Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M5 a M6 2014: lehký facelift a paket Competition s 575 koňmi navrch
19.5.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Mnichov se rozhodl tento víkend ukázat světu hned několik již odhalených, ale jím zatím nepředstavených modelů. Tohle jsou další z nich.
Už při nočním úniku fotek faceliftované pětky ve standardním provedení, která se mezitím stihla oficiálně představit, jsme zmiňovali, že BMW aktuálně na hrbu neobvyklé množství modelů, které už celý svět viděl, ale sama automobilka o nich mlčí. Vedle řady 5 šlo i o inovovanou M5, odhalena byla také podstata chystaného paketu Competition pro M5 a M6 a ani nová kupé řady 2 a 4 za sebou svá představení pořád nemají, i když to druhé jsme viděli tak dávno, že už si skoro nepamatujeme, jak vypadá. Dvě posledně jmenované novinky vám ani teď podrobněji představit nemůžeme, facelift M5 a Competition Package pro ni a em-šestku už ale ano.
Začneme-li u faceliftu M5, musíme zejména říci, že je ještě decentnější než u samotné pětky. V tomto případě se nezměnil ani přední nárazník, ani hlavní světla, ale pouze ledvinky, které více připomínají ty z M6 a to i vpravo nahoře umístěním minilogem modelu. Vzadu pak vůz dostal upravená koncová světla, znovu jen vnitřní grafikou jako u výchozího modelu a tím můžeme vizuální novinky uzavřít. I když jsou tu ještě dvě věci - auto může být vybaveno také adaptivním předními světlomety pouze s LED a také novými barvami karoserie jako hnědou metalízou Pyrite, matně mordou Frozen Blue. Obojí výraz vozu dokáže ovlivnit.
Jestliže exteriér se oproti pětce změnil méně, u interiéru platí opak. V něm si lze jen těžko nevšimnout tenčího, tříramenného volantu v retro-stylu z M6, který nahrazuje dřevorubecké kormidlo z dosavadního provedení. To je pozitivní změna. Další novinky už jsou stejné jako u standardu - lepší iDrive s novým ovládáním, objemnější odkládají prostory třeba ve dveřích - pár novinek v nabídce obložení palubní desky či čalounění asi nestojí za větší rozbor.
Technicky zůstává vše při starém, ostatně M5 je na trhu jen chvíli, veškeré detaily si můžete nastudovat v našem loňském podrobném testu z českých silnic, v němž je vám k dispozici i video s až nechutnou akcelerací nebo jízdou po technické silnici.
Tohle se vědělo a oficiální představení vám to leda lépe přiblíží na kvalitnější fotkách, zajímavější je doplnění paketu Competition jak pro M5 F10, tak pro M6 F12. I v tomto případě jsme sice leccos tušili předem, fotky i detaily ale chyběly zcela.
To se dneškem mění - snímky obou vozů najdete níže, technicky pak mohou profitovat primárně ze zvýšení již tak ohromného maximálního výkonu motoru z 560 na 575 koní. To není mnoho, BMW ale říká, že upraven byl i průběh, a tady se s osmiválcovým biturbem čarovat ještě hodně. Bez znalosti konkrétních detailů o provedených změnách můžeme dodat, že čas akcelerace na stovku se zlepšil o 0,1 sekundy, na dvoustovku pak o 0,2 sekundy. To také není příliš, když ale uvážíte, jak dlouho těmto autům akcelerace na dvoustovku trvá (kolem 10 sekund), pak změny o vteřiny čekat nelze.
Byl by to ale špatný paket Competition, kdyby řešil jen výkon. Upraven byl i podvozek, který by zejména M5 mohl pomoci k poněkud mrštnějšímu projevu. Vůz má jiné tlumiče i pružiny, tužší stabilizátory a celý byl poslán o 10 mm blíže k zemi. Změnilo se i nastavení přední nápravy, řízení a aktivního diferenciálu.
Nad tím vším je pochopitelně ještě adaptivní řízení celého podvozku, které bylo rovněž rekalibrováno spolu s se zbylou řídící elektronikou (stabilizace DSC, režim M Dynamic Mode). To je tolik změn najednou, že projev auta může být dočista jiný, a protože více změn dostala M5, tak trochou doufáme, že by se mohla svým projevem přiblížit atraktivněji se chovající a paketem méně dotčené M6, třeba delší rozvor nebo vyšší těžiště ji žádná úprava neodpáře.
Abychom byli úplní, k paketu Competition se vážou i nová 20" kola z lehkých slitin, které na fotkách můžete spatřit a samotný paket je k mání také M6 Cabrio a M6 Gran Coupe, které na fotkách neuvidíte. Cena a přesná dostupnost paketu zatím zveřejněna nebyla, v průběhu léta by se ale, s náběhem nového modelového roku v továrnách BMW, situace měla změnit.
Fotografie BMW M5 s faceliftem pro rok 2014










Fotografie BMW M5 a M6 2014 s paketem Competition
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
dnesVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 1. den 22:03
- Test MotoGP v Misanu včera 17:56
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň včera 14:30
- Hlavní změny pro Moto2 a Moto3 podle nových pravidel Liberty včera 08:00
- Marquez a Bezzecchi jak z jiného světa 14.9.2025
Nejčtenější články
Elektrický propadák Mercedesu nikdo nechce tak moc, že na něj automobilka nabízí slevy, za jaké jinde koupíte celé auto
18.8.2025Posedlost VW nezná mezí. Firma je prý „na správné cestě”, jubileum slaví s pomocí auta, kterému zakázali vstup do USA
18.8.2025Rusové poslali na silnice svůj revoluční tahač. Vidíte ho celý, na fotce nic nechybí
18.8.2025Svět se musel zbláznit, když se dnes falešný starý Mercedes prodává dráž než skutečné nové Ferrari
18.8.2025Končící superhit Kie už brzy koupíte jen v bazarech, novější provedení vás nezruinují ani při pořízení, ani provozem
18.8.2025
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring