Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW X3 2012 xDrive 20i a xDrive 35d: „iks-trojka” dvakrát v novém
6.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
BMW pokračuje v úpravách nabídek motorů pro své jednotlivé modely. Tentokrát došlo na X3, která dostala pod kapotu hned dvě novinky.
Nová generace BMW X3 se představila v době, kdy se Autoforum.cz nevěnovalo všem klíčovým novinkám tak podrobně jako dnes, a tak jsme se jí loni v červnu zabývali jen stručně při příležitosti uvolnění prvních oficiálních fotografií tehdy ještě maskovaného vozu. Nyní, více než rok po uvedení se do nabídky tohoto modelu dostávají dva nové motory, a tak se alespoň jim věnujme detailněji.
Prvním z nich je slabší ze zatím představených verzí dvoulitrového turba N20, která se již ukázala mimo jiné pod kapotou modelu Z4 sDrive 20i. V tomto případě nese označení xDrive 20i - xDrive proto, že X3 je vždy dodávána s pohonem všech kol a nejslabší benzinová varianta nehodlá být výjimkou. Znaky 20i pak skrývají tentýž dvoulitrový, jedním turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s přímým vstřikem paliva do válců, proměnným časováním sacích i výfukových ventilů Double Vanos a náhradou škrtící klapky proměnlivým zdvihem ventilů Valvetronic. I díky těmto systémům motor disponuje výkonem až 135 kW (184 koní) posazeným do 4 800 ot./min a točivým momentem nejvýše 270 Nm dlícím již v 1 250 ot./min.
Pro tento agregát bude k dispozici přenos výkonu na kola alternativně skrze šestistupňovou manuální, nebo osmistupňovou automatickou převodovku. Ani v jednom případě bohužel nemáme k dispozici data o zrychlení či maximální rychlosti vozu, neznámou zůstávají i informace o spotřebě.
Zatímco první novinkou je základní „benzin”, druhou je vrcholná „nafta”. Jedná se o známý dieselový agregát s obchodním označením xDrive35d, které v tomto případě ukrývá třílitrový šestiválec s dvojicí turbodmychadel. Jsou zapojena sériově, tj. jedno je menší a pracuje v nižších otáčkách, druhé pak větší a pracuje v otáčkách vyšších. Díky tomu a také přímému vstřikování nafty common-rail pod tlakem až 1 800 barů dosahuje motor výkonu nejvýše 230 kW (313 koní) v 4 400 ot./min, což je jistě shodou náhod úplně stejné číslo jako u nového třílitrového nafťáku Audi, jenž se nedávno představil v novém Audi A6 Avant. Maximum točivého momentu pak činí 630 Nm a je k dispozici v rozmezí 1 500 a 2 500 ot./min.
V tomto případě je neodvratným standardem přenosu výkonu osmistupňová automatická převodovka, o pohonu všech kol se jistě nemá smysl znovu zmiňovat. Ani tentokrát nevíme nic bližšího o dynamice či spotřebě, BMW ale nezapomnělo dodat, že standardní výbavou vozu bude u obou verzí systém start and stop a nezapomněla jej zvěčnit ani na jedné z přiložených fotografií...
Jako většina letních bavorských novinek se i tyto promítnou pro obchodní nabídky automobilky během letošního podzimu. Nové motory doprovodí úprava asistenta pro rozjezd do kopce Auto Hold, systému ConnectedDrive a lehké rozšíření nabídky možností zkrášlení interiéru pomocí obkladů palubní desky a výplní dveří.





















BMW X3 2012, zde v provedení xDrive 20i
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 5 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování včera 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK včera 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 12.12.2025
- Test Honda GB350S: retro jednoválec 12.12.2025
- Předprodej vstupenek na MotoGP startuje zítra 10.12.2025
Nejnovější články
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 28 minutami
Kruh se uzavírá, VW má v plánu zachránit své elektromobily s pomocí spalovacích motorů
před hodinou
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před 3 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 4 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
