Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Britové marně čekají na návrat zájmu o jejich auta. Tisíce lidí nepracují a už asi ani nebudou
15.10.2020 | Petr Prokopec
Zatímco některé automobilky si s koncem léta a začátkem podzimu mohly alespoň trochu oddychnout, o Jaguaru to neplatí. Dojíždí na stále menší zájem o klasické typy aut a světlo na konci tunelu se neobjevuje.
Na letošní rok nebude Jaguar vzpomínat zrovna v dobrém. A je otázka, zda vůbec bude mít jednou možnost na něco vzpomínat. Prodeje této značky totiž klesají po celém světě, ve Spojených státech pak dokonce před nedávnem došlo kvůli absolutnímu zákaznickému nezájmu k vyřazení sedanu XE a kombíku XF Sportbrake z tamní nabídky. V Británii pak značka pro změnu zásadním způsobem snížila ceny a zároveň i zredukovala počet dostupných konfigurací, aby tak poklesly náklady. Ovšem ani takové kroky nevedou ke zlepšení.
List The Guardian se dostal k tajným výrobním plánům, které Jaguar nevrhají do zrovna příznivého světla. Stejně jako ostatní automobilky i tento výrobce pozastavil v březnu veškerou výrobu kvůli příchodu koronaviru. Souběžně s tím byla řada zaměstnanců zařazena do podpůrného vládního programu, takového, jakým je u nás Antivirus. Nicméně přestože se od té doby většina automobilek vrátila alespoň k většině někdejší výrobní kapacity, podnik Castle, kde se montují modely XE, XF a F-Type, nejede ani na půl plynu.
V loňském fiskálním roce přitom tato továrna vyrobila 35 tisíc aut, v případě toho letošního, jenž skončí 31. března 2021, má jít nicméně pouze o 11 tisíc aut. Tedy méně než třetinové množství, jenž přitom favorizuje F-Type (4 000 ks) před XE a XF (v obou případech 3 500 ks). Obě čtyřdvířka se nedávno dočkala lehčí modernizace, ovšem i když by o levnější z nich náhle začal být větší zájem, Jaguar přesto nevyrobí do konce roku více než 300 kusů měsíčně.
Výsledek tohoto pádu není ze zaměstnaneckého úhlu pohledu vůbec příznivý. Automobilka má totiž na vládní podpoře nadále 3 000 lidí, zatímco u ostatních britských značek jde obvykle o desítky zaměstnanců. Záchranný program má ovšem zakrátko skončit, čímž se problémy Jaguaru jen umocní. Automobilka pak chce sice propustit 200 dobrovolníků, ovšem to s ohledem na situaci nebude dostačující řešení. Počítá se tak s tím, že ony 3 000 lidí už se do práce nevrátí.
Je přitom otázkou, co se bude dít dále. Britové nicméně dojíždí na zákaznické trendy, které favorizují SUV všeho druhu. O sedany a kombíky je tak stále menší zájem, Jaguaru navíc ubližuje i reputace značky jakožto nespolehlivé. Kromě toho má řada lidí problém s designem, který začíná být přežitý a až příliš nenápaditý. A ve snaze o uchvácení zákazníků není spásou ani elektrické SUV I-Pace, přestože se může pyšnit několika tituly Auto roku.
Suma sumárum jsou tedy Britové v nelehké situaci, ze které nemusí být východisko. Spolu s Land Roverem totiž značka potápí i mateřskou firmu Tata Motors, která tak jen stěží bude hledat finance nutné na přípravu nových modelů. Čím starší ovšem nabídka značky bude, tím menší zájem bude vzbuzovat. Možná tedy nyní stojíme na začátku ještě černějšího scénáře, než se může zdát.
Jaguar XE se nedávno dočkal lehčí modernizace, ovšem ani ta nemusí přinést kýžené ovoce. Ostatně model byl kvůli nezájmu již stažen z amerického trhu. Foto: Jaguar
Zdroj: The Guardian
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
Nejnovější články
- Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 32 minutami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
včera - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
včera
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry