BMW poprvé ukázalo novou M5 na rozmazaných záběrech. Nevypadá zle, bude ale extrémně těžké

Dnes je v automobilovém světě bohužel vše velmi relativní. Nová M5 nám neimponuje svou technickou koncepcí a očekávanou hmotností, když si ale člověk uvědomí, že v Mnichově mohli vše zpackat jako ve Stuttgartu, musíme být rádi za to, co dostaneme.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW poprvé ukázalo novou M5 na rozmazaných záběrech. Nevypadá zle, bude ale extrémně těžké

15.5.2024 | Petr Prokopec

BMW poprvé ukázalo novou M5 na rozmazaných záběrech. Nevypadá zle, bude ale extrémně těžké

/

Foto: BMW

Dnes je v automobilovém světě bohužel vše velmi relativní. Nová M5 nám neimponuje svou technickou koncepcí a očekávanou hmotností, když si ale člověk uvědomí, že v Mnichově mohli vše zpackat jako ve Stuttgartu, musíme být rádi za to, co dostaneme.

Od premiéry sedmé generace BMW M5 nás zřejmě dělí už jen krůček. Mnichovská automobilka se tak rozhodla řádně zatopit pod marketingovým kotlem a našponovat očekávání na maximum. Do světa tak poslala oficiální skici i pár rozmazaných záběrů, ze kterých je patrné, jak sedan i kombík budou přibližně vypadat. Sázka na tradiční kúru vám vyjde - ve srovnání s běžnějšími variantami se eMko pochlubí rozšířenými blatníky, agresivnějšími nárazníky či čtveřicí koncovek výfuku, které rámují zadní difuzor.

Pokud reálný vůz bude vypadat podobně či stejně jako vitrtuální dílo nadšenců stojících za instagramovým profilem ildar_project, můžeme novince rozhodně ukázat palec nahoru. Ano, máme tu sice kreaci, která vypadá jako splněný sen mnoha úpravců, jenže s ohledem na to, co Mnichov za poslední léta poslal na silnice, působí ještě nová M5 přitažlivě. Něco takového bude zapotřebí, neboť sedmá generace přepřahá na plug-in hybridní ústrojí se všemi jeho klady a zápory.

Tím asi největším je hmotnost, která by dle uniklých dat měla narůst na 2 435 kg. To je nejvíc ze všech „eM-pětek“, přičemž ve srovnání s první generací je nárůst více než tunový. Kompenzován je pak sice víc než dvojnásobným navýšením výkonu, pročež lze počítat s velmi působivou dynamikou, nicméně tu majitelé ocení maximálně tak v přímém směru a na pár stovkách metrů. Poté ovšem bude třeba šlápnout na brzdy, které budou dostávat pořádný „záhul“.

Podobně na tom budou i tlumiče, stejně jako třeba zavěšení, které se bude muset vypořádat s opravdu výrazným zatížením. BMW stejně jako u předchozí generace sáhlo po elektronickém pohonu všech kol, který měl být řádně vylepšen. Testovací jezdci tak novinku titulují jako „všehoschopný nástroj na dálnice, stejně jako na závodní okruhy, se kterým je ovšem možné také vyrazit s celou rodinou na dovolenou“. Což ještě víc platí o kombíku.

Pod přední kapotou se bude nacházet známý 4,4litrový osmiválec twin-turbo, jemuž bude asistovat elektromotor integrovaný do osmistupňového automatu. Výkon celé soustavy by měl vzrůst na 728 koní, tedy dokonce na víc než dvojnásobek vůči první generaci (315 k), točivý moment pak bude činit enormních 1 030 Nm. Stovka pod 3 sekundy je tak jistotou, díky bateriím o předpokládané kapacitě 18,6 kWh bude možná i jízda čistě na elektřinu.

Zda jste nadšeni či naopak znechuceni, necháme na vás. Za nás jen dodáme, že v rámci designu a hmotnosti se značná část automobilového světa v posledních letech posouvala natolik špatným směrem, že lze na nové BMW M5 koukat u se zalíbením. Dopadnout to mohlo mnohem hůř, třeba jako u Mercedesu, kde víc než dvě tuny klidně spojí s hybridizovaným čtyřválcem. Není tak divu, že třícípá hvězda byla zavalena kritikou, které nakonec podlehla.


BMW poprvé ukázalo novou M5 na rozmazaných záběrech. Nevypadá zle, bude ale extrémně těžké - 1 - BMW M5 2024 teaser 02BMW poprvé ukázalo novou M5 na rozmazaných záběrech. Nevypadá zle, bude ale extrémně těžké - 2 - BMW M5 2024 teaser 03
Vzhled nové M5 byl částečně odhalen, ukázat mu můžeme palec nahoru. Stejně jako hnacímu ústrojí, byť to v nemalé míře navýšilo hmotnost. Jenže při pohledu na dnešní produkci si člověk říká, že to mohlo dopadnout daleko hůř. Foto: BMW

Zdroj: BMW, ildar_project@Instagram

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše