Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M3 F80 a M4 F82: známe konečně i dynamiku a ceny
11.12.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Nová eMka disponují výkonem 431 koní, točivým momentem 550 Nm a zrychlují z nuly na stovku za 4,1 sekundy. Cena startuje na částce 1 960 000 Kč u M3.
Tip: Projděte si již podrobné oficiální představení obou nových bavorských M.
Novou M3, ze které se stává už jen sedan, a M4 Coupé jsme s velkým očekáváním sledovali už v ranné fázi vývoje. Po řadě videí z Nordschleife a další sadě s minimem maskování, prvních snímcích uniklých z natáčení reklam tu máme konečně fotografie finálních produktů divize M. Ke všem možným rozborům se sluší dodat už jen to, co nám ke kompletní sbírce chybí a to jsou technické údaje a ceny. Je to lepší, než jsme čekali.
Pod kapotou se nachází řadový benzinový šestiválec TwinPower Turbo o objemu 2 979 cm3 (shodný obsah s 335i), který u F80 a F82 disponuje výkonem 431 koní. Do motoru foukají vrchovatou měrou ne jedno, ale hned dvě turbodmychadla s technikou Mono-Scroll (twin-scroll se nekoná). Točivý moment 550 Nm na zadních kolech znamená o 40 % více než v případě předchozí osmiválcové atmosférické jednotky generace E92. Čtyřlitr je dosahoval při 3 900 otáčkách, novinka však díky přeplňování dokáže daleko vyšší porci prodávat zadním kolům v rozpětí 1 800-5 390. Dotočit se údajně zvládá až do maximalních 7 600 otáček.
Pravdou je, že je to sice o šest stovek méně, ale na přeplňovaný motor úctyhodně vysoké číslo. Spotřeba, kterou výrobce uvádí na papíře, klesla o 25 % na hodnotu 8,4 litru, respektive emise se usadily v průměru na 194 g CO2/km. M4 se pyšní ve srovnání s M3 E92 úbytkem 80 kilogramů hmotnosti a podle metodiky DIN jí tedy naměříme 1 497 kilo (1 572 kg na eurozpůsob).
Sprint z klidu na sto kilometrů v hodině M3 i M4 Coupé absolvují za bryskních 4,1 sekundy a to při volbě manuální šestistupňové i o stupeň bohatší dvouspojkové skříně. Standardem bude omezovač na velmi populárních 250 km/h, za příplatek vám ho hned v továrně přeštělují na 280 km/h. Zajímvaý způsob, jak dát zákazníkům pokyn si ještě připlatit. Nakonec nezbývá než prozradit ceny. U dvoudvéřové M4 startuje v Německu na 72 200 Eurech (cca 1 980 000 Kč), o pár bohatší M3 se dostává o zanedbatelných 700 Euro níže (cca 1 960 000 Kč).
BMW M3 F80
BMW M4 Coupé F82
Kromě přeplňování dostanou ostři hoši z Mnichova také netradiční Launch control pro zahřátí pneumatik a dále výfukové klapky pro utišení motoru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 56 minutami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 2 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 3 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 5 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch