Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Britský miliardář odhalil nástupce už nevyráběného legendárního off-roadu
2.7.2020 | Petr Prokopec
Když mu nebylo umožněno pokračovat ve výrobě původního Defenderu, rozhodl se Jim Ratcliff přijít s vlastním autem ve stejném střihu. A přitom pobořit pár zavedených postupů.
Britská chemička Ineos rozhodně nepatří mezi ty firmy, které by koronavirus poslal až na práh bankrotu. Právě naopak s enormní poptávkou po dezinfekcích začala ještě více vzkvétat. Navíc výkyvy na akciových trzích ji umožnily, aby převzala další z divizí někdejšího petrolejářského gigantu BP, a sice oddělení zaměřené na aromatizaci a acetyláty. Jak se tedy zdá, dítko miliardáře Sira Jamese Arthura Ratcliffa čeká úspěšná budoucnost.
Pokud nicméně máte pocit, že jste omylem zabrousili na špatný web, rychle vás vrátíme zpět mezi automobily. Ratcliffe je totiž velkým fanouškem Land Roveru Defender, a když britská značka oznámila, že originál hodlá poslat do důchodu, chtěl práva na něj odkoupit, aby výroba mohla pokračovat. Land Roverem však byl odmítnut, neboť ten již chystal nástupce a tak logicky netoužil po konkurenci.
Ratcliffe proto již v roce 2017 založil divizi Ineos Automotive, jejímž cílem není nic jiného než nový Defender, který v podstatě naváže tam, kde ten původní skončil. Kvůli ochraně duševního vlastnictví však bude chystaný off-road nabízen pod názvem Grenadier. A jeho design nebude přesnou kopií ve stylu čínského Landwindu, neboť Ratcliffe přeci jen ctí zákony o poznání více než firmy z největšího trhu světa. Ani tak se ale velký odklon nečekal.
Nyní tu máme definitivní potvrzení oněch domněnek, Icon Grenadier je totiž oficiálně venku. Ratcliffe se přitom rozhodl, že nebude až tak úplně kopírovat výrobní programy zavedených výrobců, ale místo toho půjde vlastní cestou. Aktuálně byl totiž představen pouze design vozu, nikoliv však to, co se skrývá pod povrchem. Dle britského miliardáře se totiž firma nyní již nemusí soustředit na utajování vzhledu novinky, ale pouze na její vývoj.
Firma tedy nyní vstupuje do další fáze, kdy během následujícího roku hodlá najet 1,8 milionu kilometrů. Během nich přitom nebude shromažďovat pouze důležitá data, ale zároveň se zasadí o vlastní propagaci. Jelikož totiž vzhled je již propálen, nebude třeba prototypy polepovat všelijakými maskovacími fóliemi. Místo toho si je lidé budou moci bez problémů prohlédnout i nafotit a natočit. A tím budou zdarma šířit povědomí o nové značce.
Před touto strategií lze bezesporu sejmout klobouk, byť to samozřejmě znamená, že na data o technice si budeme muset ještě hezkých pár měsíců vyčkat. Aktuálně je totiž jasné pouze tolik, že Grenadier, který je pojmenován po Ratcliffově oblíbené hospůdce v Londýně, bude k mání s třílitrovým benzinovým a dieselovým šestiválcem od BMW. Oba motory přitom doplní osmistupňový automat ZF a pohon všech kol.
Mimo to má Grenadier nabídnout širokou individualizaci, jenž se má zaměřit zvláště na jízdu mimo zpevněný terén. Firma Ineos přitom zájemcům hodlá nabízet jak vlastní produkty, tak i ty vyvinuté třetími stranami. I tímto se ostatně její přístup od zavedených automobilek hodně liší. Informační pramen nám tím ovšem vysychá, pročež už jen upozorníme na zadní asymetrické dveře, skrze které po otevření obou stran projde i stavební paleta.
Ineos Grenadier je duchovním nástupcem Land Roveru Defender, za kterým stojí britský miliardář Jim Ratcliffe. Ten chtěl původně pokračovat ve výrobě originálu, byl však značkou odmítnut a proto vyrukoval s vlastním pojetím. Foto: Ineos Automotive
Zdroj: Ineos Automotive
Bleskovky
- 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
dnes - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- První majitel ročník 1926 schoval nejetou legendu Opelu, kterou téměř do jedné sežrala rez, teď ji docela levně prodává
před 6 hodinami - Lotus zajel třetí absolutně nejrychlejší čas nejnáročnějšího okruhu světa, celý výkon je ale tak trochu levá
před 8 hodinami - Dvě nejexkluzivnější SUV světa od Ferrari a Lamborghini si to konečně rozdala ve sprintu, o vítězi rozhodly centimetry
před 9 hodinami - Firmy rozvážející balíky zjistily, že přechod ze spalovacích dodávek na elektrické bude složitější, než čekaly
před 11 hodinami - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva