Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti ukazuje, kam až lze zajít při odlehčování těch nejdražších aut světa
6.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Snižování hmotnosti aut je drahé, zvláště od určité chvíle. Když jde ale o vůz v ceně desítek milionů Kč, rezervy se hledají ještě docela snadno..
Prakticky již od příchodu Bugatti Chiron se mluví o speciálních edicích, kterými by tento stroj laťku posunul už tak vysoko nasazenou laťku ještě o stupeň výše. Jednou z nich měla být i ostřejší verze, však právě tou se předchozí Veyron začal pyšnit pár let po svém zrodu. Provedení Super Sport tehdy dostalo nejen přepracovaný bodykit, ale také o poznání vyšší výkon. Tak daleko ovšem nový hypersport z Molsheimu zatím nezašel nezašel - na ženevském autosalonu byl dnes odhalen Chiron „pouze“ ve verzi Sport.
Novinka dostala stejné hnací ústrojí jako standardní provedení, motor tedy nadále produkuje 1 500 koní. Namísto navyšování výkonu se totiž Bugatti zaměřilo na snižování hmotnosti a navýšení ovladatelnosti. Máme tu tedy odlehčená kola, tenčí skla a daleko více karbonových komponentů. Z uhlíkových vláken jsou přitom i stěrače (!), což je u produkčních aut světové prvenství. Vůči konvenčním jsou o 77 procent lehčí a ukazují, kde všude lze také hledat úspory hmotnosti.
Tato dieta snížila hmotnost o 18 kilogramů, což není zrovna velká porce. Jelikož však Chiron celkově atakuje dvě tuny, počítá se každá úspora, zvláště při jízdě po okruhu. Tomu ostatně automobilka přizpůsobila podvozek, který počítá s tužšími tlumiči. Překalibrováno bylo rovněž řízení, zatímco pohon všech kol nově disponuje vektorováním točivého momentu. Testovací okruh Nardo tak Chiron Sport zvládá objet o pět sekund rychleji než základ, třebaže zrovna tady o technické trati nemůže být řeč.
Jen u mechanických úprav ale nezůstalo. Pozměněn byl také zevnějšek, neboť nová edice je k mání pouze s omezenou paletou barev. Pro čelní partie lze zvolit modrý, červený, stříbrný nebo tmavě šedý odstín, záď pak naplno odhaluje strukturu jednotlivých karbonových vláken. Masku chladiče pak zdobí číslice „16“, jenž odkazuje na počet válců za sedadly. Dozadu se pak ještě nastěhovala čtveřice kulatých koncovek výfukového potrubí.
Přesunout se můžeme do interiéru, který má svým temným pojetím navodit sportovnější atmosféru. Bugatti přitom použilo u některých ovladačů anodizovaný hliník, jenž doplnil mix Alcantary, kůže a karbonu. Stejně jako v rámci exteriéru se také uvnitř může objevit dvoubarevné téma, za příplatek však automobilka nabízí i celočerné provedení. Stejným směrem pak ostatně mohou zamířit venkovní detaily, třeba logo „EB“ usazené na zádi.
Tím nám proměna končí, přičemž Bugatti již blíže nespecifikovalo, zda bude Chiron Sport k mání pouze v omezeném množství či jen po určitou dobu. Víme ovšem, že první exempláře by k majitelům měly dorazit ještě letos. Cena přitom vůči základu narostla na 3,26 milionu dolarů (cca 67,3 mil. Kč), což představuje zdražení o nemalých 660 000 USD (13,6 mil. Kč). Pochybujeme ovšem, že odradí byť jen jediného zájemce...





Bugatti Chiron Sport naživo v Ženevě
Verze Sport se musí spokojit se standardními 1 500 koňmi. Vůči základnímu modelu je ale o 18 kilo lehčí, zároveň se chlubí tužším podvozkem. Na okruhu Nardo je tak o pět sekund rychlejší
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
včeraRusové poslali na silnice svůj revoluční tahač. Vidíte ho celý, na fotce nic nechybí
18.8.2025Už se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
17.8.2025
Nejčtenější články
Automobilka vietnamského nudlového miliardáře to po fiasku osobních aut zkouší s lacinou dodávkou, oholila ji až na dřeň
20.7.2025Šéf Volva tváří v tváři fiasku nových modelů kapituluje: Potřebujeme novou XC90
20.7.2025Snová továrna roky prezentovaná jako výkladní skříň výroby elektromobilů přejde na produkci aut s motory V6 a V8
20.7.2025Nová levná Lada odhalila všechny své ceny. Je skoro tak laciná, jak od začátku měla být
20.7.2025Je skutečně rok 2025: Velká automobilka odpískala hybridní verzi svého auta a dál ho bude prodávat jen s motorem V8
20.7.2025
Živá témata na fóru
- Onboard videa 08.19. 22:23 - řidičBOB
- Škoda Auto obecně 08.19. 22:20 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.19. 22:19 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.19. 20:07 - Spectral
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.19. 16:20 - Předseda
- S větrem ve vlasech.... 08.19. 14:39 - pavproch
- Hlavní silnice v zahraničí 08.17. 06:37 - petr_riha
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 08.16. 19:59 - Vrooom