Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Budoucnost Bugatti: Galibier opět blíže realitě, Chiron může dostat výkonný hybrid
29.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Značka z Molsheimu chce být více nezávislá na koncernu VW. Napomoci ji k tomu má hlavně vůz, který dorazí poté, co skončí výroba Chironu.
O budoucnosti Bugatti se mluví stále častěji. Dnes je jejím jediným modelem Chiron, který značka vyrobí pouze v pěti stech exemplářích. Již více než 200 kusů už má svého majitele, a tak ke kompletnímu rozebrání celé produkce tedy nejspíše dojde dlouho předtím, než skončí samotná výroba. Bugatti se tak může poměrně bezproblémově zabývat tím, co přijde až Chiron odejde ze scény.
Šéf automobilky Wolfgang Dürheimer se momentálně věnuje čtyřem strategickým směrům, kdy největší šance má čtyřdveřová limuzína Galibier. Ta byla poprvé odhalena veřejnosti na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2009, přičemž zelenou projekt dostal o dva roky později. Za další dva byl poslán k ledu, neboť Bugatti se místo toho rozhodlo nahradit Veyron již zmiňovaným Chironem.
Nyní je ovšem čtyřdvířko opětovně ve hře, přičemž jeho příchod plně souvisí s dlouhodobými plány značky na zajištění finanční nezávislosti na koncernu VW Group. Pokud dostane oficiální požehnání, pak se hodlá postavit značkám Rolls-Royce, Bentley a Maybach, i když po cenové stránce bude stát o trochu výše - očekává se startovní suma okolo 60 milionů korun.
Ve stejné cenové hladině se pohybuje i dnes tolikrát zmiňovaný Chiron, vůči němu však novinka sáhne po koncepci motoru vpředu. Podle spekulací pak dále dostane platformu MSB. Možná se ale Bugatti vydá jiným směrem, ve hře má ještě tři další možnosti, z nichž jednou je SUV, druhou méně extrémní sporťák a třetí limuzína s elektrickým ústrojím.
Reálné šance má každý zmíněný vůz, neboť zatímco Galibier je Dürheimerův favorit, pro SUV pro změnu hovoří aktuální trendy. Méně výkonný sporťák by pak bezesporu vycházel z technologií Chironu a tudíž by nebyl tak nákladný na vývoj, zatímco ona šest metrů dlouhá limuzína by připomněla někdejší vrcholné Bugatti Royale. A zároveň by přišla s nízkými emisemi.
S elektrickým ústrojím ostatně automobilka hodlá skutečně začít, neboť velmi často mluví také o silnější verzi modelu Chiron. Ta by ovšem již musela být hybridní. Dürheimer uvedl, že elektromotor by „zde nebyl pro jízdu po městě. Byl by zde pouze kvůli navýšení výkonu. Je to něco, o čem nyní uvažujeme. Uvidíme ale, co nám přinese budoucnost.“
Ohledně budoucnosti Bugatti tedy aktuálně, komě toho, že má být již více nezávislá na koncernu VW Group, není nic jisté. Zda se ale dočkáme čtyřdveřového modelu či opět jen dvoudveřového, tak zatím nevíme. Stejně tak můžeme spekulovat o hybridním či plně elektrickém ústrojí či možnosti výroby hned dvou modelů najednou, jenž se však nejeví jako příliš reálná.


Čtyřdveřové Bugatti se již ukázalo na nových neoficiálních ilustracích, vychází z dvoudveřového Chironu
Zdroj: Autocar, Ilustrace: X-Tomi Design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 2 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejčtenější články
Němci varují před čínským obutím nového VW Tiguan, dostává ho z továrny. Dealer musel stesky nad ním smazat
6.10.2025
Naše auta vydrží totéž co Toyoty, říká šéf automobilky, která letos už 110krát svolala defektní vozy do servisů
6.10.2025
Další elektrický Mercedes potichu skončil bez nástupce jako propadák. I třídu G si u nás letos koupilo o 200 lidí víc
7.10.2025
Někdo na víc jak 30 let zavřel do garáže nejeté auto za statisíce, teď se prodá za miliony
7.10.2025
Nová levná Lada je zatím fiasko, za tři měsíce od začátku prodejů si ji převzalo jen 57 lidí a 71 dealerů
7.10.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 09:26 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
