Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Britové používají zcela nové řešení zpětných zrcátek, na první pohled ho ale nedávají znát
20.9.2020 | Mirek Mazal
Automobilový svět jednoznačně míří k jejich úplné eliminaci a nahrazení kamerami, zatím to ale není legálně možné na celém světě. Britové na to tedy jdou jinak.
Zpětná zrcátka automobilů se po dobu existence moc nezměnila, obvykle se měnil jen počet zobrazovacích ploch, nebo jejich velikost. Nyní ale tradiční řešení míří do propadliště dějin neboť není slučitelné s tlakem EU na snížení normované spotřeby aut a v autech plných hypermoderních prvků působí poněkud nepatřičně. Co na tom, že zase tak dobře nefungují, to ovládání ventilace přes dotykový displej také ne a přesto ho automobilky tlačí, kam jen mohou.
Ne všichni ale jdou s proudem. Pokud se výrobci čistě multimediální náhrada v podobě „displejů ve dveřích” nezdá dostatečně dobrá a přesto chtějí udělat krok vpřed, mohou udělat to, co britský Gentex připravil pro Aston Martin. Tato firma vyvinula kamerový systém, který klasická zrcadla nenahrazuje, ale kombinuje je s elektronickým snímáním okolí vozu.
Digitální zpětné zrcátko nového typu promítne dění za vozem ze tří různých pohledů, které kopírují klasiku. Hybridní technologie slučuje kamerové pohledy z objektivů ve střeše a v bočních zrcátkách, kombinovaný obraz putuje do tradičního vnitřního zrcátka v zorném poli řidiče. Technický ředitel společnosti Gentex si myslí, že „řešení je nejpraktičtější a nejkomplexnější, protože je navrženo tak, aby splňovalo požadavky na výrobce automobilů, řidiče, bezpečnost a globální regulační požadavky“.
Technický šéf Neil Boehm dále vyzdvihl možnost využívat zpětné zrcátko obvyklým způsobem, člověk bude mít dále šanci sledovat prostor za autem standardním postupem, například když kamery selžou, nebo budou zakryté ledem, či jinými nečistotami. Obrazovka může nabídnout funkce moderního displeje LCD a v případě potřeby zůstane obyčejným zrcátkem s funkcí automatického stmívání.
Vypadá to jako rozumná cesta, jak mít vše v jednom, jedno úskalí tu ale je - pokud zejména vnější zpětná zrcátka nezmizí, zmíněný pozitivní přínos na normovanou spotřebu resp. emise CO2 nenastane. Aston to až tak trápit nemusí, masovějším výrobcům ale toto řešení stěží k něčemu pomůže.
Aston Martin bude používat nové pojetí zpětných zrcátek s kombinující klasiku s promítáním digitálního obrazu ze tří kamer. Foto: Gentex
Zdroj: Gentex
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 55 minutami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 2 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 3 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 5 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 6 hodinami