Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti ukázalo první exemplář speciálu, který si za 200 milionů koupil Ronaldo. Vypadá fantasticky
15.6.2022 | Petr Prokopec
Jestli stojí za tak obrovské peníze, posuďte sami, když ale vyděláváte miliardy, je vám to asi jedno. Tento vůz vznikne jen v 10 kusech a každému z nich automobilka věnuje mimořádnou péči.
Před několika dny jsme se otřeli o značku Bugatti. Ta již není jen výstavním klenotem ve šperkovnici Volkswagenu, s níž byly spojovány pouze ztráty, naopak se stala překvapivě výdělečnou. Za tím stojí hlavně její nyní již bývalý šéf Stephan Winkelmann, který už dříve proměnil ve stroj na peníze Lamborghini, a to za pomoci limitovaných edic a jedinečných modelů. Stejné strategie se pak držel i v Molsheimu, což vyústilo v řadu unikátních kreací. Jednou z nich je i Centodieci, jenž skládá hold legendárnímu modelu EB110.
Toto provedení bylo představeno v roce 2019, kdy automobilka zároveň oznámila, že vznikne pouze 10 exemplářů. Za každý přitom zákazníci - a mezi nimi i fotbalový mág Cristiano Ronaldo - museli zaplatit minimálně 8 milionů Eur (cca 198 milionů Kč). Tedy více než trojnásobek toho, co stojí základní Chiron, ze kterého Centodieci vychází. Oproti standardu nicméně zhublo o 20 kilogramů, hlavně v důsledku karbonové diety. Stále však váží nemalých 1 976 kilo, o hbitý sporťák z ranku Lotusu Elise tedy rozhodně nejde.
Kromě odlehčení se přitom Centodieci dočkalo nárůstu výkonu, jeho osmilitrový šestnáctiválec dopovaný čtyřmi turbodmychadly tak nyní produkuje 1 600 koní. Stovku tedy vůz zdolá za 2,4 sekundy, dvoustovku za 6,1 sekundy a třístovku za 13,1 sekundy. Jeho nejvyšší rychlost nicméně byla omezena na 380 km/h, přes magickou čtyřstovku se tedy nedostanete, i kdybyste od Bugatti dostaly třeba deset speciálních klíčků. Je ale třeba zdůraznit, že nejvyšší rychlost nebyla prioritou.
Automobilka z Molsheimu přitom aktuálně dokončila vůbec první exemplář, jehož výroba proběhla jak jinak než ručně. Jeho majitelem není Ronaldo, přednost dostal blíže neupřesněný vlastník předchozího Bugatti EB110GT, který se rozhodl, že alespoň vizuálně smaže 30letou propast, která oba vozy dělí. Centodieci tedy nechal nalakovat modrou barvou Fabricca Blu, zatímco pro kola zvolil odstín EB110 Sport Silver. V kompletně modrém duchu pak byl vyveden rovněž interiér.
Bugatti přitom u této edice věnovalo možná až přílišnou pozornost detailům. V případě sedadel, která dostala prošívání ve stylu sportovních aut 90. let minulého století, tak technici věnují celý jeden den kontrole kvality. Celé kabině se pak věnují dlouhých 16 týdnů, což lze dát do kontextu s vývojem - kupříkladu přepracování designu oproti výchozímu vozu zabralo značce díky virtuální realitě jen šest měsíců.
Centodieci tak lze skutečně považovat za umělecké dílo - i když je jasné, že nepadne do oka každému, podle nás vypadá fantasticky. A jelikož všech deset kusů našlo své zájemce ještě před debutem, Bugatti nepřízeň některých trápit nebude. Automobilka naopak přiznala, že úspěch novinky výrazně ovlivnil zájem o její inspiraci. EB110 se tak od debutu Centodieci v Pebble Beach pod 2 miliony dolarů (47,16 mil. Kč) již neprodává, kdysi jej šlo koupit za jednotky milionů... korun.













Bugatti ukázalo vůbec první hotový exemplář modelu Centodieci, které jeho majitel specifikoval stejně jako model EB110 GT, který vlastní a který byl novince inspirací. Foto: Bugatti
Zdroj: Bugatti
Bleskovky
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
včera
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
18.12.2025
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Královské pocty pro MM a AM: přijetí u krále Filipa VI. včera 10:00
- Vespa GTS 80th a Primavera 80th Anniversary: výroční modely včera 08:00
- Darryn Binder opouští Evropu 18.12.2025
- Roulstone se v roce 2026 přesouvá s týmem Ciatti do mistrovství Evropy Moto2 17.12.2025
- Rovněž Honda testuje MotoGP o objemu 850 ccm 17.12.2025
Nejčtenější články
Pušky, náboje a „tvrdej”. Nové řešení „problému příliš levných SUV” bere dech svou okázalou prostopášností
21.11.2025
Asi jen Bugatti má dnes „normálního” šéfa, takto zareagoval na snahu majitele dostat zpátky na silnice bouraný Chiron
21.11.2025
Lidmi skoro zapomenutý homologační speciál sběratelé z hlavy nepustili, na tuhle vzácnost jsou dnes i 2 miliony málo
22.11.2025
Kam dala Kia hlavu? Své ošklivé novince sebrala motor V6 i jako vrchol v době, kdy ho konkurence vrací do nabídky jako základ
22.11.2025
BMW zkusilo prokázat použitelnost nového elektromobilu nesmyslnou jízdou za nereálných podmínek v nikým nepoužívaném nastavení
22.11.2025
Živá témata na fóru
- Volkswagen obecne 12.19. 23:44 - mattonecz
- Lampárna (stěžovatelna) 12.19. 18:15 - abgx1
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.19. 15:53 - Truck Daškam
- PF 2022 až 2026 12.19. 15:21 - pavproch
- BMW Divize 12.19. 14:32 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.18. 20:26 - tommas
- IT poradna 12.18. 15:55 - pavproch
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.18. 15:11 - řidičBOB
