Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW X3 2014: facelift oficiálně, s novou tváří a výkonnějšími turbodiesely
6.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto, videa) Mnichovské SUV chce ve verzi sDrive18d jezdit jen za 5 l/100 km. Jako X3 xDrive35d pak pro změnu zvládá stovku za 5,3 s.
S čím jsme včerejší den zakončili, tím ten dnešní můžeme začít. Modernizace BMW X3 je totiž venku oficiálně, s veškerými informacemi, fotkami i dvojicí videí. Naše povídání přitom můžeme začít exteriérem, kde nové jsou čelní světlomety, třídimenzionální ledvinky nebo nárazník. Ten byl vyměněn i vzadu, přičemž dle našeho včerejšího proroctví se skutečně dočkáte i nových barev karoserie a litých kol. Mimo to pak nechybí ještě nová zpětná zrcátka se zakomponovanými směrovkami, to je ale v rámci exteriéru skutečně vše.
Přesunout se můžeme do kabiny, kde zřejmě nejzásadnější změnou je přepracování držáku na nápoje, jež dostal posuvný kryt. Palubní deska se pak těší z několika nových chromových nebo leštěných černých aplikací, jimž společnost dělají čtyři nové barvy čalounění a čtyři nové dekorační sety. Modernizován pak byl i systém iDrive, přibyla linie výbavy xLine a k dispozici je také příplatkový systém Smart Opener otevírající záď automaticky.
Tím jsme ovšem vyčerpali také vnitřní změny, díky čemuž můžeme konečně zamířit pod kapotu, kde se toho v rámci modernizace odehrálo nejvíce. Především u dieselových motorů, které nově nabízí vyšší výkon a nižší spotřebu. To ostatně platí již o základní verzi X3 sDrive18d, která je standardně spjata s šestistupňovým manuálem a pohonem všech kol. Po faceliftu totiž nabízí 150 koní, přičemž jezdit má za 5 l/100 km.
Další na řadě je verze X3 xDrive20d, která stejně jako dvě následující pohonné jednotky již dostala do vínku pohon všech kol. Výkon dvoulitrového dieselu přitom vyskočil na 190 koní, zatímco spotřeba by měla zamířit dolů k 5,4 l/100 km. V rámci převodovek je přitom možná volba mezi manuálem a osmistupňovým automatem, který je jedinou možností pro zbývající dvě pohonné jednotky.
Těmi míníme verze xDrive30d a xDrive35d, které obě používají řadový třílitrový šestiválec. První z nich přitom nabízí 258 koní a spotřebovat by měla 5,9 l/100 km, zatímco u druhé míří na všechna čtyři kola koní 313. Průměrná spotřeba by přitom měla činit 6 litrů na 100 kilometrů, zatímco sprint z klidu na stovku zabere 5,3 sekundy a nejvyšší rychlost šplhá ke 245 km/h.
Sáhnout samozřejmě můžete také po benzinových motorech, v případě verzí xDrive28i a xDrive35i však neevidujeme oproti dřívějšku žádný rozdíl, a to jak ve výkonech, tak i ve spotřebě. Nemění se pak ani příplatková výbava, ve které nechybí třeba paket M Sport s až 20palcovými koly, sportovním bodykitem, sedadly a podvozkem.
Ceny by se ovšem lehce nahoru pohnout měly, na přesné částky u všech verzí si ovšem budeme muset ještě nějakou tu chvíli počkat. Zatímco totiž veřejný debut se odehraje za čtyři týdny v Ženevě, do prodeje modernizované BMW X3 zamíří až v červnu.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.












Faceliftované BMW X3 se v Ženevě ukázalo v té samé konfiguraci, v jaké jej zachycují také oficiální fotky
BMW X3 doznalo změn v rámci exteriéru, interiéru i pod kapotou. V motorovém prostoru přitom profituje hlavně z výkonnějších a úspornějších turbodieselů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 4 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 10 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nejčtenější články
Takhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
1.4.2025Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
1.4.2025Dodnes novou, zapomenutou Škodu Superb Combi v nabušené verzi nikdo nechce, stojí už míň než polovinu ceny nového auta
2.4.2025Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
2.4.2025EU vyměřila automobilkám na pokutách přes 11 miliard Kč, největší ránu schytal Volkswagen
2.4.2025
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha