lehkými brzdovými třmeny. Při nahlédnutí do interiéru se samozřejmě dočká pozorovatel jen a pouze toho nejnutnějšího, tedy pedálů, volantu, telemetrických přístrojů, bezpečnostního rámu a sedačky. Oficiální závodní premiéry se tahle nekompromisní M4 dočká 4. května na Hockenheimu, při příležitosti startu nové sezóny šampionátu DTM.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
Nový závodní speciál od BMW se jmenuje M4 DTM, pod kapotou vozí atmosférický osmiválec s výkonem 487 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 8 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva