Bugatti brzy nebude mít co vyrábět, jeho jediný model se rychle blíží svému konci

Druhý model byl znovu odpískán vedením koncernu a šéf automobilky říká, že ochota bohatých investovat extrémní sumy do superaut je nyní omezená. Bugatti tak nyní žije hlavně z minulosti, ale žije tak velmi dobře.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Bugatti brzy nebude mít co vyrábět, jeho jediný model se rychle blíží svému konci

31.3.2021 | Petr Prokopec

Bugatti brzy nebude mít co vyrábět, jeho jediný model se rychle blíží svému konci

/

Foto: Bugatti

Druhý model byl znovu odpískán vedením koncernu a šéf automobilky říká, že ochota bohatých investovat extrémní sumy do superaut je nyní omezená. Bugatti tak nyní žije hlavně z minulosti, ale žije tak velmi dobře.

Historie Bugatti Veyron byla poněkud utrápená. Hypersport z Molsheimu měl nejprve problémy při vývoji, který přišel mateřský koncern VW Group na nemalé peníze. I když nicméně automobilka na každém kusu neskutečně prodělávala, měla zejména po roce 2010 problém s rozprodáním plánované 450kusové produkce. Proto v podstatě každý z posledních exemplářů byl limitovanou edicí. Ovšem ani tak se zákazníci nehnali k prodejcům jako zběsilí.

Tato kapitola je však dávno zapomenuta, místo toho tu máme novou jménem Chiron. A jak se zdá, ten již s těžkostmi spojen není. Bugatti se totiž zejména díky Stephanu Winkelmannovi stalo nadmíru výdělečným. I tentokrát jsou u toho limitované edice, jejich odklon od standardu však nespočívá pouze v odlišném laku. Místo toho dochází na razantnější změny, jak ostatně dokládá provedení Chiron Pur Sport, které vznikne v maximálně 60 kusech.

Bugatti se přitom u této verze snažilo umocnit řidičské zážitky. Optimalizována tak byla karoserie, která se nově chlubí pevným křídlem. Zároveň dorazily i pneumatiky s přilnavějším povrchem a u převodovky došlo na zkrácení stálého převodu o 15 procent. Motor pak sice zůstal u standardních 1 500 koní a 1 600 Nm točivého momentu, ovšem díky zmiňovaným modifikacím dokáže vůz rozpohybovat na stovku za 2,3 sekundy a na dvoustovku za 5,5 sekundy.

Právě Pur Sport se přitom stal jubilejním třístým kusem, který Bugatti vyrobilo a dodalo zákazníkovi. Ten evidentně netoužil po velké extravaganci, neboť v rámci karoserie vsadil na černý odstín Nocturno, s nímž korespondují prvky jako ono křídlo, zpětná zrcátka či přední maska ve tvaru podkovy vyvedené v šedém karbonu. Podobný odstín zvaný Gun Powder (střelný prach, jak příznačné) pak dostala i litá kola, zatímco kryt motoru se opětovně pyšní uhlíkovými vlákny.

Černo-šedé téma pak ostatně pokračuje v interiéru, který by mohl někomu připadat ponurý. To si nejspíše myslel i majitel, a proto sáhl také po příplatkové prosklené střeše. Stejně tak si nechal ozdobit hlavové opěrky siluetou tančícího slona, což je odkaz na Rembrandta Bugatti, mladšího bratra zakladatele značky. Na tohoto slavného sochaře ostatně odkazovala i jedna z limitovaných edic předchozího Veyronu, jenž vznikla ve třech kusech.

Automobilka tak může vyrobit už jen 200 Chironů, než naplní avizovanou 500kusovou edici a pak nebude mít co vyrábět. Podstatná část ze zbývajících vozů je navíc už nyní vyprodána, takže obchodovat už není příliš s čím. Šéf Bugatti, již zmíněný Stephan Winkelmann, v rozhovoru pro Autocar nedávno uvedlo, že automobilka měla letos rozšířit svou nabídku o druhý model, projekt byl ale s ohledem na současné dění ve světě odpískán vedením koncernu VW jako rizikový.

Nyní si tedy musí vystačit s Chironem, Bugatti to ale nyní podle Winkelmanna až tak trápit nemusí - podle něj je současná ochota bohatých zákazníků platit extraorbitantní sumy za auta velmi omezená a i když se může zdát, že automobilka nemá problém prodávat, žije hlavně z léta starých objednávek. Jsme tedy zvědavi, co se bude dít dále, na elektrickou budoucnost značky ale nesázejme - Winkelmann říká, že i když bude Bugatti spadat pod Porsche a tatáž automobilka má velký podíl v Rimacu, žádné faktické spojení se nechystá a Bugatti nebude elektrické.


Bugatti brzy nebude mít co vyrábět, jeho jediný model se rychle blíží svému konci - 1 - Bugatti Chiron 2021 tristy exemplar 01Bugatti brzy nebude mít co vyrábět, jeho jediný model se rychle blíží svému konci - 2 - Bugatti Chiron 2021 tristy exemplar 02Bugatti brzy nebude mít co vyrábět, jeho jediný model se rychle blíží svému konci - 3 - Bugatti Chiron 2021 tristy exemplar 03Bugatti brzy nebude mít co vyrábět, jeho jediný model se rychle blíží svému konci - 4 - Bugatti Chiron 2021 tristy exemplar 04Bugatti brzy nebude mít co vyrábět, jeho jediný model se rychle blíží svému konci - 5 - Bugatti Chiron 2021 tristy exemplar 05Bugatti brzy nebude mít co vyrábět, jeho jediný model se rychle blíží svému konci - 6 - Bugatti Chiron 2021 tristy exemplar 06Bugatti brzy nebude mít co vyrábět, jeho jediný model se rychle blíží svému konci - 7 - Bugatti Chiron 2021 tristy exemplar 07Bugatti brzy nebude mít co vyrábět, jeho jediný model se rychle blíží svému konci - 8 - Bugatti Chiron 2021 tristy exemplar 08Bugatti brzy nebude mít co vyrábět, jeho jediný model se rychle blíží svému konci - 9 - Bugatti Chiron 2021 tristy exemplar 09
Jubilejním třístým kusem je Chiron Pur Sport, který se dočkal černého zevnějšku i kabiny. Automobilce tak zbývá na prodej 200 Chironů, které jsou navíc z velké části rozebrány, dál už nemá v nabídce nic. Foto: Bugatti

Zdroje: Bugatti, Autocar

Petr Prokopec