Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti ukázalo interiér speciálu, který si za 200 milionů koupil Cristiano Ronaldo, jen na něm strávilo 4 měsíce
14.5.2022 | Petr Miler
Obyčejné auto si projde celým výrobním procesem během pár hodin, téměř unikátní speciál za cenu blížící se čtvrtmiliardě korun ale zjevně vyžaduje jinou péči. Jen doladění jeho interiéru tak trvá 16 týdnů.
Bugatti mezi roky 2018 a 2021 vedl Stephan Winkelmann, a tak opravdu nepřekvapí, že automobilka postupně odhalila hned několik speciálů, za které inkasuje neskutečné peníze. To je Winkelmannova specialita. Jedna věc je ale taková auta vymyslet a ukázat ve formě výstavního prototypu, jiná je dostat je do sériové výroby.
I když francouzská automobilka využila pro stavbu všech zmíněných strojů modifikovaných základů Chironu, neznamená to, že by s nimi neměla žádnou práci. Jsou to auta, která pokoří hranici 400 km/h dřív, než řeknete Ettore, a tak každá drobná změna znamená piplavou práci s aerodynamikou, chlazením a dalšími podstatnými technickými aspekty.
V případě speciálu zvaného Centodieci, který byl odhalen už skoro před třemi roky, má Bugatti tuhle „černou práci” za sebou. Přesto dosud ani jeden z kusů této speciality nepředalo zákazníkovi. Ostatně jde o jeden z nejvýjimečnějších vozů, které kdy postaví, neboť vznikne jen v 10 kusech, a tak si na každém z nich dává opravdu záležet. Ostatně, jedním z kupců je i Cristiano Ronaldo, kterého toto Bugatti mělo přijít na 8 milionů euro, dnes asi 200 milionů korun.
Firma už dříve ukázala obrázky mapující počátek faktického vývoje, který pochopitelně začal u „holého” Chironu, dnes už si hraje s detaily. I to je ale piplavá práce. Automobilka poprvé pořádně odhalila interiér Centodieci, který je - stejně jako exteriér - značně inspirován dnes ikonickým modelem EB110 GT, nejrychlejším autem světa své doby, který vznikl ještě před zapojením koncernu VW. Patrné je to hlavně na řešení obložení středového tunelu či dveří, podobně upravená kůže už se dnes moc nepoužívá. Specifické jsou ale i sedačky a rozličné drobné detaily jako gravírování opěrek hlavy.
I když se někomu může zdát, že jde o drobné modifikace, ve skutečnosti stráví lidé od Bugatti pipláním interiéru každého Centodieci neskutečných 16 týdnů, tedy 4 měsíce. Za takový čas by v jiných fabrikách dali dohromady klidně přes 100 tisíc aut. I v Bugatti tedy pracují na několika vozech naráz, přesto je to obrovský nepoměr.
Podívejte se na to sami, my už jen dodáme že Centodieci je o 20 kg lehčí než Chiron a se silnějším, 1600koňovým motorem 8,0 W16 by měl být jedním z nejrychlejších Bugatti vůbec. Z 0 na 300 zrychlí za 13 sekund a jen omezovač mu zabrání jet rychleji než 380 km/h. Ke slavnému fotbalistovi a dalším kupců by měly objednané vozy dorazit během následujících týdnů a měsíců, dodávky začnou každým dnem.











Bugatti Centodieci se poprvé ukázalo už v roce 2019, v mezičase se automobilka věnovala jeho technickému doladění. Foto: Bugatii
Teď se pustila do interiéru, který se inspiroval tímto přelomovým modelem EB110 GT. Foto: Bugatti
Zejména čalounění středového tunelu či dveří hotového Centodieci svého předchůdce z 90. let nezapře. Foto: Bugatti
Zdroj: Bugatti
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 10 hodinamiNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nejnovější články
Jindy spořádaní Kanaďané začali ve velkém demolovat stacionární radary, sami politici už říkají, že jsou to skrytí výběrčí daní
před 50 minutamiLegendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
před 2 hodinamiMercedes neuhne, pořád špičkově prodávanou třídu A zařízne už příští rok bez jakéhokoli nástupce
před 5 hodinamiPotápějící se Nissan si našel novou oběť úsporných opatření, opěrky hlavy
před 6 hodinamiDacia udělala z Dusteru levné auto s obrovským prostorem pro náklad, pobere ho 1 150 litrů v základu
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva