Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M4 Gran Coupe nevznikne, prý kvůli nedostatečnému zájmu
2.7.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
V Mnichově nad menším bratříčkem mocného M6 Gran Coupe prý uvažovali, ale usoudili, že by o něj nebyl dostatečný zájem. Problém by byl také s výrobou.
O debutu BMW 4 Gran Coupe jsme vás neopomněli informovat již o na začátku letošního roku a už tehdy byla na místě úvaha, proč se v Mnichově vůbec pouštěli do odvodvozování pětidveřového liftbacku z dvoudveřového kupé. Zvláště, když výsledek svým způsobem odpovídá zvláštní variantě BMW 3 GT.
Samozřejmě, že šlo o zaplnění jisté skulinky, kterou roztočená modrobílá vrtule našla ve svém modelovém portfoliu, jenomže přesto jsme se nemohli zbavit dojmu, že se jedná pouze o prvoplánově stvořeného konkurenta pro Audi A5 ve verzi Sportback. Posléze už jsme museli začít spekulovat nad nejsilnější verzí M4, která by se s ohledem na shodnou technickou výbavu s řadou 3 a 4 Coupé přímo nabízela.
Poslední zprávy však veškerým úvahám činní přítrž, neboť BMW se na M4 Gran Coupe jednoduše nechystá, a tak levnější a zároveň menší varianta pro zdařilé, ale zatraceně drahé M6 Gran Coupe nevznikne. Podle Jörga Bartelse, který odpovídá za prodeje divize M, automobilka tento vůz zvažovala, ale nakonec dospěla k názoru, že by po něm nebyla dostatečná poptávka.
Navíc by to mohl být poměrně složitý oříšek z hlediska výrobní kapacity. Zatímco řada 3 a její vysokovýkonná verze M3 vznikají v továrně u Regensburgu a řada 4 spolu s M4 v Mnichově, 4 Gran Coupe (F36) sjíždí z výrobních linek v Dingolfingu a tam žádné eMko nevzniká. Bylo by finančně velmi náročné přizpůsobovat už třetí linku pro nejsilnější divizi a je velkým otazníkem, zda by se mohla taková investice vůbec vrátit. Proto se zkrátka neuskuteční.
Koneckonců, dodnes není po pěti letech ve výrobě na trhu ani sportovnější verze 5 Gran Turismo. Konkurenční Audi dodnes také nenabídlo RS5 Sportback, a tak není evidentně kam spěchat. Fandové si musejí vystačit se čtyřdveřovou M3 a kupé M4, které ze svého třílitrového šestiválce dvojicí turbodmychadel produkují maximálních 431 koní.

BMW M4 Gran Coupe světlo světa jen tak nespatří, nebyl by prý o něj zájem a výroba by vyžadovala nepatřičné investice do přestavby výrobní linky
Zdroje: X-Tomi Design, Cars Guide
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
BMW zastavilo výrobu elektromobilů, říká tomu „odložení produkce”. Trh je prý saturovaný
před 11 hodinamiLahůdka z dob lehkých lidových sporťáků je nedraze k mání dodnes skoro nejetá. Dostane každého, kdo o ní svého času snil
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraNový Jeep Compass předčasně odhalil únik. Vypadá o hodně líp než doteď, ze všeho nejdřív je venku ve verzi pro nás
včeraŠéf Toyoty elektrickým autům dál nevěří. Odpískal plány na sportovní modely a řekl, proč nedávají smysl
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva