Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti zvažuje ještě silnější Chiron, ve hře je znovu i limuzína Galibier
24.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Výkon 1 500 koní nemusí být u kupé z Molsheimu konečnou. Stejně jako není omezením pevná střecha. Dva modely najednou však vyráběny nebudou.
O novém Bugatti Chiron víme již bezpočet věcí. Ve srovnání s předchozím Veyronem by supersport z Molsheimu měl být lepší ve všech ohledech, k čemuž mu dopomáhá hlavně přepracovaný osmilitrový šestnáctiválec. Ten automobilka detailně odhalila na motorářském sympoziu ve Vídni, kde byla zmíněna i možná tříciferná spotřeba paliva. Jízdní dynamika, zejména pak nejvyšší rychlost novinky, je ovšem zatím pouze teoretická.
„Na maximálku jsme vůz ještě nerozjeli, ale s 431 km/h držíme s Veyronem Super Sport světový rekord. A víme, že tuto laťku můžeme posunout ještě výrazněji dále s 300 koňmi navíc, která má Chiron,“ uvedl na adresu novinky šéf značky Wolfgang Dürheimer. A dodal, že první vozy obdrží zákazníky letos na podzim, přičemž v režimu Handling dosáhnou rychlosti 385 km/h.
Ve zmiňovaném módu přitom Chiron počítá „s maximálním přítlakem a snadnou ovladatelností. Reaguje přitom jako motokára.“ Po přepnutí na režim Top Speed pak dosáhne 420kilometrového tempa, při kterém zasáhne omezovač. Ten ovšem bude možné odstranit, přičemž Bugatti prý zákazníkům velmi rádo pomůže, pokud se rozhodnou překonávat rekordy.
Důvodem je ten fakt, že automobilka nejspíše nezrealizuje útok na nejvyšší rychlost do roku 2018. Na první pohled je to možná zvláštní, pokud si uvědomíme, že Bugatti spadá pod křídla koncernu VW Group, stejně jako testovací dráha Ehra-Lessien. Hlavní roli tu zřejmě bude hrát snaha „nechat si něco zajímavého v zásobě” pro pozdější léta výroby.
Oblast nejvyšší rychlosti ovšem není jedinou, o které se Dürheimer rozpovídal. Dále totiž uvedl, že laťka 1 500 koní nebyla původně nastavenou laťkou. Místo toho se ze začátku počítalo s jedním megawattem, tedy se zhruba 1 360 koňmi. Do hry ale nejspíše zasáhl Koenigsegg, načež se Bugatti evidentně rozhodlo své plány přehodnotit.
Šéf značky přitom dodává, že ani tento výkon nemusí být konečnou. Je tedy možné, že Bugatti stejně jako u předchůdce zvažuje Chiron Super Sport. Kromě toho se možná objeví i Roadster, i když zmínky o otevřené verzi byly dosud značkou spíše zamítány. Dürheimer však naznačil opak, přičemž vůz by byl Targou kvůli středové lince.
Kromě toho ovšem Bugatti již zvažuje i další kroky. „Ve hře jsou čtyři strategické možnosti a všechny jsou senzační. Jedna z nich je přitom Galibier,“ dodal Dürheimer. Zároveň však uvedl, že značka nebude vyrábět dva vozy najednou. Zcela logicky tedy jde o nástupce Chironu, který se ukáže až v příští dekádě.
Bugatti Chiron možná dorazí v ještě výkonnější verzi
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 7 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. 10:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
Nejnovější články
- Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 2 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 3 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 5 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 6 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva