Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti předalo další „poslední Chiron”. Kolik takových ale ještě bude? Výroba v Molsheimu dál jede naplno
31.5.2024 | Petr Prokopec
Vyznat se v počtech francouzské automobilky je v podstatě nemožné. Asi nikomu ale nebude vadit, že šestnáctiválcový hypersport hned tak ze světa nezmizí, žádný takový nejspíš znovu nepřijde.
Od premiéry Bugatti Chiron na autosalonu v Ženevě uplynulo již osm let. Za pár týdnů automobilka z Molsheimu představí jeho nástupce, který sice taktéž počítá s šestnáctiválcovým motorem, ovšem zcela jiné koncepce. Kromě toho půjde o atmosférickou jednotku, která někdejší čtyři turbodmychadla nahradí hybridní technologií. Dle spekulací by přitom mělo dorazit jen 250 exemplářů, což je oproti Chironu pouze poloviční produkce.
U Bugatti ovšem člověk nikdy neví, co přesně automobilka svými prohlášeními míní. Stačí si jen uvědomit, že původně neměl její stávající hypersport vůbec vzniknout v otevřeném provedení. Nakonec však dorazil Mistral, který vznikne v 99 kusech. Ani jeden z nich ovšem není součástí oné 500kusové série. A totéž platí také o variantách jako Centodieci, Divo či Bolide. Překvapivě ale do běžné produkce má zapadat výjimečné La Voiture Noire.
Je tak vlastně otázkou, jak pohlížet na nové provedení L'Ultime, kterým se Bugatti pochlubilo nyní. Má totiž jít o vůbec poslední Chiron, jaký kdy vznikl, jenže takový už jsme tu měli. Navíc výše zmíněné verze považuje automobilka za separované modely, i když jejich technika se až na okruhový Bolide prakticky nemění. Na druhou stranu, v dnešní době můžeme být vděčni za jakýkoli vůz s mohutným spalovacím motorem, stížnosti tedy dejme stranou.
Soustředit se tedy budeme spíš na unikátní specifikaci, která má značit konec jedné éry. Varianta L'Ultime přitom vychází z klasické kombinace odstínů French Racing Blue a Atlantic Blue, ty jsou však naneseny na karoserii v opačném než obvyklém gardu - tmavá je tedy vepředu, světlá vzadu. O přechod mezi nimi s pak starají ručně nanesené nápisy jako Paul Ricard či Ehra-Lessien, které odkazují na místa spojená s vývojem či prodejem Chironu.
Všudypřítomný je rovněž ručně vyvedený emblém s číslovkou 500, jenž má být potvrzením konce řady. Bugatti dvoubarevnému vzhledu přizpůsobilo i litá kola, zatímco kryty zpětných zrcátek ozdobilo francouzskou vlajkou odkazující na místo vzniku. To je v případě zevnějšku vše, uzpůsoben mu nicméně byl také interiér, kde rovněž nechybí odkaz na pětistý exemplář. Nejvíce působivé je přitom kožené čalounění dveřních panelů.
Po stránce technické se ale nemění nic. Verze L'Ultime založená na Bugatti Chiron Super Sport tak počítá s v úvodu zmíněnou osmilitrovou přeplňovanou jednotkou, která na všechna čtyři kola posílá 1 600 koní. S těmi je možné dosáhnout nejvyšší rychlosti 440 km/h, přičemž značka oznámila, že maximálka pro ní již přestala být prioritou. Je tak dost možné, že nový model nakonec bude pomalejší. A o to je toto potenciální finále výjimečnější.






















L'Ultime má být v případě Chironu velkým finále, jenže už je druhé takové. Navíc je třeba dodat, že na totožný základech vznikly modely i Mistral a Bolide, které stojí mimo standardní počty. Foto: Bugatti
Zdroj: Bugatti
Bleskovky
Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včeraExpert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025Řidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
22.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Německý automobilový průmysl se hroutí, přiznávají po vývoji z posledních let sami Němci. Špatné zprávy přicházejí pomalu den co den
27.5.2025Volvo vsadilo na špatného koně a musí propouštět, v některých částech firmy dostane padáka každý šestý člověk
27.5.2025Srovnejte si nový Nissan Micra s Renaultem, ze kterého vychází. Japonci to s ním zmastili hned dvakrát
27.5.2025Levná nová auta stále existují, na tohoto sympaticky střiženého soupeře Škody Fabia stačí jen 177 tisíc Kč
27.5.2025Mezi 30 nejprodávanějších aut v Evropě se letos nedostal ani jeden elektromobil, ani jeden. A i dál se dějí zajímavé věci
27.5.2025
Živá témata na fóru
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom
- kola e89+Tiguan+Scout 06.24. 13:46 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 06.24. 13:45 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.24. 13:35 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.24. 12:59 - Předseda
- Pneu koutek 06.24. 11:44 - Brus
- Politický koutek 06.24. 09:47 - Stepan
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 06.24. 08:45 - iridales