Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti předalo další „poslední Chiron”. Kolik takových ale ještě bude? Výroba v Molsheimu dál jede naplno
31.5.2024 | Petr Prokopec
Vyznat se v počtech francouzské automobilky je v podstatě nemožné. Asi nikomu ale nebude vadit, že šestnáctiválcový hypersport hned tak ze světa nezmizí, žádný takový nejspíš znovu nepřijde.
Od premiéry Bugatti Chiron na autosalonu v Ženevě uplynulo již osm let. Za pár týdnů automobilka z Molsheimu představí jeho nástupce, který sice taktéž počítá s šestnáctiválcovým motorem, ovšem zcela jiné koncepce. Kromě toho půjde o atmosférickou jednotku, která někdejší čtyři turbodmychadla nahradí hybridní technologií. Dle spekulací by přitom mělo dorazit jen 250 exemplářů, což je oproti Chironu pouze poloviční produkce.
U Bugatti ovšem člověk nikdy neví, co přesně automobilka svými prohlášeními míní. Stačí si jen uvědomit, že původně neměl její stávající hypersport vůbec vzniknout v otevřeném provedení. Nakonec však dorazil Mistral, který vznikne v 99 kusech. Ani jeden z nich ovšem není součástí oné 500kusové série. A totéž platí také o variantách jako Centodieci, Divo či Bolide. Překvapivě ale do běžné produkce má zapadat výjimečné La Voiture Noire.
Je tak vlastně otázkou, jak pohlížet na nové provedení L'Ultime, kterým se Bugatti pochlubilo nyní. Má totiž jít o vůbec poslední Chiron, jaký kdy vznikl, jenže takový už jsme tu měli. Navíc výše zmíněné verze považuje automobilka za separované modely, i když jejich technika se až na okruhový Bolide prakticky nemění. Na druhou stranu, v dnešní době můžeme být vděčni za jakýkoli vůz s mohutným spalovacím motorem, stížnosti tedy dejme stranou.
Soustředit se tedy budeme spíš na unikátní specifikaci, která má značit konec jedné éry. Varianta L'Ultime přitom vychází z klasické kombinace odstínů French Racing Blue a Atlantic Blue, ty jsou však naneseny na karoserii v opačném než obvyklém gardu - tmavá je tedy vepředu, světlá vzadu. O přechod mezi nimi s pak starají ručně nanesené nápisy jako Paul Ricard či Ehra-Lessien, které odkazují na místa spojená s vývojem či prodejem Chironu.
Všudypřítomný je rovněž ručně vyvedený emblém s číslovkou 500, jenž má být potvrzením konce řady. Bugatti dvoubarevnému vzhledu přizpůsobilo i litá kola, zatímco kryty zpětných zrcátek ozdobilo francouzskou vlajkou odkazující na místo vzniku. To je v případě zevnějšku vše, uzpůsoben mu nicméně byl také interiér, kde rovněž nechybí odkaz na pětistý exemplář. Nejvíce působivé je přitom kožené čalounění dveřních panelů.
Po stránce technické se ale nemění nic. Verze L'Ultime založená na Bugatti Chiron Super Sport tak počítá s v úvodu zmíněnou osmilitrovou přeplňovanou jednotkou, která na všechna čtyři kola posílá 1 600 koní. S těmi je možné dosáhnout nejvyšší rychlosti 440 km/h, přičemž značka oznámila, že maximálka pro ní již přestala být prioritou. Je tak dost možné, že nový model nakonec bude pomalejší. A o to je toto potenciální finále výjimečnější.






















L'Ultime má být v případě Chironu velkým finále, jenže už je druhé takové. Navíc je třeba dodat, že na totožný základech vznikly modely i Mistral a Bolide, které stojí mimo standardní počty. Foto: Bugatti
Zdroj: Bugatti
Bleskovky
Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Divoké karty pro Most včera 22:00
- Převaha Španělů napříč kubaturami Grand Prix včera 16:25
- Wild card pro Taku Nakagamiho včera 13:30
- Mitas Enduro Trail-ADV 2: na silnici i do terénu včera 13:20
- Vítězný double Manziho, 16. Vostatek 4.5.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes nevyužitý, krásně zachovalý VW Passat B5.5 ve verzi, kterou nezastaví ani konec světa, přesto stojí drobné
před 10 hodinamiZnačka, která svým novým vozům už nedává zadní okna, svolává auta do servisů, protože v nich lidé nevidí dozadu
před 11 hodinamiSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraŠkoda je vážně mimo realitu. V době, kdy jiní zkouší na takové kontroverzní kroky zapomenout, hrdě přichází s duhovým Elroqem
včeraMechanik rozebral jeden z největších držáků mezi motory po 350 000 km a nenašel téměř žádné opotřebení. Když „odejde”, je to vždy záhada
včera
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.05. 21:09 - abgx1
- Rychlodotazy 05.05. 18:50 - Kavis
- Fiat a vše kolem nich 05.05. 18:47 - abgx1
- BMW Divize 05.05. 14:56 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.05. 08:16 - Truck Daškam
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.05. 06:21 - tomkathy
- Genesis 05.05. 06:19 - lauralordelaure
- VZKAZY 05.04. 19:13 - řidičBOB