BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem

Oficiální uvedení obou nových dítek divize M v ČR se chystá na červen. Sedan M3 bude základem, za kupé M4 připlatíte 32 500 Kč. Ale co ten manuál?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem

23.1.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Oficiální uvedení obou nových dítek divize M v ČR se chystá na červen. Sedan M3 bude základem, za kupé M4 připlatíte 32 500 Kč. Ale co ten manuál?

Další, tentokrát už rozpolcené, pokračování ságy rodu bavorské legendy má konečně oficiální českou cenu, přestože se uvedení do prodeje dočká až 21. června tohoto roku. V našem původním článku jsme vám naservírovali ceny na německém trhu - v domovině BMW byly vyčísleny na 72 200 Euro v případě dvoudveřové M4 a na 71 500 Euro pro sedan M3. Obě sumy znamenaly po přepočtu na české koruny ceny nad hranicí 1,95 milionu Kč. Pozitivní zprávou je, že české zastoupení přepočet měnových kurzů zřejmě v tomto případě tolik řešit nebude, tudíž se dočkáme obou ostrých M relativně levněji. Negativní naopak to, že se česká tisková zpráva s cenami jaksi nezmiňuje o manuální převodovce a nic o ní zatím neví ani dealeři. To neznamená, že nebude - původní představení o ní hovořilo bez uzardění - může se ale snadno stát, že zpočátku bude půjde pořídit pouze příplatkový automat.

Cena za nová BMW pro zábavu bude na českém trhu vycházet minimálně na 1 822 500 Kč. Takový obnos bude potřeba, pokud prahnete po čtyřdveřovém provedení M3 na 18palcových kolech. Lákavější M4 Coupé vyjde v základní výbavě na 1 855 000 Kč včetně DPH. Jen dodáme, že předchozí generace M3 s atmosférickým osmiválcem byla v závěru životního cyklu k mání za rovných 1,8 milionu.

Novinky jak známo použijí přeplňovaný šestiválec a minimálně na některých trzích v základu i manuální převodovku, kterou bude možné nahradit příplatkovým dvouspojkovým automatem M DCT se sedmi stupni. Zda český trh bude patřit mezi ně, jasné není, neboť hodnoty spotřeby v ní uvedené příslušejí automatu. Ani dealeři nám zatím jasně neřekli, jak to bude. Doufáme, že se k nám „fofrklacek“ dříve nebo později podívá, abychom si mohli novinky užít naplno. Jisté je jen, že v rámci paketu M Driver's Package půjde posunout omezovač maximální rychlosti z 250 na 280 km/h.

Pro připomenutí dodáme, že řadová benzinová jednotka TwinPower Turbo (S55 B30) o objemu 2 979 cm3 disponuje u F80 a F82 výkonem 431 koní. Do motoru foukají vrchovatou měrou dvě turbodmychadla s technikou Mono-Scroll (twin-scroll se tedy nekoná). Točivý moment 550 Nm na zadních kolech v rozmezí 1 850 a 5 500 ot./min znamená o 40 % více než v případě předchozí osmiválcové atmosférické jednotky. Čtyřlitr je dosahoval při 3 900 otáčkách, novinka však díky přeplňování dokáže daleko vyšší porci prodávat zadním kolům v rozpětí 1 800-5 390 otáček. Dotočit se údajně zvládá až k hranici 7 600 otáček.

V případě u nás nejistého manuálu Getrag ukáže M3 na váze 1 520 kilogramů, zatímco ten dvoudveřový končí na hodnotě 1 497 kilo. Minimální hodnoty ale platí jen pro verze vybavené karbon-keramickými brzdami, v případě standardních brzd musíte počítat s 18kilogramovým handicapem. Váhová penalizace automatu činí 40 kilogramů, kvůli čemuž hmotnost takto vybaveného BMW M3 vystoupá na 1 560 kg (DIN), zatímco u M4 se ručičky zastaví na hodnotě 1 537 kg. Přesto výsledek ve srovnání s předchůdcem představuje jistou dietu, která se v kombinaci s vyšším výkonem projevuje kladně na nižší žíznivosti i lepší akceleraci. Oba modely se tak s manuálem pohybují za 8,8 l/100 km, přičemž stovku pokoří za 4,3 sekundy. V případě automatu se pak dočkáme poklesu obou čísel, přičemž spotřeba činí 8,3 l a sprint 4,1 s.

