Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW Z4: nová generace dorazí, potvrzena byla i s řadovým šestiválcem
5.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Hmotnost chystaného roadsteru nemá přelézt 1 400 kg, o pohon se přitom bude starat nový třílitr naladěný na 340 koní. Čekat jej máme v roce 2017.
O nové generaci mnichovského roadsteru bylo již sepsáno bezpočet článků, všechny však vycházely z dohadů a spekulací. Jistotou byl pouze jediný fakt, a sice ten, že vůz vznikne ve spolupráci s Toyotou. Daný segment totiž již neláká tolik kupců jako dříve, pročež kooperace byla jediným způsobem, jak ponížit náklady a udržet tak roadster při životě. Pokud máte ovšem pocit, že svazek s japonským gigantem bude ve znamení drátů a cívek, pak vás asi trochu zklameme.
Mluvčí mnichovské automobilky Kai Lichte totiž uvedl, že „ze všeho nejdříve dorazí klasické šestiválcové BMW. Vše ostatní bude k mání - či respektive možná bude k mání - později.“ Je tedy dost možné, že hybridní provedení si nakonec ponechá Toyota pro sebe, i když na tuto variantu bychom svůj krk nevsázeli. Přeci jen v takové Evropě se jakékoliv alternativní pohonné ústrojí hodí BMW do krámu.
Rovinu spekulací, do které spadá i pohon všech kol či super-kondenzátory, ale opusťme, neboť podle Lichteho je na jakékoliv řeči ještě dostatek času. Místo toho tedy svou pozornost zaměříme na zmíněný třílitrový šestiválec, který bude zcela novou pohonnou jednotkou. Objevit se přitom má již v příštím roce pod kapotou nové generace BMW řady 7, přičemž znám bude pod interním označením B58.
V rámci výkonů prozatím nic není oficiální, v zákulisí se ovšem spekuluje o 340 koních a 440 Nm točivého momentu. Tedy výkonu, který by měl roadster katapultovat na stovku lehce nad 4 sekundy. Očekává se totiž, že nová generace Z4 v rámci hmotnosti nepřeleze 1 400 kg. Za to vůz vděčí hlavně zkušenostem značky s vývojem i3 a i8, očekávat tedy můžeme záplavu karbonových komponentů.
Tím ovšem stávající příval informací končí, přičemž na další klidně můžeme čekat i několik měsíců. Mnichovská automobilka má totiž premiér naplánováno hned několik, na sportovní roadster, jehož japonskou odnoží bude Toyota Supra, by tak měla přijít řada až někdy v roce 2017. Stávající verzi E89 tak čeká minimálně osmiletý životní cyklus.










Na neoficiálních ilustracích dostalo chystané BMW Z4 pevnou střechu, v reálu se ovšem mnichovský roadster objeví se skládacím plátnem
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Požár kamionu převážejícího supersporty pohřbil auta za víc jak 30 milionů, z většiny nezbylo vůbec nic
včeraŘidič s ukradeným autem skočil přes zvedací most, aby unikl policii. Nikdo z policistů si to netroufl napodobit
20.9.2025Rusové nezaváhali a poprask okolo setkání Trumpa s Putinem a jeho daru využili ke stvoření limitované edice motorek
20.9.2025
Nejnovější články
Stále víc lidí se vzdává elektromobilů ve prospěch spalovacích aut. Lidé měnící Tesly za diesely jsou asi nejúsměvnější skupina
před 2 hodinamiPřed 10 léty se den pýchy VW změnil v okamžik hanby, která trvá dodnes. Zneužívá jí kdekdo
včeraÚplně poslední skutečné Lambo může být vaše. Vypadá všelijak, i tak na něj potřebujete obrovské peníze
včeraRolls-Royce ukázal nový motor V12 s výkonem 2 222 koní, který je šetrný k přírodě. A pak že to nejde
včeraJindy spořádaní Kanaďané začali ve velkém demolovat stacionární radary, sami politici už říkají, že jsou to skrytí výběrčí daní
včera
Živá témata na fóru
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 09.21. 22:12 - Truck Daškam
- IT poradna 09.21. 14:12 - pavproch
- BMW Divize 09.20. 11:12 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 09.19. 11:00 - pavproch
- Onboard videa 09.18. 19:35 - northwind
- Auto kolem 500tis.Kč 09.18. 18:34 - M.Z.
- Za kolik jezdíte s benzínem? 09.18. 17:25 - Snowman000
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch