Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Britové vybrali nejlepší dostupná SUV současnosti, Škoda mezi nimi nechybí
17.8.2020 | Petr Prokopec
Je to dnes nejžádanější typ aut, což ale znamená, že jde také o segment, kam se žene stále více výrobců. O která se tedy má smysl zajímat mezi těmi alespoň trochu dostupnými?
Není žádným tajemstvím, že zákazníci milují SUV všeho druhu. Tomu se začíná přizpůsobovat nabídka automobilek, kdy v řadě případů již o nic jiného než o vozy se zvýšenou stavbou karoserie a velkorysou světlou výškou ani nezakopnete. To ale ve výsledku pro laické publikum může představovat nemalý problém, neboť zvolit ten správný model začíná být náročnější. Britský Autocar se proto rozhodl vybrat 10 dostupných zástupců z nanejvýš kompaktní třídy, mezi kterými volí nejvíce kupujících. Představíme si je v abecedním pořadí.
BMW X2



Foto: BMW
Zástupce mnichovské automobilky má blíže k hatchbackům než off-roadům, to ale ve výsledku nemusí být od věci. BMW X2 totiž dle Britů ohromuje jízdní dynamikou, dokonce nakolik, že zastiňuje i tamní Jaguar E-Pace. Chváleno je řízení či potlačení náklonů karoserie, zatímco benzinové i dieselové motory nabízí dostatek výkonu. Silnou stránkou vozu sice není praktičnost, jízdní zážitky ale vše vynahrazují, tak by to nakonec u BMW mělo být.
Hyundai Tucson
Kde Němci ztrácí, tam Korejci naopak bodují. A naopak. Tucson nabízí dostatek prostoru, bohatou standardní výbavu či velkorysou záruční lhůtu. Je však třeba dodat, že zejména na evropskou konkurenci ztrácí v rámci sofistikovanosti podvozku a ovladatelnosti. Hyundai pak sice nedávno inovovalo dvoulitrový turbodiesel, ovšem jeho zátah stále není zrovna drtivý a spotřeba příliš vzdálená od oficiálních technických parametrů.
Kia Sportage
Ještě dále než Hyundai zachází se zárukou Kia. Také Sportage navíc přihazuje bohatou standardní výbavu, se kterou páruje dostatek místa pro celou rodinu. Nicméně je třeba zmínit, že také v tomto případě se najdou jistá negativa. Po stránce vizuální totiž vůz již neuchvacuje tak jako kdysi. Kromě toho je třeba počítat také s poněkud tuhým podvozkem, mdlým řízením či výraznějším hlukem od pneumatik.
Kia Xceed
Přestože s korejskými vozy je zmiňována celá řada nedostatků, Kia je nadále jediným výrobcem, který má v nejlepší desítce Autocaru hned dva zástupce. Xceed přitom kráčí stejnou cestou jako BMW X2, nepřekvapí proto chvála pršící na ovladatelnost. Mimo to se „Ceed na chůdách“ dočkal výrazného designu, Britové však poukazují na to, že v dané třídě najdete mnohem prostornější i méně žíznivou konkurenci.
Nissan Qashqai
Bylo by tragické, kdyby se jeden ze zakladatelů segmentu a jeho dlouhodobě nejúspěšnější model nedostal mezi nejlepší desítku. Jakkoliv je třeba uznat, že Qashqai figuruje ve výběru vlastně jen díky své neskutečné průměrnosti. Urazit tedy nedokáže, nicméně v rámci sofistikovanosti či efektivitu prohrává třeba s takovým Seatem Ateca. Příliš lehké řízení a výraznější náklony karoserie pro změnu nestačí na dynamicky schopnější VW T-Roc.
Renault Kadjar
Pokud vám nevoní japonský design, můžete zamířit k evropskému sourozenci Qashqaie. I Renault Kadjar pak sice ztrácí hlavně na zástupce koncernu VW, nicméně vše vyvažuje nižší cenou. Nedávný facelift přitom navýšil přitažlivost exteriéru a přinesl kvalitnější materiály do kabiny, nabídku však značka zjednodušila. Kromě toho přivedla do hry i výkonnou verzi přeplňovaného 1,3litrového motoru.
Seat Ateca
Ateca je prvním SUV španělské značky, a to více než povedeným. Dokazují to nejen vysoké registrace, ale také skvělé hodnocení v mnoha nezávislých testech. Byť musíme dodat, že koncernová dieselová jedna-šestka nestačí na jednotky Nissanu, jakkoliv Seat v mnohém Qashqai pokořil. Pro Atecu ovšem hovoří vzhled více ladící oku Evropanů či nižší startovní ceny. Ačkoliv ty nejsou v základu vyváženy bohatou výbavou.
Škoda Karoq
Nástupce Škody Yeti sice přišel o výjimečnost a charakter svého předchůdce, neboť aktuálně nevyčuhuje z davu jako kdysi. To však lze vnímat jako pozitivum i negativum. Pro Karoq přitom hovoří veškeré atributy, po kterých pasou rodiny. Až na pár výjimek tak nabízí prostornější kabinu a zavazadelník než konkurence, zároveň je poměrně levný. Od Seatu Ateca by se však mohl lišit daleko více.
Toyota C-HR
Již na první pohled je jasné, co je nejsilnější stránkou japonského zástupce. Neexistuje totiž soupeř, který by se mohl vyrovnat vzhledu Toyoty. Výrazně se svažující střešní linie však má i své stinné stránky, neboť obírá o prostor cestující na zadních sedadlech. Tuto skutečnost již nespravil ani facelift, který přivedl do hry výkonnější dvoulitr a zařadil funkce Apple CarPlay a Android Auto do standardu.
Volkswagen T-Roc
T-Roc je po Seatu Ateca a Škodě Karoq již třetím koncernovým vstupem do podobné řeky. Verze s logem Volkswagenu však není tak praktická jako španělský sourozenec, ani se tak dobře neřídí. Na oba příbuzné ztrácí také po stránce cenové. Na vůz německé značky je však nebývale designově agresivní, sourozence zastiňuje kvalitnějšími materiály v interiéru a ovladatelnost je stále lepší než u mnohé konkurence.
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 22:08 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
