Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW rozšířilo nabídku o dva zajímavé nové diesely, jsou velmi silné i úsporné
5.10.2020 | Petr Prokopec
Mnichovská automobilka jde proti proudu, když na údajném konci doby dieselové sází na naftové motory. Nezajímavé opravdu nejsou, dávají až 340 koní při pětilitrové spotřebě.
Dieselová éra se zdá být u konce. Skandál koncernu VW Group zanechal na kdysi oblíbených pohonných jednotkách nesmazatelnou skvrnu, která spolu s tlakem regulátorů na jiné druhý pohonu vede ke stále nižšímu podílu na celkových prodejích. Zatímco ještě před pěti lety měl každý druhý vůz v Evropě pod kapotou právě dieselový motor, aktuálně nelze hovořit ani o třech kusech z deseti. Na druhou stranu je třeba pamatovat na skutečnost, že v Evropě je každý rok registrováno 10 milionů nových vozů. I 28procentní podíl tedy nadále představuje nemalou zákaznickou základnu a v některých třídách jde o stále dominantní typ pohonu
Své o tom ví i u BMW, které se nově rozhodlo přivést na trh nové dieselové motory. My si nejprve posvítíme na modely 330d a 330d xDrive, které budou k dispozici jako sedan i jako kombík. Ve všech případech přitom pod kapotu zamíří třílitrový šestiválcový turbodiesel, který nově dává až 286 koní výkonu a 650 Nm točivého momentu. Za to vděčí také mild-hybridního systému, tedy 48voltového startéru-generátoru, se kterým je spárována 48voltová baterie, jež schraňuje energii získanou rekuperací.
Elektřina může být transformována v dodatečný výkon 11 koní, s nimiž takové BMW 330d zvládá sprint z klidu za stovku již za 5,3 sekundy. Mnohem podstatnější je však pro automobilku spotřeba, která klesla na 4,4 až 4,7 litru na sto kilometrů. Provedení s pohonem všech kol je pak o tři desetiny žíznivější, zatímco u kombíku lze v závislosti na volbě zadokolky nebo čtyřkolky počítat s 4,5- až 4,8litrovým, respektive se 4,8- až 5,2litrovým průměrem. Emise CO2 se tak pohybují od 116 do 136 gramů na kilometr.
Se stejnou technologií bude taktéž od listopadu letošního roku spojena rovněž řada 8, jakkoliv je třeba poukázat na jeden rozdíl. V případě vrcholného kupé, kabrioletu a Gran Coupe bude BMW nabízet provedení 840d xDrive, ve všech případech je tak jistotou pohon všech kol. Kromě toho má motor dvě turba a dává až 340 koní a 700 Nm. Kupé s pevnou střechou zrychlí na stovku za 4,8 sekundy, v průměru si řekne o 5,6 až 5,8 litru (Gran Coupe o 5,6 až 5,9 litru, kabrio o 5,7 až 6 litrů).
Mnichovská dieselová expanze tím nicméně nekončí, jakkoliv dále již nebudeme mluvit o mild-hybridní technice. V případě BMW 2 Gran Coupe došlo na zástavbu tříválce, který se obejde bez veškeré elektrické pomoci. Na druhou stranu však pod kapotou varianty 216d produkuje pouze 116 koní a 270 Nm, což stačí k 10,3sekundovému a tedy nepříliš opojnému sprintu na stovku. Na druhou stranu tu máme 3,8litrový až 4,1litrový průměr a emise CO2 na 99 gramech CO2 na kilometr.
Jak se tedy zdá, BMW si i přes momentální averze nehodlá nechat diesely vzít. Je to pochopitelné, neboť s benzíny se zejména po stránce emisí CO2 (je ekvivalent spotřeby paliva, nic více) tak nízko zamířit nedá. A v případě elektromobilů výrobci nad kvótu, která jim zaručuje splnění přísnějších limitů, neprodají dobrovolně ani ťuk. Jakkoliv se vlivem velkorysých dotací podíl alternativního pohonu stále zvyšuje, ziskovou záležitostí pro automobilky stále zdaleka nejsou.







BMW řady 3 a 8 budou od listopadu disponovat novými mild-hybridními diesely se starými jmény 30d a 40d, mají ještě vyšší výkon a ještě nižší spotřebu. Novinky pro další řady už tak zajímavé nejsou, například dvojková řada dostala nové tříválce. Foto: BMW
Zdroj: BMW
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
