Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M6 GT3: nový závoďák na prvních fotkách, má přes 500 koní na 1 300 kg
6.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Náhrada za Z4 GT3 nabídne rovněž modifikovaný 4,4litrový V8, šestistupňovou sekvenci, sníženou světlou výšku, agresivní bodykit a ochrannou klec.
V minulém roce mnichovská automobilka oznámila, že nahradí již stárnoucí závodní BMW Z4 GT3 novým modelem. Tím ale již nemělo být menší kupé, nýbrž naopak to největší, jaké mají v Bavorsku v portfoliu, tedy M6. V té době jsme ovšem věděli pouze tolik, že vůz zasáhne až do sezóny 2016, což znamená, že letos se značka bude soustředit zejména na testování. To očividně již začalo, jak nám naznačují první oficiální snímky zakamuflovaného speciálu.
Souběžně s nimi dorazilo také pár informací, i když zrovna v rámci technických parametrů BMW zrovna mnoho tajemství neprozradilo. Víme totiž pouze tolik, že vůz dostane výkon vyšší než 500 koní, zatímco hmotnost nepřeleze hranici 1 300 kg. Tím jsme si ovšem byli jisti již loni, neboť pravidla FIA pro kategorii GT3 počítají s mantinely v podobě 500 až 600 koní a 1 200 až 1 300 kily. Bylo tedy logické, že Mnichov se mezi ně musí vejít.
Více již víme o samotné technice, jejímž středobodem je 4,4litrový osmiválec twin-turbo modifikovaný pro okruhové použití. Díky tomu zde máme kupříkladu suché mazání. Testovací jezdec Jörg Müller přitom dodává, že z pohonné jednotky má dobrý pocit. „Je výkonná a má vysoký točivý moment, což je pro vůz tohoto typu zásadní. Jsem si proto jist, že BMW Motorsport nabídne zákazníkům opravdu schopný závodní speciál.“
Více však o agregátu nezaznělo, pročež se můžeme přesunout k šestistupňové sekvenční převodovce, která veškerý výkon motoru přenáší na zadní kola. Mimo to se novinka pyšní výfukovým ústrojím vyvedeným na bocích, výrazně sníženou světlou výškou a přepracovaným bodykitem, jemuž vévodí mohutné zadní křídlo. Uvnitř pak pro změnu najdeme plnohodnotnou ochrannou klec, která taktéž plně odpovídá regulím FIA.
Více se zřejmě o novince dozvíme v průběhu letošního roku, zejména pak v jeo závěru, kdy by testování mělo dospět vrcholu. Šéf divize BMW Motorsport Jens Marquardt přitom dodává, že v novince se zúročí veškeré zkušenosti, která značka za poslední roky nasbírala v různých typech závodů. Proto by prý BMW M6 GT3 mělo být plně konkurenceschopné hned od prvních metrů.


BMW začalo s testováním M6 GT3 během uplynulého víkendu na vlastní trati poblíž továrny v Dingolfingu

Finální vzhled prozraují loni odhalené oficiální ilustrace
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
před 23 minutami
BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před hodinou
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 3 hodinami
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
před 4 hodinami
Bývalí technici Tesly přišli s vlastním sporťákem dřív, než Musk dokončil svůj nový Roadster, o kterém už 8 let básní
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
- BMW Divize 11.03. 08:33 - pavproch
- Jednostopé okénko 11.02. 22:21 - M.Z.
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.02. 17:10 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