Ze zákulisí automobilky se totiž ozývají hlasy, podle kterých by tato dvojka měla oproti předchozímu M3 E92 zrychlit o nějakých 10 sekund na kolo na Severní smyčce Nürburgringu. A jelikož se zmiňovaným modelem von Saurma zajel v roce 2007 čas 8 minut a 5 sekund, měly by se novinky snadno dostat pod osmiminutovou bariéru. Také se diskutuje o nejostřejší verzi Gran Coupé. Zatím ale nic není definitivní, a tak si alespoň pusťte čerstvé video pro zlepšení nálady.

Fotografie BMW M3 Sedan F80


BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem - 1 - BMW M3 F80 oficialni nove 01BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem - 2 - BMW M3 F80 oficialni nove 02BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem - 3 - BMW M3 F80 oficialni nove 03BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem - 4 - BMW M3 F80 oficialni nove 04BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem - 5 - BMW M3 F80 oficialni nove 05BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem - 6 - BMW M3 F80 oficialni nove 06BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem - 7 - BMW M3 F80 oficialni nove 07BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem - 8 - BMW M3 F80 oficialni nove 08BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem - 9 - BMW M3 F80 oficialni nove 09BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem - 10 - BMW M3 F80 oficialni nove 10BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem - 11 - BMW M3 F80 oficialni nove 11BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem - 12 - BMW M3 F80 oficialni nove 12BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem - 13 - BMW M3 F80 oficialni nove 13BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem - 14 - BMW M3 F80 oficialni nove 14BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem - 15 - BMW M3 F80 oficialni nove 15BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem - 16 - BMW M3 F80 oficialni nove 16BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem - 17 - BMW M3 F80 oficialni nove 17BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem - 18 - BMW M3 F80 M4 F82 oficialni dalsi 13BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem - 19 - BMW M3 F80 M4 F82 oficialni dalsi 14BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem - 20 - BMW M3 F80 oficialni nove 18BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem - 21 - BMW M3 F80 oficialni nove 19BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem - 22 - BMW M3 F80 M4 F82 oficialni dalsi 15BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem - 23 - BMW M3 F80 M4 F82 oficialni dalsi 16BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem - 24 - BMW M3 F80 M4 F82 oficialni dalsi 17BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem - 25 - BMW M3 F80 M4 F82 oficialni dalsi 18BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem - 26 - BMW M3 F80 M4 F82 oficialni dalsi 19BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem - 27 - BMW M3 F80 oficialni nove 20BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem - 28 - BMW M3 F80 M4 F82 oficialni dalsi 20

Fotografie BMW M4 Coupé F82

BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem - 29 - BMW M4 F82 oficialni nove 01BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem - 30 - BMW M4 F82 oficialni nove 02BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem - 31 - BMW M4 F82 oficialni nove 03BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem - 32 - BMW M4 F82 oficialni nove 04BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem - 33 - BMW M4 F82 oficialni nove 05BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem - 34 - BMW M4 F82 oficialni nove 06BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem - 35 - BMW M4 F82 oficialni nove 07BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem - 36 - BMW M4 F82 oficialni nove 08BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem - 37 - BMW M4 F82 oficialni nove 09BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem - 38 - BMW M4 F82 oficialni nove 10BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem - 39 - BMW M4 F82 oficialni nove 11BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem - 40 - BMW M4 F82 oficialni nove 12BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem - 41 - BMW M4 F82 oficialni nove 13BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem - 42 - BMW M4 F82 oficialni nove 14BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem - 43 - BMW M4 F82 oficialni nove 15BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem - 44 - BMW M4 F82 oficialni nove 16BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem - 45 - BMW M4 F82 oficialni nove 17BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem - 46 - BMW M4 F82 oficialni nove 18BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem - 47 - BMW M4 F82 oficialni nove 19BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem - 48 - BMW M4 F82 oficialni nove 20BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem - 49 - BMW M4 F82 oficialni nove 21BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem - 50 - BMW M4 F82 oficialni nove 22BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem - 51 - BMW M4 F82 oficialni nove 23BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem - 52 - BMW M4 F82 oficialni nove 24BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem - 53 - BMW M4 F82 oficialni nove 25BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem - 54 - BMW M4 F82 oficialni nove 26BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem - 55 - BMW M4 F82 oficialni nove 27BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem - 56 - BMW M4 F82 oficialni nove 28BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem - 57 - BMW M4 F82 oficialni nove 29BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem - 58 - BMW M4 F82 oficialni nove 30BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem - 59 - BMW M3 F80 M4 F82 oficialni dalsi 09BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem - 60 - BMW M3 F80 M4 F82 oficialni dalsi 10BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem - 61 - BMW M3 F80 M4 F82 oficialni dalsi 11BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem - 62 - BMW M3 F80 M4 F82 oficialni dalsi 12

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.