Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nové BMW M3 a M4 zvládnou Nordschleife pod 8 minut, překonají i M3 GTS E92?
16.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mnichovská značka možná poprvé oznámí oficiální časy z Nürburgringu. Pro ideální srovnání s předchůdci by ale za volant měl usednout Horst von Saurma.
Ačkoliv se to zdá být opravdu kuriózní, BMW je jednou z mála automobilek, které se nechlubí vlastními časy dosaženými na Severní smyčce Nürburgringu, a to navzdory faktům, že německá značka má v pohoří Eifel své testovací zázemí, a že světoznámým Ring Taxi je poslední reinkarnace sedanu M5. Dosud tak firma pracovala pouze s časy, kterých za volantem bavorských vozů dosáhl dnes již bývalý šéfredaktor německého magazínu Horst von Saurma.
S příchodem nové generace BMW M3 (a spřízněného kupátka M4) se ovšem zdá, že Mnichov vůči Zelenému peklu změnil svůj přístup. Ze zákulisí automobilky se totiž ozývají hlasy, podle kterých by tato dvojka měla oproti předchozímu M3 E92 zrychlit o nějakých 10 sekund na kolo. A jelikož se zmiňovaným modelem von Saurma zajel v roce 2007 čas 8 minut a 5 sekund, měly by se novinky snadno dostat pod osmiminutovou bariéru.
Pokud navíc do celé rovnice dosadíme vyšší výkon, větší porci točivého momentu dostupného v širším pásmu otáček, nižší hmotnost a továrního jezdce, pak by se dokonce mohlo jednat o ještě výraznější zlepšení. Nové modely by se tak přiblížily k časům 7:48 a 7:50, kterého dosáhly verze M3 GTS a M3 CSL (opět s Horstem von S. za volantem).
Uvidíme tedy, zda se BMW v nejbližších dnech začne chlubit nějakým tím rekordem, nebo zda bude v Mnichově ticho po pěšině. My bychom si ovšem snad více než tovární údaje přáli, aby se do nového sedanu a kupé opětovně posadil von Saurma. Právě díky němu by totiž bylo nejvíce patrné, nakolik se zejména M3 zlepšilo.
Nové BMW M3 dostalo vyšší výkon a nižší hmotnost než předchůdce. Logicky by tak mělo být i rychlejší na Nürburgringu
Vůbec první BMW M4 v historii pak nabízí dokonce ještě lepší poměr výkonu a hmotnosti
Zdroj: Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
dnes - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 6 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 7 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 9 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 10 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva