Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti Chiron je kompletně vyprodané, další model není, budoucnost slavné značky je nejasná
13.1.2022 | Petr Prokopec
Rozprodat Veyron bylo svého času složité, doba se ale evidentně změnila. Teď řeší francouzská značka přesně opačný problém - došla jí auta a žádný další model neoznámila, jednoduše nemá co prodávat.
Příchod Bugatti Veyron na svět byl hodně utrápený. Hypersport z Molsheimu měl nejprve problémy při vývoji, který přišel mateřský koncern VW Group na nemalé peníze. I když ale automobilka na každém kusu neskutečně prodělávala, měla zejména po roce 2010 problém s rozprodáním velké části plánované 450kusové produkce. Proto byl v podstatě každý z posledních exemplářů součástí nějaké limitované edice, nešlo-li rovnou o unikátní vůz, ani tak se ale zákazníci k prodejcům příliš nehnali.
Tato kapitola je však dávno zapomenuta, místo toho tu máme novou jménem Chiron. A ten je spojen s trochu jinými těžkostmi, dá-li se to tak nazvat. Bugatti se totiž zejména díky dnes už skončivšímu šéfovi Stephanu Winkelmannovi stalo výdělečným podnikem a i tentokrát jsou u toho limitované edice. Jejich odklon od standardu však nespočívá pouze v odlišném laku, místo toho dochází na razantnější změny, jak ostatně dokládají provedení jako Pur Sport a Super Sport.
Pur Sport se snaží umocnit řidičské zážitky díky upravené aerodynamice s pevným křídlem, pneumatikami s přilnavější směsí a převodovkou se zkráceným stálým převodem o 15 procent. Super Sport je pak kapitolou samou pro sebe, jedno z nejrychlejších aut dějin s celou plejádou modifikací, které dovolují akceleraci z 0 na 400 km/h za 25 sekund. jeho představení zde nekončí.
Právě tyto dvě varianty byly těmi posledními, které si šlo od Bugatti koupit. Firma oznámila, že z plánované 500kusové produkce bylo objednáno i posledních 40 Chironů výše zmíněných edic a firma už nemá zákazníkům co nabídnout. Již zmíněný Stephan Winkelmann sice ještě loni za své vlády řekl, že automobilka měla rozšířit svou nabídku o druhý model, projekt byl ale s ohledem na současné dění ve světě odpískán vedením koncernu VW jako rizikový.
Jsme tedy zvědavi, co bude následovat. Žádný další konkrétní chystaný model oznámen nebyl a byť ze spojení Bugatti a Rimacu se mají vyklubat hned čtyři novinky, na které firma lákala na konci loňského roku upoutávkou níže, ani v tomto případě nic jasného nevíme.









Chirony Pur Sport... Foto: Bugatti
...a Super Sport byly těmi posledními, které se daly u Bugatti koupit. Už nejsou, i posledních 40 kusů bylo rozprodáno. Foto: Bugatti
Co bude následovat, je otázkou, takto nekonkrétně maluje svou budoucnost Bugatti ve spojení s Rimacem. Foto: Bugatti
Zdroje: Bugatti
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Poláci sestrojili létající motorku jako z Hvězdných válek, chtějí ji sériově vyrábět a prodávat
včeraKarta se obrátila, Renault ve svých autech začal používat techniku, kterou jako první nasadila Dacia
včeraNěmci srovnali elektrické kombíky Audi A6 a BMW i5. Vedle dieselových verzí to připomíná automobilovou paralympiádu
včeraFirma, ve které VW loni utopil 44 miliard, po ohlášení výsledků dál ztrácí svou hodnotu, VW do ní musí přisypat dalších 22 miliard
včeraChevrolet sebral Corvette C8 jeden z jejích typických prvků a zamířil s ní k moderní tuctovosti
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 05.08. 22:52 - Brus
- Policejní kontroly a měření 05.08. 22:48 - Brus
- S větrem ve vlasech.... 05.08. 17:55 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.08. 16:38 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.08. 15:30 - pavproch
- Politický koutek 05.08. 12:59 - jerry
- Rychlodotazy 05.07. 18:28 - Stepan
- Detektory policejních radarů 05.07. 17:00 - Eda