Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M4 s plnou salvou doplňků M Performance je show k pohledání
2.2.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ video) Roztočená modrobílá vrtule ukazuje svoje vrcholné schopnosti individualizací pro novou M4. Karbon má i na výfukovém potrubí Akrapovič.
V posledních měsících nás od BMW nepřestávají bombardovat tiskovými zprávami na téma nové výzbroje pro veškeré myslitelné modely, jejímž vymýšlením se zobírá individualizační subdivize M Performance. Naposledy jsme tu v souvislosti s ním měli všechny vrcholné crossovery, své o tom v nedávné době řekla také černá vyzbrojená verze M235i a není to tak dávno, co jsme se zmiňovali o ostré dvojici M3 a M4, na kterých však sportovnější doplňky nevypadaly ani v nejmenším špatně. No a právě M4 z tohoto posledního zmíněného vrhu se teď veřejnosti předvádí do detailu.
Čtyřmístné dvoudveřové sportovní kupé z divize M snad mohlo samo o sobě v některých vzbuzovat pocity z nedostatku charakteru a originality, a tak u M Performance navrhli podstatně lákavější závodní kombinézu, do níž ho ihned navlékli. Ve výsledku se koukáme na vůbec nejdražší M4, jaká dosud opustila továrnu. A v čem je tedy tak výjimečná?
Celý příběh začíná u exteriéru. Zatímco černá devatenáctipalcová kola se zlatými brzdovými třmeny karbon-keramických brzd dostanete na vůz při konfiguraci bez použití katalogu M Performance, na téhle konkrétní specifikaci vás spíše trkne do očí přední lízátko nárazníku s karbonovými dekory, které lemují vstupy pro vzduch k mezichladičům před předními koly.
Černé ledvinky a karbonové kryty zrcátku už nás tolik nepřekvapují, ale opomenout bychom neměli nástavce prahů nebu trikoloru divize M nalepenou na bocích, a sice hned ve dvou úrovních. Na zádi pak pozorovatelé odhalí nejen karbonový spoiler přilepený na víku zavazadelníku, ale také ze stejného materiálu vyrobený difuzor obklopený koncovkami výfuků od slovinského Akrapoviče, na nichž je patrná snaha o harmonii se zbytkem zadních partií - tedy karbon i na koncovkách samotných. Uvnitř už je hra s dozdobením také podobná všem, které jsme dosud viděli.
V prvé řadě je tedy třeba zmínit karbonové obložení palubní desky, středového tunelu, volantu a voliče dvouspojkové převodovky, kterým zde navíc asistuje i podobně provedené madlo ruční brzdy s alcantarou. Dominantou jsou však kovem zdobené pedály a semišový volant, jenž se může pochlubit LED na indikaci blížícího se omezovače otáček motoru a mezi nimi uložený displej, který vyjma teplot jednotlivých kapalin a zařazeného převodového stupně nabídne i možnost změřit si sprint na stovku, čas potřebný ke zdolání 400 metrů či přetížení, kterému řidič čelí v zatáčkách.
V případě zbytku si musíte vystačit se standardem, ale co překvapí - vůz dostal pro lepší zvuk reálnější výfuk, nikoli softwarovou modifikací... O pohon se však i nadále stará třílitrový řadový šestiválec přeplňovaný dvojicí turbodmychadel, který disponuje výkonem 431 koní (317 kW) a maximálním točivým momentem 550 Nm. Zrychlení na stokilometrovou rychlost této zadokolky tedy nadále bude probíhat za něco málo přes čtyři sekundy a omezovač rychlosti vás v rozletu zastaví zřejmě na 280 km/h.
Při té vší parádě si ale M Performance odsaje z vašeho konta klidně o stovky tisíc korun vyšší částku, než na kterou vás vyjde standardní M4. Pokud žádáte i lepší dynamiku, pak bude třeba využít nabídky některého z tunerů, pokud vám ale stačí jen zmíněné, věřte, že se dá tato výzbroj pořídit i na sedan M3 a kabriolet.
























BMW M4 s plnou salvou prvků M Performance, to je v podstatě maximum, které mohou sportovci extroverti u mnichovské automobilky pořídit bez nutnosti využití tunerů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
včeraMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025
Nejnovější články
Z obézní obludy, jakou je nové BMW M5, zvládnou udělat něco ještě horšího asi jen u tohoto úpravce
před 40 minutamiStudie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
před 2 hodinamiHonda vzala továrnu, kde vyráběla supersportovní NSX, a začala tam dělat tohle, vážně
před 3 hodinamiDalší Ferrari je pro jeho kupce finanční pohromou, navzdory inflaci nominálně přichází o víc jak 3 miliony za pár let
před 5 hodinamiLada po dekádách představila své první úplně nové SUV. Vypadá zatraceně dobře a ohromí výbavou, s technikou je to složitější
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 06.19. 15:07 - Vrooom
- automat 4x4 "ku stavbe" 06.19. 11:31 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 06.19. 11:01 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 06.19. 09:17 - Truck Daškam
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.18. 21:12 - Brus
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 23:01 - Truck Daškam
- Autopojištění - kalkulace 06.17. 22:56 - Vojta1988
- kola e89+Tiguan+Scout 06.17. 14:48 - pavproch